Jacek Palęcki

Jak komunikować się z osobami decyzyjnymi w LinkedIn, aby osiągnąć biznesowy cel?

Data publikacji
3.11.2022
|
1 min czytania

Wśród naszych klientów zauważamy, że najlepsze efekty przynoszą systematyczne działania metodą małych kroków. To metoda znana i sprawdzona również w innych kanałach komunikacji.

Przedstawiamy 12 elementów powinna wyglądać taka strategia w LinkedIn?

  1. Weź pod uwagę, że ponad 90% Twoich leadów jest daleko od decyzji zakupowej
  2. przyjmij, że prawie wszyscy adresaci Twojej komunikacji nie znają nawet podstawowych cech Twojego produktu,
  3. zbuduj listę podstawowych pytań o Twój produkt, na które możesz odpowiedzieć,
  4. posortuj ułożone pytania we właściwej kolejności, aby odpowiedzi stanowiły zrozumiałą i logiczną opowieść. Zbuduj historię i podziel ją na małe, przystępne dawki wiedzy,
  5. w 1 wiadomości odpowiedz na tylko jedno pytanie z listy,
  6. linkuj do artykułów w Twoim blogu i krótkich wideo w kanale YouTube, które szerzej poruszają wątek z wiadomości,
  7. w pierwszych wiadomościach (3-4) nawiązuj do środowiska, w którym Twój produkt działa. Np.: “przygotowaliśmy raport o branży X” lub “W krótkim wywiadzie z ekspertem dowiesz się jak firmy rozwiązują problem Y”,
  8. w następnych wiadomościach nawiązuj do firm, które “z pomocą twojego produktu oszczędzają i zyskują”,
  9. z każdą kolejną wiadomością odsetek adresatów świadomych Twojej marki, nazwiska i oferty, będzie rósł, a wraz z nim wzrośnie też efektywność,
  10. stosuj CTA nakierowane na: pozostawienie emaila, umówienie spotkania np.: w Calendly, przeczytanie artykułu, obejrzenie filmu, dołączenie do webinaru, itp.
  11. wysyłaj krótkie wiadomości, takie które swoją obszernością nie zniechęcą do czytania,
  12. sformatuj treść wiadomości tak, aby ułatwić odbiorcy jej przeczytanie. Dodaj odstępy i punktowania.

Można powiedzieć, że aby zdobywać nowych klientów i wspierać rozwój biznesu koniecznie maksymalizuj zasięg i utrzymuj regularny kontakt ze wszystkimi leadami. To uproszczenie pozwala lepiej zrozumieć zjawisko budowania świadomości, które stanie się najlepszym przyjacielem wzrostu sprzedaży w Twojej firmie. Wielu ekspertów mówi, o budowaniu wizerunku eksperta i w mojej ocenie mają rację. Jednak nie powinieneś za bardzo oddalać się od komunikacji sprzedażowej i lepiej, aby szła ona w parze właśnie z budowaniem wizerunku.

Jak usprawnić budowanie zasięgu i regularną komunikację w LinkedIn dowiesz się z mojego kolejnego artykułu.

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 4.00 na bazie 8 opinii)
Powiązane artykuły

Powiązane artykuły

Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD