Lekcja 11 | Kurs Generowania Leadów B2B

Background
KURS GENEROWANIA LEADÓW

Cześć!

Zapraszam na jedenastą lekcję
w ramach kursu generowania 

i ogrzewania leadów B2B.

lekcja 11

Optymalizacja procesu generowania leadów

Odsłuchaj lekcję 11 z lektorem AI
9 minut słuchania
00:00:00

Poleć kurs znajomemu

Na ten adres e-mail otrzyma bezpłatne zaproszenie.

AUTOR
Jacek Palęcki
Co-Founder Agencji Sales Robots

Nazywam się Jacek Palęcki i jestem Co-Founderem Agencji Sales Robots, która zbudowała i wdraża system organizujący i automatyzujący proces generowania leadów B2B w portalu LinkedIn oraz ogrzewania tych leadów w ramach automatyzacji e-mail marketingu.

Wraz ze specjalistami z agencji, którzy na co dzień zajmują się wdrażaniem strategii lead gen u naszych klientów, przygotowaliśmy szereg lekcji, które krok po kroku wprowadzą Cię w generowanie leadów B2B.

Zaczynamy!

Pomiar procesu pozwala go trafnie ocenić i wdrożyć odpowiednie ulepszenia

Edward Deming, uznany teoretyk zarządzania, uważał, że “bez danych jesteś tylko kolejną osobą z opinią”. Mimo, że jest to zdanie wyrwane z kontekstu, jednak wskazuje na ważny aspekt posługiwania się pomiarem procesu biznesowego przy jego ocenie i podejmowaniu dalszych decyzji.

Segmentacja procesu sprzedażowego na etapy

Złożoność procesu sprzedażowego utrudnia jego miarodajną ocenę. Zadanie to okaże się o wiele łatwiejsze, gdy podzielimy cały proces na mniejsze etapy i każdy z nich poddamy ocenie osobno.

Przykładowo proces sprzedażowy może składać się z następujących etapów: odnalezienie leada, nawiązanie rozmowy w LinkedIn, konwersja leada do e-maila, zapis na webinar, umówienie na spotkanie, akceptacja oferty, złożenie zamówienia.

Każdy z tych etapów kończy się reakcją ze strony leada, która pozwala nam go zakwalifikować do następnego etapu oraz przypisać sukces do podjętych na danym etapie czynności.

Nie działaj w ciemno - zbieraj dane

Gdy dopiero projektujemy proces sprzedażowy możemy opierać się jedynie na doświadczeniu, intuicji i inteligencji. Innymi słowy podejmujemy się eksperymentu, gdyż nasza twarda wiedza o skuteczności tych działań jeszcze nie została zebrana.

Na tym etapie niezmiernie ważne jest zaplanowanie działań, które w łatwy sposób możemy monitorować i mierzyć np.: poprzez rzetelne raporty handlowców lub cyfrowe narzędzia.

Istotna jest również skala prowadzonego eksperymentu: zaledwie kilka niepowodzeń to na pewno za mało, aby skreślić obraną metodę.

Przykładem może być sam początek procesu generowania leadów, czyli poszerzanie sieci kontaktów w LinkedIn. Dysponując wiedzą o zwyczajach użytkowników LinkedIn możesz zwielokrotnić efektywność budowania networkingu. Szerzej o tym w następnych akapitach.

Szerszy obraz - głębsza analiza

Zbierając dane łatwo o błąd. Przykładem może być próba nawiązania kontaktu z potencjalnymi klientami w czasie, który nie jest do tego odpowiedni - np.: podczas ferii w danym regionie.

Przeprowadź szerszą analizę i sprawdź aktualne wydarzenia oraz nastroje na docelowym rynku i zdecyduj jaki wpływ mają na wynik Twoich działań.

Testy A/B

Podejmując działania często stajesz przed wyborem: który z pomysłów na komunikację okaże się skuteczniejszy?

W tej sytuacji możesz na części Twojej grupy docelowej przeprowadzić tzw. testy A/B. Część grupy otrzyma wariant komunikacji A, a inna część wariant B. Możesz również testować warianty C, D itd, jednak pamiętaj, aby skala testu była odpowiednia do liczby wariantów.

Wg zasad statystyki, wiarygodna liczba próbek to minimum 1000. Z naukowego punktu widzenia powinniśmy się tego trzymać.

Może jednak okazać się, że cała Twoja grupa docelowa to nie więcej niż 1000 osób decyzyjnych, a wtedy Twoja decyzja powinna zostać podjęta na podstawie trendów, które zaczną kształtować się na poziomie 100-200 próbek.

Jak ulepszyć generowanie leadów w oparciu o rozmowy w komunikatorze LinkedIn

Komunikator w LinkedIn to jedno z najskuteczniejszych narzędzi generowania leadów B2B. Twoja pierwsza wiadomość ma na celu nawiązać rozmowę. Wysyłasz więc setki podobnych wiadomości, a my z doświadczenia wiemy, że mniej więcej co piąta osoba odpowiada.

Możesz mierzyć liczbę wysłanych wiadomości i reakcji, aby porównywać je i wyciągać wnioski. Możesz również spróbować wysyłać wiadomości zróżnicowane, np. w dwóch wariantach A i B. Po takim teście dowiesz się, która z wiadomości jest atrakcyjniejsza dla Twoich potencjalnych klientów.

Często okazuje się, że najlepsze rezultaty uzyskujemy z wariantu, który przed testem wcale nie był naszym faworytem.

(zdjęcie: "Konwersje" w Systemie Sales Robots pozwalają mierzyć skuteczność wysyłanej komunikacji)

Powstrzymaj się od faworyzowania własnej oceny

Wśród dobrych marketingowców panuje przekonanie, że decyzje podejmowane w oparciu o własne preferencje to ślepy zaułek. Innymi słowy to co Tobie się podoba, może się okazać atrakcyjne tylko dla niewielkiej części Twojej grupy docelowej. Nie zapominaj o tym.

Jak ulepszyć generowanie leadów w oparciu o zaproszenia do sieci kontaktów w LinkedIn

Budowanie sieci kontaktów w LinkedIn to jedna z pierwszych czynności, które podejmujesz w procesie generowania leadów B2B. Efektywność kolejnych etapów zależy od tego ile kontaktów zdobędziesz.

Portal zazwyczaj pozwala zaprosić ok. 100 nowych osób tygodniowo. Warto zatem wykorzystać tę pulę mądrze, aby omijać “martwe konta” i kierować zaproszenia do osób, które mają w zwyczaju je akceptować.

Sam LinkedIn niestety tego nie podpowiada. Jednak użytkownicy narzędzi Sales Robots mają dostęp do danych zbieranych przez system latami i w prosty sposób mogą je wykorzystać, aby podnieść efektywność budowania sieci kontaktów z ok. 30% do nawet 90%.

Wysoki poziom akceptacji zaproszeń to również budowanie lepszej reputacji konta. Jak wiadomo LinkedIn ceni użytkowników aktywnych, którzy wzbudzają pozytywne reakcje wśród innych osób. Dobra reputacja to szansa na zwiększenie tygodniowej puli zaproszeń ze wspomnianych 100 do nawet 260. A to kolejne zwielokrotnienie efektywności i optymalizacja Twoich działań.


(zdjęcie: statystyki akceptacji zaproszeń w jednej z kampanii w Systemie Sales Robots)

Jak ulepszyć ogrzewanie leadów w oparciu o komunikację e-mail

E-mail marketing jest wykorzystywany w strategiach komunikacji większości firm z sektora B2B.

Oprócz zbudowania obszernej bazy kontaktów ze zgodami marketingowymi, firma może zwrócić uwagę na 2 ważne elementy, które znacząco wpłyną na skuteczność e-mail marketingu.

Dostarczalność, to termin o wątpliwej poprawności językowej, jednak przyjął się w gwarze marketingowej i odnosi się do procentu skutecznie dostarczonych wiadomości e-mail. Wysyłając e-maile, o Twojej firmie i ofercie zadbaj, aby omijały one zabezpieczenia antyspamowe i docierały do skrzynek odbiorczych.

Więcej na ten temat dowiesz się z wcześniejszej lekcji

(zdjęcie: wynik testu wiadomości e-mail w popularnym serwisie analizującym treści pod kątem spamu: mail-tester.com)

kliknij i wróć do lekcji nr 9.

Atrakcyjny content to drugi z kluczowych elementów optymalizacji komunikacji z potencjalnymi klientami. W marketingu możesz spotkać się z powiedzeniem, że “tematy otwierają e-maile”. Trudno się z tym nie zgodzić więc dopracuj temat swoich wiadomości, może nawet przeprowadź testy A/B, aby finalnie docierać do leadów skuteczniej.

Starannie przygotowana treść wiadomości e-mail pozwoli Ci zbudować rozpoznawalność marki, wizerunek eksperta i wiarygodnego dostawcy oraz wiedzę u potencjalnych klientów o ofercie. Zanim przygotujesz pierwszą wiadomość zastanów się jakie treści mogą trafić w zainteresowania Twoich leadów. Jednym z pomysłów, jest analiza najczęściej zadawanych pytań w zapytaniach ofertowych i podczas spotkań handlowych.

Zbudowanie contentu, który w krótkich, przystępnych częściach porusza popularne zagadnienia i rozwiewa wątpliwości, może przynieść o wiele lepsze efekty biznesowe niż ciągłe przesyłanie informacji o bieżących promocjach.

Podsumowanie

Generowanie leadów wpisuje się w ogół komunikacji marketingowej i sprzedażowej, a ta to żywy, ewoluujący organizm. Warto zbudować procesy w sposób mierzalny i monitorować wyniki, aby móc wprowadzać modyfikacje w oparciu o wiarygodne informacje.

Gated Content to nic innego jak “coś za coś”. Ty udostępniasz atrakcyjny raport, e-book czy kurs, a potencjalny klient zostawia swój e-mail oraz imię. To korzystna dla obu stron transakcja.

Pozyskane w ten sposób e-maile możesz ogrzewać dostarczając regularnie więcej informacji o Twojej firmie i dzieląc się doświadczeniem.

Lekcja 12 - najlepsze praktyki w pigułce

Podczas następnej lekcji skoncentruję się na zestawieniu najlepszych praktyk generowania i ogrzewania leadów B2B.

Na lekcję 12 zapraszam już za kilka dni :)

Poleć kurs swojemu znajomemu

Na wskazany adres e-mail otrzyma zaproszenie do zapisu na kurs.

Liczba bezpłatnych miejsc ograniczona!

Powiązane artykuły

o generowaniu leadów
  • Więcej kursów

    Wybierz odpowiedni temat dla siebie

    Zobacz wszystkie kursy
  • Jak przygotować kontakt na efektywne spotkanie sprzedażowe B2B?

    Bezpośrednie spotkanie wymaga zaangażowania doświadczonego pracownika, lecz proces prowadzący do niego może zostać znacznie zautomatyzowany.

    Przejdź do artykułu
  • Jaki potencjał ma automatyzacja w procesie zdobywania kontaktów handlowych B2B i budowania relacji?

    W krajach europy zachodniej, USA i Kanadzie udział LinkedIn w pozyskiwaniu kontaktów sprzedażowych B2B to aż 80%

    Przejdź do artykułu
  • Jak zbudować skuteczny lead journey i dobrze przygotować potencjalnego klienta do sprzedaży B2B?

    Spraw, aby Twój potencjalny Klient znał Twoją firmę i sam umówił się na spotkanie sprzedażowe.

    Przejdź do artykułu

Chcesz wrócić do poprzednich lekcji?

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD