Lekcja 1 | Porównanie metod generowania leadów z LinkedIn

Background

KURS GENEROWANIA LEADÓW

Cześć!

Zapraszam na pierwszą lekcję
w ramach kursu generowania 

i ogrzewania leadów B2B.

lekcja 1

Porównanie metod generowania leadów z LinkedIn

Odsłuchaj lekcję 1 z lektorem AI
10 minut słuchania
00:00:00

Poleć kurs znajomemu

Na ten adres e-mail otrzyma bezpłatne zaproszenie.

AUTOR
Jacek Palęcki
Co-Founder Agencji Sales Robots

Nazywam się Jacek Palęcki i jestem Co-Founderem Agencji Sales Robots, która zbudowała i wdraża system organizujący i automatyzujący proces generowania leadów B2B w portalu LinkedIn oraz ogrzewania tych leadów w ramach automatyzacji e-mail marketingu.

Wraz ze specjalistami z agencji, którzy na co dzień zajmują się wdrażaniem strategii lead gen u naszych klientów, przygotowaliśmy szereg lekcji, które krok po kroku wprowadzą Cię w generowanie leadów B2B.

Zaczynamy!

LinkedIn - o czym doskonale wiedzą doświadczeni managerowie sprzedaży - jest źródłem pozyskiwania leadów B2B o największym potencjale. Równocześnie większość badanych specjalistów twierdzi, że portal pozwala zaoszczędzić nawet od 20% do 50% kosztu pozyskiwania leadów (CPL) w porównaniu do innych, popularnych kanałów.

LinkedIn - to dostęp do największej liczby osób decyzyjnych na świecie. To także możliwość starannego targetowania właściwych kontaktów wg różnorodnych zawodowych kryteriów.

Możliwości generowania leadów w LinkedIn jest kilka. Które z nich zapewniają najlepsze rezultaty? Przeanalizujmy zalety i wady najczęściej wykorzystywanych.

Generowanie leadów w oparciu o posty w LinkedIn

Zalety

  • budowanie wiarygodności
  • wspomaganie pozycjonowania w wyszukiwarce google (SEO)

Wady

  • ogromna konkurencja
  • czasochłonność i konieczność regularności
  • ryzyko nieodpowiednich komentarzy
  • niewielki zasięg
  • brak możliwości zautomatyzowania

Generowanie leadów w oparciu o posty w LinkedIn

Strategia generowania leadów, oparta na publikowaniu postów, wymaga bardzo dużo pracy, a w większości przypadków staje się pasmem niepowodzeń. Ze względu na ogromną konkurencję, aby dać sobie szansę osiągnięcia zadowalających efektów, konieczne jest utrzymanie dużej częstotliwości i wysokiej jakości treści. Ocenia się, że dostarczanie atrakcyjnego contentu, bogatego w ilustracje, analizy i materiały wideo, to dla sprawnego specjalisty nawet 2 godziny pracy dziennie.

Mimo dość poważnych nakładów przyrost obserwujących i zasięgi rosną tak powoli, że ponad 90% marketingowców porzuca tę strategię po kilku miesiącach.

Pamiętaj również, że posty docierają zaledwie do kilku procent osób decyzyjnych na rynku, a zwiększanie sprzedaży wymaga o wiele większego zasięgu.

Posty mają znaczenie przy budowaniu wiarygodności. Z kolei ich rozszerzona wersja, czyli “artykuły” w LinkedIn, mogą okazać się istotnym elementem Twojej promocji w wyszukiwarce google (SEO). Aby, to osiągnąć wystarczy jednak zaledwie kilka publikacji w miesiącu, zamiast fali postów nieskutecznie goniących za czytelnikiem.

Generowanie leadów w oparciu o reklamę w LinkedIn

Zalety

  • wysoka jakość leadów
  • budowanie świadomości marki

Wady

  • wysokie koszty
  • skomplikowany panel i brak doświadczonych specjalistów zarządzających kampaniami
  • ryzyko niskiej interakcji
  • ignorowanie reklam przez użytkowników
  • niewielki zasięg

Generowanie leadów w oparciu o reklamę w LinkedIn

Z reklamą w LinkedIn jest, niestety, podobnie jak z postami. Jej zasięg jest ograniczony do zaledwie kilku procent osób decyzyjnych regularnie odwiedzających portal.

LinkedIn w odróżnieniu od Meta i Google nie rozwija sieci agencji partnerskich, które mogłyby profesjonalnie pomóc w realizacji kampanii Adsowych. Na rynku brakuje więc doświadczonych specjalistów wdrażających skuteczne działania.

Rekomendujemy reklamę w LinkedIn jako działania uzupełniające, do tego z niewielkim, rozsądnym budżetem, które wspomogą budowanie rozpoznawalności marki.

Generowanie leadów w oparciu o promocję wydarzeń w LinkedIn

Zalety

  • wysoka jakość leadów
  • precyzyjne dotarcie do grupy docelowej
  • budowanie wizerunku eksperckiego pracowników i marki
  • wyróżniający się sposób komunikacji
  • wysoka efektywność w generowaniu leadów B2B
  • zwiększenie zaangażowania leadów w content promujący markę i ofertę
  • możliwość zautomatyzowania
  • duży zasięg

Wady

  • konieczność zbudowania sieci kontaktów wokół pracowników

Generowanie leadów w oparciu o promocję wydarzeń w LinkedIn

LinkedIn pozwala każdemu użytkownikowi (pracownikowi) wysłać aż 1000 zaproszeń do udziału w wydarzeniu tygodniowo do osób z sieci kontaktów. Nawet kilkanaście procent zaproszonych zapisuje się na wydarzenie i staje się leadami. To potężne narzędzie można również zautomatyzować w systemie Sales Robots.

Efektywne generowanie leadów przez promocję wydarzeń w LinkedIn, wymaga zbudowania sieci kontaktów wokół pracowników firmy. Im więcej pracowników zaangażujemy, tym sprawniej mechanizm generowania leadów będzie funkcjonował.

Na szczęście te działania łatwo jest zorganizować i zautomatyzować bez konieczności dodawania pracownikom żmudnych obowiązków.

Strategia generowania leadów w oparciu o promocję wydarzeń w LinkedIn to efektywność o rząd wielkości większa niż publikowanie postów i reklam.

Bardzo dobre efekty można osiągać, promując cykliczne wydarzenia, a do tego wystarczą tzw. automatyczne webinary, dzięki którym zapewnisz potencjalnym klientom ciągły dostęp do contentu przy jednoczesnym minimalnym zaangażowaniu czasowym.

Generowanie leadów w oparciu o komunikator LinkedIn

Zalety

  • bezpośredni kontakt z osobami decyzyjnymi
  • personalizacja treści
  • budowanie relacji w kanale organicznym
  • wysoka jakość leadów
  • precyzyjne dotarcie do grupy docelowej
  • wysoka efektywność w generowaniu leadów B2B
  • możliwość zautomatyzowania
  • ogromny zasięg dzięki powiadomieniom e-mail, które portal wysyła do adresata wiadomości

Wady

  • konieczność zbudowania sieci kontaktów

Generowanie leadów w oparciu o komunikator LinkedIn

Komunikator LinkedIn to narzędzie o jeszcze większym potencjale generowania leadów B2B.

Możesz regularnie pisać do wszystkich osób ze swojej sieci kontaktów bez ograniczeń. Dodatkowo możesz pisać do użytkowników ze statusem „open to contact”, nawet jeśli pozostają poza Twoją siecią.

Twoje wiadomości trafią też na e-maile adresatów, dzięki temu większość osób ma okazję zapoznać się z treścią, nawet jeśli rzadko zaglądają do portalu.

Ponad 90% użytkowników portalu nie odwiedza go regularnie, za to nawet kilkanaście razy dziennie sprawdzają swoje e-maile, a dzięki temu, niemal wszystkie Twoje wiadomości mogą zostać odczytane.

LinkedIn pozwala wysyłać seryjne wiadomości nawet do setek odbiorców tygodniowo, a proces ten można łatwo zautomatyzować w systemie Sales Robots.

Aby, wysyłać wiadomości w komunikatorze konieczne jest nieustannie budowanie sieci kontaktów wokół kont osobistych pracowników.

Generowanie leadów w oparciu o budowanie sieci kontaktów w LinkedIn

Zalety

  • precyzyjne dotarcie do grupy docelowej
  • możliwość zautomatyzowania
  • nawiązanie bezpośredniego kontaktu z osobami decyzyjnymi
  • ogromny zasięg dzięki powiadomieniom e-mail, które portal wysyła do adresata zaproszenia

Generowanie leadów w oparciu o budowanie sieci kontaktów w LinkedIn

Samo poszerzanie sieci kontaktów nie generuje leadów, jednak stanowi kluczowy element tego procesu. Użytkownik LinkedIn może wysłać zazwyczaj nawet 100 zaproszeń do nawiązania kontaktu tygodniowo.

Użycie automatyzacji w systemie Sales Robots pomoże dodatkowo wypracować lepszą reputację profilu LinkedIn użytkownika, co zwiększy tę liczbę nawet do 250 zaproszeń tygodniowo.

Dodatkowo uruchamiając funkcję “inteligentne dobieranie najlepszych kontaktów” osiągamy znacznie wyższy poziom akceptacji zaproszeń niż przy działaniach ręcznych - często od 50% do nawet 90%.

System pozwala wtedy omijać martwe konta i docierać w pierwszej kolejności do osób pozytywnie nastawionych do nowych znajomości biznesowych.

Starannie przygotowane profile użytkowników LinkedIn z pomocą systemu Sales Robots budują swoją sieć kontaktów w zawrotnym tempie 150-200 nowych osób decyzyjnych tygodniowo.

Podsumowanie lekcji 1

Podczas tej krótkiej lekcji przedstawiłem najczęściej stosowane sposoby generowania leadów B2B w portalu LinkedIn. Oczywiście część marketerów eksperymentuje i opracowuje jeszcze inne metody. Poniżej podsumowałem najważniejsze wnioski:

Lekcja 2 już wkrótce - wdrażamy generowanie leadów B2B krok po kroku

Podczas kolejnych lekcji pomogę Ci wdrożyć generowanie leadów krok po kroku, a dzięki moim radom unikniesz często powtarzanych błędów.

Dowiesz się również jak ogrzewać leady z pomocą e-mail marketingu.

Na lekcję 2 zapraszam już za kilka dni :)

Poleć kurs swojemu znajomemu

Na wskazany adres e-mail otrzyma zaproszenie do zapisu na kurs.

Liczba bezpłatnych miejsc ograniczona!

Powiązane artykuły

o generowaniu leadów
  • Więcej kursów

    Wybierz odpowiedni temat dla siebie

    Zobacz wszystkie kursy
  • Pozyskiwanie klientów B2B - kim jest klient biznesowy i jak do niego dotrzeć?

    Odkryj strategie i sposoby efektywnego pozyskiwania klientów B2B.

    Przejdź do artykułu
  • Jak zdobywać leady B2B promując webinary i wydarzenia?

    Wykorzystaj potencjał LinkedIn i automatyzację, aby zdobyć cenne kontakty B2B poprzez webinary i wydarzenia!

    Przejdź do artykułu
  • 89% czynności w procesie sprzedaży B2B można zautomatyzować

    Procesy biznesowe, aby były efektywne, powinny się rozwijać i sięgać po innowacje.

    Przejdź do artykułu
  • Jaki potencjał ma automatyzacja w procesie pozyskiwania klientów B2B

    W krajach europy zachodniej, USA i Kanadzie udział LinkedIn w pozyskiwaniu kontaktów sprzedażowych B2B to aż 80%.

    Przejdź do artykułu
  • Jak automatyzować sprzedaż B2B w Systemie Sales Robots

    Żeby odpowiedzieć na to pytanie warto prześledzić proces sprzedaży i podzielić go na etapy. Spróbujmy.

    Przejdź do artykułu
  • Jak uniknąć błędów wdrażając automatyzację sprzedaży B2B?

    Z pomocą przyjdzie nam porównanie automatyzacji w sprzedaży do super nowoczesnego Boeinga, który bez doświadczonego pilota będzie kołował na lotnisku w nieskończoność.

    Przejdź do artykułu
Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD