Jacek Palęcki

Jaki potencjał ma automatyzacja w procesie zdobywania kontaktów handlowych B2B i budowania relacji?

Data publikacji
11.07.2023
|
1 min czytania
Spis treści

    Przeważające metody pozyskiwania klientów w sektorze B2B to aktywność handlowców, reklama i pozycjonowanie w google. Kłopot w tym, że z tych metod już od dawna korzysta niemal cała konkurencja, a wygrywają tylko największe firmy angażujące ogromne budżety. Mali i średni tracą tylko cierpliwość i pieniądze.

    Jakie mamy szanse pozyskania klienta z pozycjonowania w google, nawet jeśli okupujemy najwyższe pozycje? Zainteresowanemu klientowi wyświetla się nasza strona oraz od 10 do 20 stron (w tym reklamy) konkurencji. Stajemy więc do wyścigu w sprincie, nie mając czasu na budowanie relacji, a finalnie dla klienta liczy się najniższa cena.

    Reklama w internecie (Google Ads i Facebook Ads oraz cold mailing), to usługa promowana przez tysiące agencji, które docierają do niemal każdej firmy na rynku. I niemal każda firma na rynku z takiej reklamy korzysta, biorąc udział w aukcji cen, co czyni tę formę promocji nieefektywnym przepalaniem budżetów.

    Dobry handlowiec potrafi wiele. Ale odpowiedzmy sobie szczerze na pytanie: ilu dobrych handlowców mamy w zespole?

    W krajach europy zachodniej, USA i Kanadzie udział LinkedIn w pozyskiwaniu kontaktów sprzedażowych B2B to aż 80%. Wśród firm, dla których wdrażamy automatyzację działań w LinkedIn, managerowie oceniają, że koszt pozyskania kontaktu (leada) z LinkedIn jest o 20 do 50% niższy, niż z innych mediów.

    Już w 2019 roku badanie przeprowadzone w Polsce wykazało, że aż 98% managerów ma swoje konto w LinkedIn i bezpośrednie dotarcie do nich właśnie tym kanałem jest możliwe. W polskim LinkedIn znajdziemy 500 tys właścicieli, członków zarządów i dyrektorów.

    Warto więc sięgnąć po sprawdzone metody i wykorzystać ten potencjał.

    Więcej o automatyzacji sprzedaży B2B przeczytasz w poniższych artykułach:

    Po co automatyzować sprzedaż B2B?

    Jak zautomatyzować sprzedaż B2B w systemie Sales Robots?

    Jak uniknąć błędów wdrażając automatyzację sprzedaży B2B?

    Jak ulepszyć dobieranie kontaktów i zwiększyć efektywność sprzedaży B2B?

    Jak przygotować kontakt na efektywne spotkanie sprzedażowe B2B?

    Jak zmaksymalizować efektywność i przeskalować automatyzację sprzedaży B2B?

    Jak zdobywać nowe kontakty handlowe B2B już w pierwszych dniach procesu?

    Jak zdobywać leady B2B promując webinary i wydarzenia?

    Oceń ten artykuł
    Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
    (średnia ocen: 5.00 na bazie 2 opinii)
    Powiązane artykuły

    Powiązane artykuły

    Kategorie wpisów

    Kategorie wpisów

    Już w najbliższą środę
    Jak wdrażamy automatyzację sprzedaży w firmach z sektora B2B