Na szczęście znamy sposoby, aby dotrzeć do niemal wszystkich.
W tej serii artykułów poznasz LinkedIn znacznie lepiej. Realizując setki projektów dla firm nie tylko z Polski, zebraliśmy wiele doświadczeń, które teraz oddajemy Tobie w serii tekstów. Poznasz dane i insighty z prawdziwych kampanii sprzedażowych, marketingowych i rekrutacyjnych w LinkedIn. Informacje, które przytaczam to dane zebrane z tysięcy kont osobistych w LinkedIn: naszych i pracowników naszych klientów. Statystyki dotyczące LinkedIn, o których przeczytasz, bazują na milionach operacji wykonanych w portalu: wysłanych zaproszeń do nawiązania kontaktu, wiadomości i zaproszeń do udziału w wydarzeniach. Nasz zespół, oprócz merytorycznego wspierania firm podczas kampanii w LinkedIn, rozwija także zaawansowany system LinkedIn Marketing Automation & Data Analytics, który oddaliśmy do dyspozycji naszym klientom.
Dzięki temu i kolejnym artykułom oszczędzisz czas i unikniesz wielu błędów. Każdy akapit porusza osobny istotny obszar możliwości portalu i kultury zbudowanej przez jego użytkowników. Każdy akapit kieruje też do bardziej szczegółowego artykułu. Sprawdź co Cię zainteresuje najbardziej.
LinkedIn to ocean kontaktów biznesowych. Raj dla handlowców, marketingowców, rekruterów i każdego, kto w swojej pracy potrzebuje sprawnej komunikacji.
Do naszej agencji zgłaszają się firmy, które nie mają żadnych doświadczeń z portalem, ale też takie, które próbowały już swoich sił w nim i natknęły się na wiele pułapek. Dzielimy się z nimi wiedzą i doświadczeniami zebranymi przez 4 lata pracy z setkami innych firm, z niemal każdej branży, w sektorach B2B i Premium B2C.
470 tyś decyzyjnych w polskim LinkedIn
Zacznijmy od podstaw. Wiesz już, że polski LinkedIn to aż 470 tys osób decyzyjnych. Pisząc „decyzyjnych” mam na myśli dyrektorów, członków zarządu i właścicieli. W liczbę 470 tys najwyższych rangą managerów nie wliczam kolejnych ok. 250 tysięcy kierowników, czyli managerów średniego szczebla o niewielkim poziomie decyzyjności, ale oni również powinni Cię interesować - jednak w drugiej kolejności.
Wyszukiwanie osób decyzyjnych z LinkedIn Sales Navigator
Ok. Co z tego, że niemal wszyscy managerowie mają konto w LinkedIn, skoro Ciebie interesują tylko „decyzyjni” z wybranych branż lub niektórych funkcji albo nawet wyłącznie z największych firm? To żaden problem! W LinkedIn masz dostęp do zaawansowanej wyszukiwarki i w kilka minut stworzysz listę tylko tych osób, które potrzebują Twojej usługi lub produktu.
Poczytaj o Sales Navigator w kolejnym artykule.
Liczba decyzyjnych w każdej z 416 branż
Dla wygody naszych klientów przygotowaliśmy zestawienie zawierające liczbę osób decyzyjnych w każdej z 416 branż dostępnych w LinkedIn.
Pobierz zestawienie tutaj i dowiedz się ilu potencjalnych klientów dla Twojego biznesu możesz znaleźć dzięki LinkedIn.
Dlaczego strony firmowe w LinkedIn nie działają?
Jak dotąd wszystko brzmi bardzo interesująco? W LinkedIn są niemal wszyscy decydenci z rynku i łatwo wśród nich wyszukać tych właściwych. Pojawia się jednak „ale”: skoro tylko 4% z nich regularnie odwiedza portal, to jak zbudować zasięg firmowych postów wśród pozostałych 96%?
Istnieją lepsze sposoby dotarcia do szerokiego grona odbiorców poprzez LinkedIn niż posty strony firmowej, posty użytkowników lub nawet reklamy. Pewnie już znasz modny termin employee advocacy, a dzięki LinkedIn ta chwalona strategia staje się o wiele prostsza.
Z kolejnego artykułu dowiesz się dlaczego większość stron firmowych w LinkedIn nie zdobywa zadowalających zasięgów.
Jak komunikować się z decyzyjnymi w LinkedIn?
Employee advocacy to ogromny potencjał dla każdej firmy, a równocześnie wyzwanie organizacyjne. Jak namówić i motywować pracowników, aby regularnie poszerzali sieć kontaktów, publikowali posty, promowali firmowe webinary, a także nawiązywali bezpośrednie relacje poprzez komunikator LinkedIn? To nie lada wyzwanie staje się dla firmy o wiele prostsze z pomocą inteligentnych narzędzi i doświadczonych specjalistów. Pracownicy nie muszą już angażować swojej uwagi ani czasu, a ich konta LinkedIn systematycznie zbudują zasięgi i nowe relacje, wesprą frekwencję podczas wydarzeń, zdobędą leady i wykreują lepszy wizerunek.
Jak komunikować się z osobami decyzyjnymi, aby osiągnąć ambitne cele biznesowe dowiesz się z kolejnego artykułu.
Promocja wydarzeń w LinkedIn
Webinary, webinary, webinary. Większość firm po webinary nie sięga, bo organizacja takiego wydarzenia wymaga obycia z kamerą i widownią. Dzięki temu te firmy, które pokonały tę barierę, wybijają się ponad konkurencję tworząc ekspercki wizerunek i zdobywają o wiele więcej leadów. LinkedIn to najlepsze znane miejsce do promocji webinarów, czyli zbierania zapisów ze zgodami marketingowymi od uczestników. Rekordowy webinar wypromowany przez agencję Sales Robots przyciągnął 524 uczestników obecnych podczas wydarzenia na żywo i dwa razy więcej leadów ze zgodami marketingowymi.
Jak promować webinary w LinkedIn dowiedz się z kolejnego artykułu.
Jak usprawnić budowanie zasięgu i komunikację w LinkedIn?
Jesteś już aktywny w LinkedIn? Znajdujesz właściwe osoby decyzyjne dzięki Sales Navigator i poszerzasz swoją sieć, a potem umiejętnie nawiązujesz z nimi kontakt w komunikatorze, a może nawet promujesz webinary? To super! Mniej niż 5% firm korzysta z LinkedIn tak jak Ty co zapewnia Ci ogromną przewagę nad konkurencją. Czas, aby wycisnąć z LinkedIn ile się da zanim konkurenci zorientują się i nadrobią zaległości w portalu. Zacznij działać w sposób zorganizowany i przeskaluj swoje działania. Wykorzystaj szansę, póki jest na wyciągnięcie ręki.
Jak usprawnić komunikację z potencjalnymi klientami dzięki LinkedIn dowiesz się z kolejnego artykułu.
Jak przeskalować działania w LinkedIn, aby zdystansować konkurencję?
Jeśli wykorzystujesz LinkedIn do budowania zasięgu i komunikacji ze swoimi potencjalnymi klientami to już jesteś o krok przed konkurencją. Raporty na temat LinkedIn dowodzą, że tylko ok 5 % firm korzysta z tego portalu w podobny sposób. Jednocześnie firmy zauważają, że działanie w LinkedIn wymaga wypracowania skutecznych metod, skoordynowania komunikacji całego zespołu oraz zaangażowania dużej ilości czasu.
Jak przeskalować działania w LinkedIn, aby zdystansować konkurencję dowiesz się z kolejnego artykułu.
Minimalna obecność konkurencji tylko w LinkedIn?
Pewnie się zastanawiasz dlaczego LinkedIn nie jest wykorzystywany do działań promocyjnych aż tak często jak tradycyjne kanały:
- Facebook i Google Ads
- pozycjonowanie w Google / SEO
- cold mailing
- cold calling
Przyczyna jest oczywista. Wszystkie wymienione wyżej sposoby osiągnęły już maksimum popularności. To bardzo dojrzałe kanały promowane przez tysiące agencji reklamowych co wzmaga aktywność konkurencji i prowadzi do wyścigu stawek.
Dla odmiany LinkedIn sam nie rozwija sieci agencyjnej i ze świecą szukać firm, które mają doświadczenie w kampaniach w portalu.
Przeczytaj, dlaczego Twoja konkurencja nie korzysta z LinkedIn, aby dowiedzieć się więcej.
Ile daje staranny profil w LinkedIn?
Ulepszenie profilu osobistego o starannie dobrane treści to must have. Jednak czy staranny profil znacząco wpłynie na efektywność działań?
Opowiadamy o tym co jest ważne w Twoim profilu LinkedIn w kolejnym artykule.
Samodzielny snajper czy skoordynowany team?
Staranne działania w pojedynkę nie zawsze przynoszą dobre efekty, za to zawsze kosztują dużo czasu. Na szczęście udało się wypracować metody, które budują skalę komunikacji i równocześnie także jakość. Mogę wręcz powiedzieć, że to właśnie dzięki dużej skali poprawiamy jakość.
Działając w pojedynkę w zasadzie pozbawiasz siebie możliwości przeprowadzenia rzetelnego badania Twojej komunikacji na wiarygodnej próbce. Po prostu masz za mało danych. Dlatego ważne jest, aby działania w LinkedIn były realizowane przez skoordynowany team, a dzięki automatycznie zbieranym informacjom już w kilka dni przetestujesz wiele wariantów komunikacji i zwielokrotnisz efektywność.
Jak nasi klienci ulepszają i skalują komunikację dzięki pracy zespołowej dowiesz się z kolejnego artykułu.
Jak mierzyć konwersję follow upów w LinkedIn?
Nie uwierzysz jak bardzo można się pomylić bazując na własnej ocenie pomysłów marketingowych. Nie tak dawno przeprowadziliśmy eksperyment, w którym dziesiątki tysięcy odbiorców w LinkedIn otrzymało od nas różne wiadomości, łącznie ok 50 szablonów. Każdy szablon został przygotowany przez profesjonalnych copywriterów i wysłaliśmy go do ponad 1000 osób. Na koniec obliczyliśmy konwersję czyli odsetek leadów dla każdego z szablonów. Najlepszy tekst sięgał 16%, a wiadomość o najniższej konwersji to zaledwie 1%. Dlatego zbudowaliśmy metodę i narzędzia dzięki którym ulepszamy konwersję u naszych klientów.
Dowiedz się z kolejnego artykułu jak dla naszych klientów budujemy content, przeprowadzamy testy i finalnie zwiększamy skuteczność nawet dziesięciokrotnie.
Czy ciągłość komunikacji się opłaca?
Pewnego razu dwaj handlowcy z konkurujących firm dotarli do jednego klienta i obaj usłyszeli „nie jestem zainteresowany”. Jeden z handlowców skreślił klienta ze swojej listy i już nigdy do niego nie wrócił. Drugi handlowiec nie poddał się i podtrzymywał kontakt regularnie, aż klient odpowiedział: zamawiam! To samo zjawisko obserwujemy w każdym kanale komunikacji i w LinkedIn nie jest inaczej.
O tym jak ważna jest systematyczna i regularna komunikacja z tysiącami potencjalnych klientów dowiesz się z kolejnego artykułu.
Posty. Lepsza jakość czy większa częstotliwość?
Chciałoby się powiedzieć, że tylko najlepszej jakości i super atrakcyjny content przyniesie rezultaty. Badania pokazują jednak, że lepsze efekty w budowaniu rozpoznawalności osiągają firmy, które komunikują się częściej nie koniecznie przywiązując wielką wagę do jakości.
Dowiedz się jak tworzyć dużo jakościowego contentu z kolejnego artykułu.
Podobno 80% leadów B2B pochodzi z LinkedIn
Wiele raportów wskazuje, że LinkedIn miażdży inne kanały dostarczając aż 80% wszystkich leadów B2B.
Nasze doświadczenia to potwierdzają, a dlaczego tak się dzieje dowiesz się z kolejnego artykułu.
Czy znasz ROI Twoich działań w LinkedIn?
Jeśli nie możesz czegoś zmierzyć, nie możesz tym zarządzać. Te słowa Petera Druckera (w moim tłumaczeniu) przypominają, że wiele procesów w marketingu firmy często realizują “na czuja”. Nie inaczej jest w LinkedIn. Firmom bardzo często brakuje danych o tym ile czasu pracownicy poświęcają na czynności w portalu oraz jakie efekty ta praca przynosi. Nawet sami pracownicy mają problem z odpowiedzią na to pytanie, a to uniemożliwia zarządzanie procesem.
Jak mierzyć efekty i zarządzać czynnościami w LinkedIn dowiesz się z mojego artykułu pod tytułem czy znasz ROI Twoich działań w LinkedIn?
Lepszy ruch w witrynie z SEO czy LinkedIn?
Czym cechują się osoby wpisujące w google frazy, na których Ci zależy? Jak wypada rentowność SEO na tle skoordynowanych działań w LinkedIn?
Dowiesz się więcej z mojego artykułu “lepszy ruch w witrynie www z SEO czy z LinkedIn?”