Wśród naszych klientów zauważamy, że najlepsze efekty przynoszą systematyczne działania metodą małych kroków. To metoda znana i sprawdzona również w innych kanałach komunikacji.
Przedstawiamy 12 elementów powinna wyglądać taka strategia w LinkedIn?
- Weź pod uwagę, że ponad 90% Twoich leadów jest daleko od decyzji zakupowej
- przyjmij, że prawie wszyscy adresaci Twojej komunikacji nie znają nawet podstawowych cech Twojego produktu,
- zbuduj listę podstawowych pytań o Twój produkt, na które możesz odpowiedzieć,
- posortuj ułożone pytania we właściwej kolejności, aby odpowiedzi stanowiły zrozumiałą i logiczną opowieść. Zbuduj historię i podziel ją na małe, przystępne dawki wiedzy,
- w 1 wiadomości odpowiedz na tylko jedno pytanie z listy,
- linkuj do artykułów w Twoim blogu i krótkich wideo w kanale YouTube, które szerzej poruszają wątek z wiadomości,
- w pierwszych wiadomościach (3-4) nawiązuj do środowiska, w którym Twój produkt działa. Np.: “przygotowaliśmy raport o branży X” lub “W krótkim wywiadzie z ekspertem dowiesz się jak firmy rozwiązują problem Y”,
- w następnych wiadomościach nawiązuj do firm, które “z pomocą twojego produktu oszczędzają i zyskują”,
- z każdą kolejną wiadomością odsetek adresatów świadomych Twojej marki, nazwiska i oferty, będzie rósł, a wraz z nim wzrośnie też efektywność,
- stosuj CTA nakierowane na: pozostawienie emaila, umówienie spotkania np.: w Calendly, przeczytanie artykułu, obejrzenie filmu, dołączenie do webinaru, itp.
- wysyłaj krótkie wiadomości, takie które swoją obszernością nie zniechęcą do czytania,
- sformatuj treść wiadomości tak, aby ułatwić odbiorcy jej przeczytanie. Dodaj odstępy i punktowania.
Można powiedzieć, że aby zdobywać nowych klientów i wspierać rozwój biznesu koniecznie maksymalizuj zasięg i utrzymuj regularny kontakt ze wszystkimi leadami. To uproszczenie pozwala lepiej zrozumieć zjawisko budowania świadomości, które stanie się najlepszym przyjacielem wzrostu sprzedaży w Twojej firmie. Wielu ekspertów mówi, o budowaniu wizerunku eksperta i w mojej ocenie mają rację. Jednak nie powinieneś za bardzo oddalać się od komunikacji sprzedażowej i lepiej, aby szła ona w parze właśnie z budowaniem wizerunku.
Jak usprawnić budowanie zasięgu i regularną komunikację w LinkedIn dowiesz się z mojego kolejnego artykułu.