Jeśli wykorzystujesz LinkedIn do budowania zasięgu i komunikacji ze swoimi potencjalnymi klientami to już jesteś o krok przed konkurencją. Raporty na temat LinkedIn dowodzą, że tylko ok 5 % firm korzysta z tego portalu w podobny sposób. Jednocześnie firmy zauważają, że działanie w LinkedIn wymaga wypracowania skutecznych metod, skoordynowania komunikacji całego zespołu oraz zaangażowania dużej ilości czasu.
Praca ręczna vs automatyczna
Powtarzalność czynności i ich regularność nie są domeną człowieka, za to doskonale radzi sobie z nimi odpowiednie oprogramowanie. Pracę ręczną kosztownych pracowników może zastąpić wielokrotnie tańszy “Sales Robot”. Dotychczasowe zadania będą wykonane systematycznie, bez zbędnych opóźnień, a co równie ważne: nawet lepiej.
Obserwujemy, że profile osobiste pracowników firm, które rozpoczynają współpracę z agencją Sales Robots, potrafią wysłać ok. 100 lub więcej zaproszeń tygodniowo. Po dotarciu do tej liczby pojawia się komunikat o wykorzystaniu puli, a kolejne zaproszenia można wysłać dopiero następnego tygodnia.
100 wysłanych ręcznie zaproszeń do nawiązania kontaktu to w praktyce od 20 do 40 nowych osób decyzyjnych w sieci kontaktów. Z kolei system Sales Robot, korzystając z big data, potrafi inteligentnie dobierać najlepsze kontakty, aby wysyłać automatyczne zaproszenia w pierwszej kolejności do osób, które mają w zwyczaju je akceptować. I dlatego 100 wysłanych z systemu Sales Robots zaproszeń to nawet ok. 80 nowych osób decyzyjnych w sieci kontaktów. A to jeszcze nie koniec.
Jak to wygląda w LinkedIn?
Portalowi zależy, aby użytkownicy otrzymywali zaproszenia do nawiązania kontaktu od osób, które faktycznie znają, a wysoki poziom akceptacji nagradzany jest zwiększeniem tygodniowej puli dostępnych zaproszeń. Dzięki inteligentnemu dobieraniu kontaktów poziom akceptacji wzrasta i już po kilku tygodniach można spodziewać się nawet ok. 200 zaproszeń w 7 dni. To w efekcie pozwala na przyrost liczby osób decyzyjnych w sieci kontaktów rzędu od 600 do 800 miesięcznie.
Ukryte funkcje LinkedIn
Najciekawsze jednak dopiero przed Tobą! Oprócz znanych Ci “standardowych” zaproszeń do nawiązania kontaktu w LinkedIn kiedyś istniały jeszcze 2 inne sposoby, które nazywamy “loginowymi” i “specjalnymi”. LinkedIn ukrył te typy zaproszeń przed użytkownikami, jednak nadal ponad połowa LinkedInowiczów może korzystać z tej funkcji z pomocą oprogramowania dostępnego w Sales Robots. Okazuje się, że użytkownicy, u których zaproszenia loginowe i specjalne nadal działają, mogą wysyłać tygodniowo łącznie nawet do 1000 zaproszeń. Ponad połowa szczęśliwców może więc poszerzać swoją sieć osób decyzyjnych nawet o kilka tysięcy co miesiąc. Warto tę okazję wykorzystać póki jest dostępna.
Budowanie zasięgu poprzez zaproszenia do nawiązania kontaktu to pierwszy krok w całym procesie. W następnym kroku rozpoczyna się komunikacja za pomocą wiadomości prywatnych oraz promocji webinarów i oba te procesy, firmy mogą całkowicie zautomatyzować odciążając pracowników i wpływając na znaczne zwiększenie efektywności.
Poczytaj o promocji wydarzeń w LinkedIn.
Dowiedz się jak komunikować się z osobami decyzyjnymi w kolejnym tekście.