Generowanie leadów sprzedażowych B2B może odbywać się zarówno online - na stornie internetowej czy w social media oraz offline - eventy branżowe, cold calling czy polecenia. Poza samym pozyskiwaniem nowych kontaktów należy je jednak odpowiednio klasyfikować - o wartości danego leada świadczy przede wszystkim ilość informacji, które zawiera, ponieważ dzięki temu możemy go odpowiednio sklasyfikować jako hotleada (ang. gorącego leada), leada marketingowego czy zimnego leada.
Gorące leady to najcenniejsze kontakty, które zwykle dość łatwo zamienić na finalną konwersję, ponieważ są to osoby bardzo entuzjastycznie podchodzące do naszego produktu lub usługi i niemalże gotowe do zakupu “na już.” Leady marketingowe oznaczają zainteresowanie bez gotowości lub chęci do natychmiastowego zakupu. Zimne leady to kontakty do osób, które nie są obecnie zainteresowane zakupem, jednak mamy przesłanki, że może się to zmienić w przyszłości, więc warto je uwzględniać w swoim lejku sprzedażowym i badać zmianę zachowania.