Jacek Palęcki

Publikować średniej jakości posty częściej? czy może rzadziej ale lepsze?

Data publikacji
7.11.2022
|
1 min czytania

Chciałoby się powiedzieć, że tylko najlepszej jakości, super atrakcyjny content przyniesie rezultaty. Badania pokazują jednak, że lepsze efekty sprzedażowe osiągają firmy, które komunikują się częściej nie przywiązując aż tak dużej wagi do jakości. Dowiedz się czy da się tworzyć dużo jakościowego contentu z tego artykułu.

Co to znaczy dobry jakościowo content? Czy Twoje pomysły na nagłówki artykułów i postów zdobędą popularność? Na te pytania postaram odpowiedzieć w tym artykule.

Czym jest dobry content?

Jak często zauważasz, że firmy poruszają w swojej komunikacji tematy odbiegające od ich biznesu? Np.: walczą z pożarami w Australii (przełom lat 2019 i 2020), pomagają medykom podczas COVIDu, wspierają Ukrainę, nie używają plastikowych słomek, itd. Osoby odpowiedzialne za komunikację w tych organizacjach monitorują trendy i reagują na zmiany czasem nawet natychmiast (real time marketing). W swojej komunikacji nierzadko odchodzą od opowiadania o swoich klientach i ofercie. Po co to robią? Czy po to, aby częściej wchodzić w interakcje ze swoimi followersami? Budować z nimi więź również poza biznesową? Wydaje się, że tak. Ale czy wszystkim odbiorcom się to podoba?

Jak szukać inspiracji?

Budując komunikację warto odrzucić opinie i zacząć posługiwać się konkretnymi danymi. Gdzie ich szukać? Oczywiście u największych, tzw. Data Company. Pierwsze kroki możesz więcej skierować do Google. Google to najpopularniejsza na świecie wyszukiwarka, która wie o co ludzie pytają. Możesz śledzić statystyki i trendy tych zapytań, a to doskonałe dane pomocne w budowie chmury komunikacyjnej w Twojej organizacji. Narzędzia, które na co dzień służą specjalistom SEO, okazują się bardzo pomocne również wśród handlowców i marketingowców.

Masz już bogaty content na blogu i chcesz z nim trafić do social media lub newslettera? Koniecznie zajrzyj w google analytics i oceń, które z nich spotykają się z największym zainteresowaniem. Nic nie stoi też na przeszkodzie, aby od czasu do czasu powtórzyć najpopularniejsze posty czy biuletyny e-mail.

Jakiej długości powinny być posty?

Pisząc do osób decyzyjnych pamiętaj, aby szanować ich czas. Nie każ im czytać 2000 znaków lania wody, aby na końcu dojść do jakiejś wątpliwej prawdy. Treść powinna być zrozumiała, konkretna i nasycona faktami.

Ostatnim aspektem jakości komunikacji jest konkurencja. Jeśli Twoje posty przedzierają się przez gąszcz publikacji innych osób i firm, które na co dzień konkurują o podobnych adresatów, to zyskasz więcej publikując częściej, a regularność i wysoką częstotliwość lubią także algorytmy social media.

Czy to prawda, że 80% leadów B2B na świecie pochodzi z LinkedIn dowiesz się mojego kolejnego artykułu.

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 5.00 na bazie 8 opinii)
Powiązane artykuły

Powiązane artykuły

Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD