Statystyka w marketingu to narzędzie codziennej pracy wielu specjalistów od komunikacji. Również i u nas.
Przeczucia mogą nas zawieść
Nie uwierzysz jak bardzo można się pomylić bazując na własnej ocenie pomysłów marketingowych. W pierwszej połowie 2022 roku przeprowadziliśmy eksperyment. Kilku doświadczonych copywriterów przygotowało dla nas łącznie ok 50 szablonów wiadomości w LinkedIn, które ich zdaniem powinny być skuteczne.
Następnie wysłaliśmy te wiadomości do dziesiątek tysięcy odbiorców w LinkedIn jednocześnie na bieżąco licząc konwersję dla każdego z szablonów. Efekty przekroczyły nasze oczekiwania, a różnice między skutecznością tekstów były ogromne. Najlepszy tekst sięgał 16%, a wiadomość o najniższej konwersji to zaledwie 1%.
Without data you’re just another person with opinion. Ten cytat z Edwarda Deminga doskonale pasuje do powyższej sytuacji.
Dlatego w systemie, który wspomaga komunikację u naszych klientów, zbudowaliśmy możliwość dodania wielu wariantów wiadomości i automatyczne mierzenie konwersji i dzięki temu możemy firmom dostarczyć wartościowe dane i najlepsze treści.
O maksymalizowaniu konwersji poprzez ciągłość komunikacji poczytaj w moim kolejnym artykule.