Popularność webinarów rośnie i pomaga umocnić relacje z potencjalnymi klientami nierzadko stanowiąc substytut spotkania. Coraz więcej firm przekonuje się, że webinar to doskonałe środowisko również do generowania leadów czyli pozyskiwania kontaktów.
Tu z pomocą znowu przychodzi automatyzacja i potencjał LinkedIn w promowaniu webinarów. Dobrze zorganizowany zespół avatarów w tydzień dotrze do nawet 10 tysięcy starannie wyselekcjonowanych użytkowników w LinkedIn i całkowicie automatycznie zaprosi ich do udziału w webinarze. Statystycznie 5-15% zaproszonych akceptuje zaproszenia, co daje potencjał 500-1500 kontaktów pozyskanych w zaledwie kilka dni.
Organizowanie webinarów niesie ze sobą szereg korzyści, jak np.:
- generowanie większej liczby nowych leadów (kontaktów)
- lepsza komunikacja z leadem, a nawet zastąpienie indywidualnego spotkania
- wzmocnienie wizerunku eksperckiego
- rozwój contentu o eksperckie treści w YT (nagrane webinary)
- oraz możliwość organizacji całkowicie bezobsługowych, automatycznych webinarów
- lub webinarów na życzenie
Wielu managerów dostrzega szereg barier we wdrażaniu webinarów. Jednak Ci, którzy spróbowali, dziś korzystają z efektów tych decyzji, obserwując nawet podwojenie wyników sprzedażowych w ciągu kilku miesięcy.
Więcej informacji o automatyzacji sprzedaży B2B znajdziesz w powiązanych artykułach poniżej.