Jacek Palęcki

89% czynności w procesie sprzedaży B2B można zautomatyzować

Data publikacji
11.07.2023
|
2 min czytania

Odpowiedź na to pytanie wydaje się bardzo oczywista. Procesy biznesowe, aby były efektywne, powinny się rozwijać i sięgać po innowacje. A przecież działania handlowców to jeden z kluczowych procesów w firmie. Dlaczego więc nowoczesne i efektywne rozwiązania sprzedażowe nadal nie funkcjonują w większości biznesów?

Wielu managerów uważa, że sprzedaży B2B nie można automatyzować, bo to przecież etap, w którym buduje się relacje, a automatyzacja temu nie sprzyja. Poniekąd jest to prawda, bo zbyt duży udział automatyzacji lub nieprzemyślane jej wdrożenie mogą przynieść negatywne efekty.

Warto wziąć jednak pod uwagę, że automatyzacja pojawiła się w procesach sprzedażowych już kilkanaście lat temu i dziś nasze doświadczenia, wiedza i narzędzia, są o wiele doskonalsze.

Odpowiedzmy sobie też na pytanie: czy w mojej firmie handlowcy dbają o budowanie relacji z potencjalnymi klientami jak należy?

Jaki potencjał ma automatyzacja w procesie zdobywania kontaktów handlowych i budowania relacji?

Aż 98% osób z grupy pół miliona top managerów w Polsce i około 100 milionów na świecie, deklaruje posiadanie konta osobistego na LinkedIn i wykorzystywanie go do zdobywania kontaktów lub budowania relacji z już pozyskanymi kontaktami B2B. Nic więc dziwnego, że w niektórych branżach nawet 80% leadów B2B na rynku pochodzi właśnie z LinkedIn. Takie wyniki nie sprowadzają się jednak tylko do specyfiki społeczności na platformie, a również z doskonałych narzędzi do określania targetu, wyszukiwania czy właściwego kontaktu, które oferuje LinkedIn. Co więcej, proces zdobywania kontaktów można w dużej części zautomatyzować, co pozwala na ogromną oszczędność zasobów oraz poprawę wydajności.

Jak zautomatyzować sprzedaż B2B w systemie Sales Robots?

Sprzedaż B2B wymaga większej staranności w budowaniu relacji niż B2C. Mimo to, najbardziej żmudne i czasochłonne etapy tego procesu, mogą być realizowane lepiej - niż ręcznie przez handlowców, dzięki dobrze zaprojektowanej automatyzacji, a szczególnie, gdy korzysta się ze sprawdzonego systemu i wsparcia specjalistów.

Jak uniknąć błędów wdrażając automatyzację w sprzedaży B2B?

Obawy przed wdrażaniem automatyzacji uzasadnione są często zmieszaniem czym ten proces w ogóle jest oraz ogólną niechęcia do zmian. Jednak, parafrazując stare powiedzenie, gdy poznamy wroga lepiej to stanie się on naszym przyjacielem, zwiększając wydajność naszych działań, co pozwoli wyprzedzić oporną na innowację konkurencję. Dlatego nie warto zamykać się na nowe rozwiązania, bojąc się zmian, a zacząć od zapoznania się z podstawami procesu by unikać błędów podczas wdrażania automatyzacji.

Jak ulepszyć dobieranie kontaktów i zwiększyć efektywność sprzedaży?

W życiowych decyzjach często posługujemy się intuicją, jednak w marketingu, a szczególnie pozyskując nowe kontakty biznesowe, warto kierować się twardymi danymi, by ulepszyć ten proces i zwiększyć konwersję działań. Co więcej, w pozyskaniu, gromadzeniu i analizowaniu takich danych przychodzą nam z pomocą zaawansowane i gotowe do wykorzystania systemy oraz grupy specjalistów, pomagający zwiększać efektywność dobierania kontaktów, a tym samym efektywność właściwej sprzedaży.

Jak przygotować kontakt na efektywne spotkanie sprzedażowe?

Automatyzacja sama znajdzie tysiące osób decyzyjnych, a z Twoją niewielką pomocą, zbuduje z nimi wartościową podstawę dalszej komunikacji. Samego spotkania za Ciebie nie zrealizuje, jednak może dobrze przygotować potencjalnego klienta do tego kluczowego etapu sprzedaży, stale dostarczając klientowi wartościowe materiały, odpowiednio kreując nasz wizerunek eksperta czy świadomość naszej marki.

Jak zmaksymalizować efektywność i przeskalować automatyzację pracy handlowców?

Gdy dopiero zaczynamy budować automatyzację w sprzedaży B2B ważne jest, aby odpowiednio dobrać skalę: nie za małą, aby nie czekać w nieskończoność na wartościowy feedback czy statystyki i nie za dużą, aby sprawnie przeprowadzić wdrożenie. Większość naszych projektów zaczyna się od 10 do 20 stanowisk (kont LinkedIn pracowników lub Avatarów), a po kilku miesiącach rozwija do 30 do 50, maksymalizując finalną efektywność automatyzacji w danej niszy.

Jak zdobywać nowe kontakty handlowe już w pierwszych dniach procesu?

W przeciwieństwie do innych kanałów wymagających dużej cierpliwości, automatyzacja działań w LinkedIn przynosi natychmiastowe efekty, które następnie mogą schodkowo rosnąć z każdym kolejnym tygodniem. Tym samym jest to wyjątkowy kanał promocji, pozwalający zdobywać nowe handlowe B2B już w pierwszych dniach procesu.

Jak zdobywać leady promując webinary i wydarzenia?

Jeśli jeszcze nie słyszałeś o pozyskiwaniu kontaktów sprzedażowych dzięki webinarom czy wydarzeniom i ich promocji to wiedz, że to obszar wart Twojej uwagi, a nasi klienci wykorzystujący webinary w swojej strategii marketingowej pozyskują od 2 do 3 razy więcej leadów niż w innych kanałach promocji, wykorzystując te same zasoby czasowe lub finansowe.

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 4.00 na bazie 2 opinii)
Powiązane artykuły

Powiązane artykuły

Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD