Jacek Palęcki

Jak wyszukać w LinkedIn właściwe osoby decyzyjne?

Data publikacji
3.11.2022
|
3 min czytania
Spis treści

    Zacznijmy od podstaw. Wiesz już, że polski LinkedIn to 470 tys osób decyzyjnych, a na przykład brytyjski to aż ponad 4 mln. Mówiąc „decyzyjnych” mam na myśli dyrektorów, członków zarządów i właścicieli. W liczbę 470 tys najwyższych rangą managerów nie wliczamy kolejnych ok 250 tys kierowników czyli managerów średniego szczebla o niewielkim poziomie decyzyjności, ale oni również powinni Cię interesować - w drugiej kolejności.

    Ok. Co z tego, że niemal wszyscy managerowie mają konto w LinkedIn, skoro Ciebie interesują tylko „decyzyjni” z wybranych branż lub niektórych funkcji albo nawet wyłącznie z największych firm? To żaden problem! W LinkedIn masz dostęp do zaawansowanej wyszukiwarki i odfiltrujesz dzięki niej tylko te osoby, które potrzebują Twojej usługi lub produktu.

    Sales Navigator - do czego służy?

    LinkedIn to w zasadzie niekończący się zbiór kontaktów, a niemal każdy z nich starannie opisuje swój zawodowy profil wskazując firmę w której pracuje, stanowisko, lokalizację, branżę i wiele innych wartościowych danych. Wszystko to oraz zaawansowana wyszukiwarka o nazwie Sales Navigator sprawia, iż odfiltrowanie odpowiednich osób decyzyjnych staje się realne, a nawet bajecznie proste.

    Sales Navigator to jeden z czterech dostępnych w portalu wariantów usługi o nazwie LinkedIn Premium, za którą portal żąda dodatkowej opłaty ok 300 zł netto miesięcznie. Sales Navigator każdy użytkownik może przetestować bezpłatnie przez 1 miesiąc, a naszym klientom zapewniamy przedłużenie tego testu do aż 2 miesięcy.

    Tyle wstępem. W takim razie czy Sales Navigator to przydatne narzędzie i warto poświęcić na niego ok 300 zł miesięcznie? Oj tak! W mojej ocenie Sales Navigator to must have w każdej firmie, to w zasadzie książka kontaktowa wszystkich osób decyzyjnych z całego Świata, a także kandydatów do pracy, zawierająca bardzo szczegółowe informacje.

    Na co pozwala Sales Navigator? Jakie ma filtry?

    W chwili pisania tego artykułu Sales Navigator (SN) pozwala zawężać wynik wyszukiwania osób decyzyjnychi (opcja lead) z pomocą aż 27 filtrów, a dodatkową możliwością jest znalezienie profili użytkowników zawierających frazę kluczową. Sales Navigator ma też osobny zestaw filtrów do wyszukiwania firm (opcja account), ale w tym artykule skupimy się na osobach decyzyjnych.

    Filtry w Sales Navigator połączone są w grupy:

    grupa Company - 5 filtrów:

    • company headcount - przedziały wielkości firm pod względem zatrudnienia
    • current company - aktualna firma
    • past company - poprzednia firmy/firmy
    • company type - typ organizacji
    • company headquarters - siedziba firmy

    Ten zestaw filtrów zawęża wyszukiwanie osób decyzyjnych do zatrudnionych w firmach o odpowiedniej wielkości, zlokalizowanych na danych obszarach, a nawet o konkretnej nazwie. Uwaga! Filtr “company type” często nie spełnia oczekiwanych efektów.

    Grupa Role - 5 filtrów

    • function - to lista 26 obszarów kompetencji jak np.: sprzedaż, księgowość, IT, jakość, HR, itd.
    • job title - to wyszukanie profili o konkretnych stanowiskach za pomocą frazy kluczowej
    • seniority level - poziom w hierarchii firmy, od właściciela, przez zarządy, dyrektorów, managerów średniego szczebla, seniorów, aż do juniorów i praktykantów
    • years in current company - lata pracy w aktualnej firmie
    • years in current position - lata na aktualnym stanowisku

    Ten zestaw filtrów odnosi się już bezpośrednio do roli szukanych osób w organizacji.

    Buyer Intent - to checkbox, który pozwala zawęzić listę wyszukanych osób do najcieplejszych Twoich leadów, a algorytm określa ten status na podstawie interakcji z treściami profilu Twojej firmy i jej pracowników.

    Grupa Spotlights - 5 filtrów:

    • changed jobs in last 90 days - zawęża wyniki do osób, które niedawno zmieniły pracę
    • mentioned in news in last 30 days - te osoby wymieniono w treści postów w ostatnim miesiącu
    • posted on LinkedIn in 30 days - to z kolei publikujący posty w ostatnim miesiącu
    • following your company - obserwujący stronę firmową, z którą jesteś połączony
    • have shared experience with you - część ich umiejętności pokrywa się z Twoimi

    Ten zestaw filtrów zawęża listę wyszukanych osób na podstawie ich aktywności w portalu.

    Posted content (keywords) to możliwość wyszukania osób, które w ostatnim czasie opublikowały posta zawierającego wskazane przez Ciebie frazy. Brzmi pięknie, jednak sposób działania tego filtra pozostawia wiele do życzenia i zwraca wyłącznie pojedyncze wyniki nawet na frazę “linkedin”. Sprawdź.

    Kolejna Grupa to Personal - 10 filtrów:

    • connection - filtrowanie stopnia połączenia: 1st degree - znajomi, 2nd - znajomi znajomych, 3rd - pozostali
    • geography - miasto, powiat, województwo, kraj, kontynent wskazany jako stały adres profilu osobistego
    • industry - lista 416 branż, którą znajdziesz w tym artykule
    • years of experience - lata doświadczenia zawodowego łącznie
    • connection of - znajomi naszego znajomego
    • groups - członkowie wybranych grup w LinkedIn
    • first name - imię
    • last name - nazwisko
    • profile language - języki profilu
    • school - absolwenci szkół

    Ten zestaw filtrów dotyczy parametrów profilu osobistego jak lokalizacja, branża i wiele innych.

    Ostatnia Grupa to Workflow - 5 filtrów:

    • Lead lists - osoby dodane do listy SN
    • People in CRM - niedostępne
    • Account lists - osoby pracujące w firmach dodanych do list SN
    • People you interacted with - osoby z którymi masz już kontakt
    • Saved leads and accounts - osoby z grupy zapisanych leadów i firm

    Dodatkowe filtry pozwalające ulepszyć wyniki wyszukiwania.

    Większość filtrów dostępnych w SN pozwala na dodanie lub wykluczenie pewnej wartości i tym sposobem możesz łatwo wskazać np.: całą Polskę wykluczając województwo mazowieckie lub zamiast dodawać 350 branż wykluczyć tylko 66.

    Podsumowując Sales Navigator to narzędzie niezbędne w każdej firmie, dzięki któremu masz dostęp do danych o rynku, o firmach i niemal wszystkich osobach decyzyjnych, a używając filtrów tworzysz listy “wyszukiwania” adekwatne do oczekiwań.

    Sales Navigator wskaże właściwe osoby, a równocześnie nie zrobi za Ciebie nic więcej. Dlatego firmy, którym pomagamy działać w LinkedIn, korzystają z systemu Sales Robots, który:

    • zaimportuje kontakty z Sales Navigator
    • wyświetli je w wygodnej tabeli pozwalając na zaawansowane analizy
    • skoordynuje czynności całego zespołu i wykona je za pracowników.

    O tym jak komunikować się z osobami decyzyjnymi w LinkedIn, aby osiągnąć biznesowy cel dowiesz się w tym artykule.

    Powiązane artykuły

    Powiązane artykuły

    Kategorie wpisów

    Kategorie wpisów