Odpowiedź na to pytanie wydaje się bardzo oczywista. Procesy biznesowe, aby były efektywne, powinny się rozwijać i sięgać po innowacje. A przecież działania handlowców to jeden z kluczowych procesów w firmie. Dlaczego więc nowoczesne i efektywne rozwiązania sprzedażowe nadal nie funkcjonują w większości biznesów?
Wielu managerów uważa, że sprzedaży B2B nie można automatyzować, bo to przecież etap, w którym buduje się relacje, a automatyzacja temu nie sprzyja. Poniekąd jest to prawda, bo zbyt duży udział automatyzacji lub nieprzemyślane jej wdrożenie mogą przynieść negatywne efekty.
Warto wziąć jednak pod uwagę, że automatyzacja pojawiła się w procesach sprzedażowych już kilkanaście lat temu i dziś nasze doświadczenia, wiedza i narzędzia, są o wiele doskonalsze.
Odpowiedzmy sobie też na pytanie: czy w mojej firmie handlowcy dbają o budowanie relacji z potencjalnymi klientami jak należy?
Jaki potencjał ma automatyzacja w procesie zdobywania kontaktów handlowych i budowania relacji?
Na pół miliona top managerów w Polsce i ok 100 milionów na świecie, aż 98% deklaruje posiadanie konta osobistego w LinkedIn. 80% leadów B2B (potencjalnych klientów) pochodzi z LinkedIn. Więcej o potencjale LinkedIn jako lepszej alternatywie dla tradycyjnych kanałów promocji dowiesz się z tego krótkiego artykułu.
Jak zautomatyzować sprzedaż B2B w systemie Sales Robots?
Sprzedaż B2B wymaga większej staranności w budowaniu relacji niż B2C. Mimo to, najbardziej żmudne i czasochłonne etapy tego procesu, mogą być realizowane lepiej dzięki dobrze zaprojektowanej automatyzacji, niż ręcznie przez handlowców. O tym co w procesie sprzedaży B2B można i warto zautomatyzować dowiesz się z tego krótkiego artykułu.
Jak uniknąć błędów wdrażając automatyzację w sprzedaży B2B?
Obawy przed automatyzacją uzasadnione są wcześniejszymi doświadczeniami, ale też często wynikają z niechęci do zmian. Poznaj wroga lepiej, a stanie się Twoim przyjacielem, dzięki któremu wyprzedzisz oporną na innowacje konkurencję. O tym, jakie zagrożenia na Ciebie czekają i jak ich uniknąć, dowiesz się z tego krótkiego artykułu.
Jak ulepszyć dobieranie kontaktów i zwiększyć efektywność sprzedaży?
W decyzjach często posługujemy się intuicją. Czy nie lepiej jednak bazować na twardych danych? O tym, jak ulepszyć sprzedaż korzystając z przewagi systemów komputerowych w procesie gromadzenia i analizowania danych, dowiesz się z tego krótkiego artykułu.
Jak przygotować kontakt na efektywne spotkanie sprzedażowe?
Automatyzacja sama znajdzie tysiące osób decyzyjnych i, z Twoją niewielką pomocą, zbuduje z nimi komunikację. Spotkania już za Ciebie nie zrealizuje, ale może dobrze przygotować potencjalnego klienta do tego kluczowego etapu sprzedaży. Jak zbudować świadomość marki, produktu i eksperta wśród tysięcy kontaktów B2B wykorzystując automatyzację dowiesz się z tego krótkiego artykułu.
Jak zmaksymalizować efektywność i przeskalować automatyzację pracy handlowców?
Gdy dopiero zaczynamy budować automatyzację w sprzedaży B2B ważne jest, aby odpowiednio dobrać skalę: nie za małą, aby nie czekać w nieskończoność na wartościowy feedback i statystyki, i nie za dużą, aby sprawnie przeprowadzić wdrożenie. Większość naszych projektów zaczyna się od 10 do 20 stanowisk (kont LinkedIn pracowników lub Avatarów), a po kilku miesiącach rozwija do 30 do 50.
Więcej o skalowalności automatyzacji dowiesz się z tego krótkiego artykułu.
Jak zdobywać nowe kontakty handlowe już w pierwszych dniach procesu?
W przeciwieństwie do innych kanałów wymagających dużej cierpliwości, automatyzacja działań w LinkedIn przynosi natychmiastowe efekty, które wzmacniają się z każdym tygodniem. Więcej dowiesz się z tego krótkiego artykułu.
Jak zdobywać leady promując webinary i wydarzenia?
Jeśli jeszcze nie słyszałeś o pozyskiwaniu kontaktów sprzedażowych dzięki webinarom i ich promocji to wiedz, że to obszar wart Twojej uwagi, a nasi klienci wykorzystujący webinary pozyskują od 2 do 3 razy więcej leadów. Dowiedz się więcej z tego krótkiego artykułu.