Jacek Palęcki

Ile daje ulepszanie profilu w LinkedIn? Case Study.

Data publikacji
7.11.2022
|
2 min czytania

Zawartość profilu osobistego pracownika w LinkedIn to kolejna dostępna dla firm powierzchnia komunikacyjna. Jeśli chcesz zaistnieć w świadomości Twoich potencjalnych klientów, to starannie wypełniony profil na pewno się do tego przyczyni.

Zwróć uwagę, że użytkownik LinkedIn niemal natychmiast otrzymuje tradycyjny e-mail od LinkedIn z powiadomieniem o nowym zaproszeniu do kontaktu lub o wiadomości albo o zaproszeniu do udziału w wydarzeniu. Te powiadomienia to największa zaleta LinkedIn, bo dzięki nim skutecznie docierasz do niemal wszystkich osób decyzyjnych w portalu. Docierasz nawet do tych, którzy zaglądają do niego okazjonalnie.

Pierwszy krok do poprawy Twojego profilu w LinkedIn

Przyjrzyjmy się jednak samej wiadomości z powiadomieniem. Oprócz miniaturki zdjęcia nadawcy i jego imienia i nazwiska w każdym powiadomieniu znajdzie się też tzw “nagłówek”, czyli krótki tekst, który możesz umieścić w swoim profilu zaraz pod nazwiskiem. Nagłówek to najistotniejszy element Twojej komunikacji. Przemyśl starannie co w chcesz w nim przekazać, aby adresaci Twoich zaproszeń chcieli je przyjąć, a otrzymujący wiadomość od Ciebie chcieli ją przeczytać. Wśród działań naszych klientów najlepiej sprawdzają się nagłówki wskazujące najwyższe stanowiska menedżerskie oraz ekspertów w obszarach interesujących adresatów. Na pewno domyślasz się, że znacznie gorzej sprawdzają się stanowiska handlowe.

Elementy, na które powinieneś zwrócić uwagę

Doświadczenie
Realizując przemyślaną strategię w LinkedIn na pewno wyznaczyłeś konkretny cel biznesowy. Postaraj się, aby Twój profil komunikował się z odbiorcami w obrębie tego celu i usuń z tej komunikacji elementy, które rozpraszają uwagę. Jeśli dziś jesteś ekspertem od procesów produkcyjnych, a 20 lat temu na studiach pracowałeś dorywczo w hurtowni budowlanej, to ta informacja nie wniesie nic wartościowego do realizacji celu biznesowego i chyba lepiej będzie ją pominąć.

Umiejętności

Skorzystaj z sekcji umiejętności i dodaj tam pozycje, które podkreślą, że jesteś ekspertem. Poproś współpracowników o tzw “potwierdzenie umiejętności”, co na pewno je wzmocni.

Zdjęcie w tle

Wykorzystaj ogromną przestrzeń nad Twoim nazwiskiem i zamieść tam przemyślane “zdjęcie w tle”.

Aktywność

Swoje zaangażowanie i profesjonalizm potwierdzisz “aktywnością” w portalu. Wystarczy, że opublikujesz lub skomentujesz odpowiednie posty, a informacja o tym pojawi się w Twoim profilu. Niezbędne minimum aktywności to 2 miesięcznie.

Pozostając na chwilę przy aktywnościach unikaj kontrowersyjnych treści, a przede wszystkim polityki i religii. Twoje opinie opublikowane w portalu pozostawią ślad w Twoim profilu i zdaje się, że wolisz, aby nie wpływało to negatywnie na Twój wizerunek i cel biznesowy.

Dowiedz się czy warto zdobywać zasięgi w skoordynowanym zespole z tego artykułu.

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 5.00 na bazie 10 opinii)
Powiązane artykuły

Powiązane artykuły

Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD