Leady B2B

od 9 999 zł miesięcznie

Skuteczne pozyskiwanie leadów B2B - jak to robić i ile kosztuje?

Pozyskiwanie leadów B2B, a więc potencjalnych klientów biznesowych - lub szans sprzedażowych, jest celem działań marketingowych każdej, chcącej się rozwijać firmy, ponieważ zapewnia jej ciągłość i względną stabilność na rynku. Wśród potencjalnych leadów najcenniejsze dla większości firm będą leady B2B (Business to Bussines), które z reguły trudniej pozyskać niż leady B2C (Business to Customer), ponieważ musimy docierać do osób decyzyjnych, co jest szczególnie trudne w przypadku, gdy pracują w większych firmach lub korporacjach.

Generowanie leadów sprzedażowych B2B może odbywać się zarówno online - na stornie internetowej czy w social media oraz offline - eventy branżowe, cold calling czy polecenia. Poza samym pozyskiwaniem nowych kontaktów należy je jednak odpowiednio klasyfikować - o wartości danego leada świadczy przede wszystkim ilość informacji, które zawiera, ponieważ dzięki temu możemy go odpowiednio sklasyfikować jako hotleada (ang. gorącego leada), leada marketingowego czy zimnego leada.

Gorące leady to najcenniejsze kontakty, które zwykle dość łatwo zamienić na finalną konwersję, ponieważ są to osoby bardzo entuzjastycznie podchodzące do naszego produktu lub usługi i niemalże gotowe do zakupu “na już.” Leady marketingowe oznaczają zainteresowanie bez gotowości lub chęci do natychmiastowego zakupu. Zimne leady to kontakty do osób, które nie są obecnie zainteresowane zakupem, jednak mamy przesłanki, że może się to zmienić w przyszłości, więc warto je uwzględniać w swoim lejku sprzedażowym i badać zmianę zachowania.

Leady B2B - kanały pozyskiwania

  • Marketing przychodzący

    Inaczej zwany inbound marketingiem zakłada, że klient sam odnajdzie naszą stronę i podejmie określone działania, np. zapisze się do newslettera czy nawet podejmie próbę kontaktu. Najlepszym przykładem jest posiadanie dobrze wypozycjonowanej strony firmowej, które stale przyciąga klientów pod interesujące nas zapytania.

  • Marketing wychodzący

    Inaczej zwany outbound marketingiem to aktywne poszukiwanie klientów z wykorzystaniem reklamy internetowej czy innych metod reklamy jak cold calling czy cold mailing. Aktywne pozyskiwanie leadów B2B to dość agresywna strategia marketingowa, wymagająca odpowiedniego podejścia, by nie zrazić potencjalnych klientów oraz budżetu na działania promocyjne.

  • Zakup gotowych kontaktów

    Ostatnią metodą pozyskiwania leadów jest ich zakup, co pozwala na natychmiastowe rozpoczęcie dalszych działań sprzedażowych, czyli dążenia do uzyskania właściwych konwersji, jednak wiąże się dodatkowymi kosztami i brakiem kontroli nad ich jakością. Warto również pamiętać, że dostępne na sprzedaż listy często nie są unikalne i w jakimś stopniu może je również posiadać nasza konkurencja.

Wykorzystanie LinkedIn do generowania leadów B2B

LinkedIn to profesjonalny portal społecznościowy dla ludzi kariery i biznesu, a tym samym idealne miejsce do pozyskiwania kontaktów. Aż 97% menadżerów korzysta z LinkedIn, a sam portal oferuje zbiór narzędzi, pozwalających nam na nawiązanie nawet natychmiastowego i bezpośredniego kontaktu.

  • Niszowość LinkedIn w działaniach promocyjnych

    Ogromną przewagą LinkedIn jest jego niszowość - nie jest to typowy portal społecznościowy, opierający się o wyświetlanie tradycyjnych reklam, przez co jest często ignorowany w działaniach marketingowych, ponieważ jest mniej oczywisty i agencjom reklamowym trudniej umotywować wydatki. Reklamodawcy w Polsce skupiają się zwykle na reklamie na Facebooku oraz w Google, konkurując coraz wyższymi stawkami, a generowanie leadów B2B na LinkedIn pozostaje dla wielu nieodkrytą żyłą złota.

  • Specyfika LinkedIn

    LinkedIn nie jest nastawiony na reklamę tak bardzo, jak inne portale, jednak oferuje wiele innych możliwości pozyskiwania danych kontaktowych, jak rozbudowany system połączeń i bezpośrednich wiadomości. Co więcej, społeczność LinkedIn nie traktuje prób kontaktu czy wiadomości w sposób negatywny, a ich oczekuje - nie są one nachalne, ponieważ LinkedIn to portal mający na celu budowanie kontaktów biznesowych.

  • Leady na LinkedIn z Sales Robots

    Agencja Sales Robots jest jedyną w naszym kraju firmą wyspecjalizowaną w kampaniach lead generation na LinkedIn, dysponującą zaawansowanym systemem do automatyzacji procesu oraz oferującą pełne wsparcie merytoryczne.

  • Pozyskiwanie leadów B2B na LinkedIn

    Ogromną zaletą LinkedIn jest możliwość niemal natychmiastowego pozyskiwania kontaktów biznesowych - nawet tego samego dnia, co rozpoczęcie działań marketingowych oraz możliwość automatyzacji całego procesu. Dzięki temu firmy mogą pozyskiwać interesującą ich ilość kontaktów w trybie ciągłym i mogą się skupić na ulepszaniu swoich produktów lub usług, nie zajmując sobie głowy procesem pozyskiwania nowych leadów B2B.

Lead B2B - jak ocenić koszt pozyskania?

Trudno jednoznacznie określić, ile kosztuje pozyskanie leada biznesowego, ponieważ zależy to od bardzo wielu czynników, m.in.: zainteresowania czy specyfiki produktu/usługi, a nawet pory roku. Należy również pamiętać, że pozyskanie leada to pojęcie bardzo ogólne i dość niemiarodajne, ponieważ istnieją trzy rodzaje leadów - ciepłe, marketingowe oraz zimne. Tym samym możemy, np. pozyskać 10 zimnych leadów za 300 złotych, płacąc 30 złotych za leada, a finalnie być w gorszej sytuacji niż osoba, która pozyskała 3 gorące leady za 300 złotych, płacąc 100 złotych za jednego.

Z licznych rozmów z naszymi klientami wynika, że pozyskanie jednego leada B2B, wykorzystując tradycyjne kanały marketingu internetowego, jak Facebook czy Google Ads, kosztowało ich od kilkudziesięciu do kilkuset złotych, a ich jakość pozostawiała wiele do życzenia, ponieważ wiele kontaktów powielało się z tymi, które pozyskiwała konkurencja, co zmniejszało finalną ilość właściwych konwersji - sprzedaży.

Natomiast po przejściu na LinkedIn koszt pozyskania kontaktów spadł nawet kilkakrotnie w porównaniu do tradycyjnych kanałów promocji oraz wzrosła ich jakość, np. klienci szukających kontaktów biznesowych do instalacji fotowoltaicznych na LinkedIn pozyskują kolejne leady B2B nawet za 20-30 złotych, podczas gdy wcześniej płacili 100-200 złotych za jeden kontakt.

Właściwa komunikacja kluczem do zwiększenia jakości leadów B2B

  • Pozyskiwanie unikalnych kontaktów na LinkedIn

    LinkedIn daje wyjątkową szansę na dokładne określenie jakich leadów potrzebujemy, a następnie wyszukania osób decyzyjnych w interesujących nas branżach, by przedstawić im oferty. Dlatego kluczowa w procesie zwiększania ilości i jakości pozyskiwanych leadów przez LinkedIn jest skuteczna komunikacja, ponieważ działania na LinkedIn nie są bierne, a aktywne - to my określamy oraz wyszukujemy osoby i podejmujemy bezpośredni kontakt, próbując się połączyć czy nawet wysyłając bezpośrednią wiadomość prywatną.

  • Wsparcie agencji Sales Robots

    Bezpośredni kontakt, czyli dość agresywny outbound marketing nie jest na LinkedIn odbierany tak źle, jak na innych platformach - zakładając, że robimy go dobrze, ponieważ użytkownicy korzystają z portalu, szukając szans biznesowych. Dodatkowo nasza agencja specjalizuje się w zarządzaniu całym procesem - wyszukiwaniem odpowiednich kontaktów oraz tworzeniem scenariuszy rozmowy, co wpływa nie tylko na pozyskiwanie nowych leadów B2B, a również zwiększa świadomość marki.

Generowanie Leadów B2B z Sales Robots

Agencja Sales Robots specjalizuje się zaawansowanych kampaniach pozyskiwania leadów B2B (oraz B2C Premium) na LinkedIn w wielu branżach oraz automatyzacją całego procesu. Umów się z nami na krótkie spotkanie, wypełniając formularz niżej i dowiedz się, co możemy zrobić dla twojej firmy.

Spotkaj się z nami on-line.

Ładowanie...
Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD