Jacek Palęcki

Jak wyszukać w LinkedIn właściwe osoby decyzyjne?

Data publikacji
3.11.2022
|
3 min czytania

Zacznijmy od podstaw. Wiesz już, że polski LinkedIn to 470 tys osób decyzyjnych, a na przykład brytyjski to aż ponad 4 mln. Mówiąc „decyzyjnych” mam na myśli dyrektorów, członków zarządów i właścicieli. W liczbę 470 tys najwyższych rangą managerów nie wliczamy kolejnych ok 250 tys kierowników czyli managerów średniego szczebla o niewielkim poziomie decyzyjności, ale oni również powinni Cię interesować - w drugiej kolejności.

Ok. Co z tego, że niemal wszyscy managerowie mają konto w LinkedIn, skoro Ciebie interesują tylko „decyzyjni” z wybranych branż lub niektórych funkcji albo nawet wyłącznie z największych firm? To żaden problem! W LinkedIn masz dostęp do zaawansowanej wyszukiwarki i odfiltrujesz dzięki niej tylko te osoby, które potrzebują Twojej usługi lub produktu.

Sales Navigator - do czego służy?

LinkedIn to w zasadzie niekończący się zbiór kontaktów, a niemal każdy z nich starannie opisuje swój zawodowy profil wskazując firmę w której pracuje, stanowisko, lokalizację, branżę i wiele innych wartościowych danych. Wszystko to oraz zaawansowana wyszukiwarka o nazwie Sales Navigator sprawia, iż odfiltrowanie odpowiednich osób decyzyjnych staje się realne, a nawet bajecznie proste.

Sales Navigator to jeden z czterech dostępnych w portalu wariantów usługi o nazwie LinkedIn Premium, za którą portal żąda dodatkowej opłaty ok 300 zł netto miesięcznie. Sales Navigator każdy użytkownik może przetestować bezpłatnie przez 1 miesiąc, a naszym klientom zapewniamy przedłużenie tego testu do aż 2 miesięcy.

Tyle wstępem. W takim razie czy Sales Navigator to przydatne narzędzie i warto poświęcić na niego ok 300 zł miesięcznie? Oj tak! W mojej ocenie Sales Navigator to must have w każdej firmie, to w zasadzie książka kontaktowa wszystkich osób decyzyjnych z całego Świata, a także kandydatów do pracy, zawierająca bardzo szczegółowe informacje.

Na co pozwala Sales Navigator? Jakie ma filtry?

W chwili pisania tego artykułu Sales Navigator (SN) pozwala zawężać wynik wyszukiwania osób decyzyjnychi (opcja lead) z pomocą aż 27 filtrów, a dodatkową możliwością jest znalezienie profili użytkowników zawierających frazę kluczową. Sales Navigator ma też osobny zestaw filtrów do wyszukiwania firm (opcja account), ale w tym artykule skupimy się na osobach decyzyjnych.

Filtry w Sales Navigator połączone są w grupy:

grupa Company - 5 filtrów:

  • company headcount - przedziały wielkości firm pod względem zatrudnienia
  • current company - aktualna firma
  • past company - poprzednia firmy/firmy
  • company type - typ organizacji
  • company headquarters - siedziba firmy

Ten zestaw filtrów zawęża wyszukiwanie osób decyzyjnych do zatrudnionych w firmach o odpowiedniej wielkości, zlokalizowanych na danych obszarach, a nawet o konkretnej nazwie. Uwaga! Filtr “company type” często nie spełnia oczekiwanych efektów.

Grupa Role - 5 filtrów

  • function - to lista 26 obszarów kompetencji jak np.: sprzedaż, księgowość, IT, jakość, HR, itd.
  • job title - to wyszukanie profili o konkretnych stanowiskach za pomocą frazy kluczowej
  • seniority level - poziom w hierarchii firmy, od właściciela, przez zarządy, dyrektorów, managerów średniego szczebla, seniorów, aż do juniorów i praktykantów
  • years in current company - lata pracy w aktualnej firmie
  • years in current position - lata na aktualnym stanowisku

Ten zestaw filtrów odnosi się już bezpośrednio do roli szukanych osób w organizacji.

Buyer Intent - to checkbox, który pozwala zawęzić listę wyszukanych osób do najcieplejszych Twoich leadów, a algorytm określa ten status na podstawie interakcji z treściami profilu Twojej firmy i jej pracowników.

Grupa Spotlights - 5 filtrów:

  • changed jobs in last 90 days - zawęża wyniki do osób, które niedawno zmieniły pracę
  • mentioned in news in last 30 days - te osoby wymieniono w treści postów w ostatnim miesiącu
  • posted on LinkedIn in 30 days - to z kolei publikujący posty w ostatnim miesiącu
  • following your company - obserwujący stronę firmową, z którą jesteś połączony
  • have shared experience with you - część ich umiejętności pokrywa się z Twoimi

Ten zestaw filtrów zawęża listę wyszukanych osób na podstawie ich aktywności w portalu.

Posted content (keywords) to możliwość wyszukania osób, które w ostatnim czasie opublikowały posta zawierającego wskazane przez Ciebie frazy. Brzmi pięknie, jednak sposób działania tego filtra pozostawia wiele do życzenia i zwraca wyłącznie pojedyncze wyniki nawet na frazę “linkedin”. Sprawdź.

Kolejna Grupa to Personal - 10 filtrów:

  • connection - filtrowanie stopnia połączenia: 1st degree - znajomi, 2nd - znajomi znajomych, 3rd - pozostali
  • geography - miasto, powiat, województwo, kraj, kontynent wskazany jako stały adres profilu osobistego
  • industry - lista 416 branż, którą znajdziesz w tym artykule
  • years of experience - lata doświadczenia zawodowego łącznie
  • connection of - znajomi naszego znajomego
  • groups - członkowie wybranych grup w LinkedIn
  • first name - imię
  • last name - nazwisko
  • profile language - języki profilu
  • school - absolwenci szkół

Ten zestaw filtrów dotyczy parametrów profilu osobistego jak lokalizacja, branża i wiele innych.

Ostatnia Grupa to Workflow - 5 filtrów:

  • Lead lists - osoby dodane do listy SN
  • People in CRM - niedostępne
  • Account lists - osoby pracujące w firmach dodanych do list SN
  • People you interacted with - osoby z którymi masz już kontakt
  • Saved leads and accounts - osoby z grupy zapisanych leadów i firm

Dodatkowe filtry pozwalające ulepszyć wyniki wyszukiwania.

Większość filtrów dostępnych w SN pozwala na dodanie lub wykluczenie pewnej wartości i tym sposobem możesz łatwo wskazać np.: całą Polskę wykluczając województwo mazowieckie lub zamiast dodawać 350 branż wykluczyć tylko 66.

Podsumowując Sales Navigator to narzędzie niezbędne w każdej firmie, dzięki któremu masz dostęp do danych o rynku, o firmach i niemal wszystkich osobach decyzyjnych, a używając filtrów tworzysz listy “wyszukiwania” adekwatne do oczekiwań.

Sales Navigator wskaże właściwe osoby, a równocześnie nie zrobi za Ciebie nic więcej. Dlatego firmy, którym pomagamy działać w LinkedIn, korzystają z systemu Sales Robots, który:

  • zaimportuje kontakty z Sales Navigator
  • wyświetli je w wygodnej tabeli pozwalając na zaawansowane analizy
  • skoordynuje czynności całego zespołu i wykona je za pracowników.

O tym jak komunikować się z osobami decyzyjnymi w LinkedIn, aby osiągnąć biznesowy cel dowiesz się w tym artykule.

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 5.00 na bazie 9 opinii)
Powiązane artykuły

Powiązane artykuły

Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD