Lekcja 8 | Kurs Generowania Leadów B2B

KURS GENEROWANIA LEADÓW

Cześć!

Zapraszam na ósmą lekcję
w ramach kursu generowania 

i ogrzewania leadów B2B.

lekcja 8

Generowanie i ogrzewanie leadów wykorzystując kursy i webinary

Odsłuchaj lekcję 8 z lektorem AI
13 minut słuchania
00:00:00

Poleć kurs znajomemu

Na ten adres e-mail otrzyma bezpłatne zaproszenie.

AUTOR
Jacek Palęcki
Co-Founder Agencji Sales Robots

Nazywam się Jacek Palęcki i jestem Co-Founderem Agencji Sales Robots, która zbudowała i wdraża system organizujący i automatyzujący proces generowania leadów B2B w portalu LinkedIn oraz ogrzewania tych leadów w ramach automatyzacji e-mail marketingu.

Wraz ze specjalistami z agencji, którzy na co dzień zajmują się wdrażaniem strategii lead gen u naszych klientów, przygotowaliśmy szereg lekcji, które krok po kroku wprowadzą Cię w generowanie leadów B2B.

Zaczynamy!

Generowanie i ogrzewanie leadów w oparciu o wydarzenia

Podczas poprzednich lekcji przygotowaliśmy Cię do generowania rozmów z potencjalnymi klientami poprzez komunikator LinkedIn. To pierwszy z dwóch najbardziej efektywnych sposobów generowania leadów B2B.

W tej lekcji skupimy się na drugiej metodzie. Przybliżę Ci jak wykorzystać organizowane przez Twoją firmę wydarzenia, do generowania i ogrzewania leadów B2B.

Webinary wyróżniają Twoją firmę, zwiększają rozpoznawalność marki i budują wizerunek ekspercki

Sprawdzając definicję, dowiadujemy się, że Webinar to “nauka przez internet”.

W biznesie popularność webinarów bez wątpienia rośnie, a jednak nadal większość firm nie wdrożyła tego rodzaju komunikacji. Czemu? Oczywiście to sprawa strategii i otwartości na postęp wśród menedżerów. Po webinary sięgają firmy nowoczesne, które chętnie dzielą się wiedzą, aby zbudować wiarygodność i wizerunek ekspercki.

To jednak dla Ciebie bardzo dobra wiadomość!

Jeśli organizujesz webinary lub planujesz wdrożyć je wkrótce, wykorzystasz drzemiący w nich potencjał i wyprzedzisz sporą część konkurencji.

Dlaczego Webinary? A może bezpłatne kursy?

Skoro webinary to “nauka przez internet”, to organizowane on-line wydarzenia, można nazwać również “kursem” lub “wideo kursem”.

Nie tak dawno przeprowadziliśmy eksperyment i zamieniliśmy nasze webinary w “kursy” - okazało się to dla nas strzałem w dziesiątkę. Być może również w Twojej firmie zyskasz więcej dzięki “kursom” niż webinarom.

Aby nie komplikować tekstu lekcji będę używał określenia “webinar” za każdym razem gdy mam na myśli zarówno webinary, jak i kursy. Decyzję o wyborze odpowiedniego nazewnictwa w Twojej strategii pozostawiam Tobie.

Webinary wcale nie takie trudne jak się wydaje

Organizowanie webinarów spotyka się z kilkoma barierami, które sprawiają, że nie każda firma wdraża to rozwiązanie.

Przyjrzyjmy się co jest potrzebne do wdrożenia webinarów:

  • umiejętność prowadzenia wystąpień publicznych
  • wiedza techniczna w zakresie audio, wideo i platform webinarowych
  • doświadczenie w promocji wydarzeń
  • spore nakłady czasowe

Powyższa lista wymogów skutecznie zniechęca wielu menedżerów i marketingowców. Czy słusznie?

W Sales Robots wykorzystujemy webinary do generowania i ogrzewania leadów już od 3 lat i wypracowaliśmy optymalny model, który nie wymaga zbyt dużego zaangażowania.

Więcej o tym dowiesz się jeszcze podczas tej lekcji.

Optymalizacja komunikacji webinarowej, czyli webinar live, automatyczny czy na żądanie?

Im łatwiejszy dostęp do webinarów zapewnisz leadom, tym więcej ich wygenerujesz i lepiej je ogrzejesz. Jednak częste webinary live to przecież ogromny nakład pracy.

Tu z pomocą przyjdą Ci webinary automatyczne oraz webinary na żądanie.

(zdjęcie: Różne rodzaje wydarzeń w ClickMeeting. Webinary automatyczne odbywają się o konkretnej porze i są powtarzalne, a permanentne można obejrzeć na żądanie)

Webinary na żądanie, a witryna www i akcje banerowe

Webinar na żądanie, czyli w formule VOD (video on demand), to najwygodniejszy dostęp do Twoich materiałów. A im wygodniej tym chętniej potencjalni klienci zarejestrują się i obejrzą materiał.

Webinary na żądanie doskonale nadają się do generowania leadów w Twojej witrynie www. Jeśli pozycjonujesz stronę w wyszukiwarce google i zdobywasz ruch poprzez wysoką pozycję artykułów na Twoim blogu, możesz wstawić w ich treść prosty baner zachęcający do poszerzenia wiedzy w bezpłatnym kursie dostępnym na żądanie.

Twój potencjalny klient, odwiedzając artykuł, kliknie w baner, zostawi swoje imię oraz e-mail, na który otrzyma link do webinaru. Będzie mógł go odtworzyć, gdy przyjdzie na to najlepszy moment.

Bardzo podobnie możesz wykorzystać webinar na żądanie promując go w mailingach oraz akcjach banerowych poza Twoją witryną.

Webinary na żądanie mogą być wyświetlane dowolnej liczbie odbiorców o dowolnej porze.

Inaczej sprawa się ma z generowaniem leadów z LinkedIn - tu z pomocą przyjdą webinary automatyczne.

Webinary automatyczne, a LinkedIn

Ogromny potencjał generowania leadów B2B w oparciu o promocję webinarów drzemie w LinkedIn.

Portal pozwala stworzyć i promować wydarzenie. Co ważne zapis na wydarzenie może odbywać się w formularzu ze zgodą marketingową udzielaną Twojej firmie. Pamiętaj, aby uruchomić wydarzenie jako strona firmowa (a nie profil osobisty) i włączyć rejestrację uczestników.

Wydarzenie w LinkedIn musi mieć datę i godzinę i właśnie dlatego potrzebne będzie wydarzenie automatyczne, które w odróżnieniu od webinaru na żądanie, a podobnie jak webinar na żywo, jest konkretnie określone w czasie.

Aby promować wydarzenie pojedynczy pracownik może skierować zaproszenia do udziału w Twoim wydarzeniu aż do 1000 osób w ciągu zaledwie 7 dni. Przy pracy zespołowej możecie bardzo skutecznie docierać do nawet tysięcy osób decyzyjnych w krótkim czasie.

Ci, którzy zapiszą się na wydarzenie w LinkedIn, trafią na listę, którą jako organizator możesz łatwo pobrać. W ten właśnie sposób możesz wygenerować dziesiątki, a nawet setki leadów miesięcznie.

Uczestnikom zapisanym na webinary automatyczne przez LinkedIn możesz wysłać e-mailem informację, że zamiast czekać do dnia wydarzenia, mogą wziąć w nim udział kiedy tylko chcą - w formule na żądanie.

(zdjęcie: Formularz rejestracyjny na wydarzenie utworzone przez stronę firmową z opcjonalną zgodą na kontakt marketingowy.)

Webinar a lead magnet w komunikatorze LinkedIn

Z jednej z poprzednich lekcji pamiętasz, że webinar to bardzo skuteczny lead magnet w działaniach poprzez komunikator LinkedIn. Same wiadomości, za sprawą powiadomień e-mail, docierają do większego odsetka Twojej grupy docelowej niż zaproszenia do udziału w wydarzeniu.

Możesz więc połączyć promocję wydarzenia poprzez zaproszenia do udziału z wiadomościami w komunikatorze.

(zdjęcie: link do wydarzenia w LinkedIn umieszczony w wiadomości prywatnej zawiera wszystkie istotne informację dotyczące wydarzenia: datę, godzinę, czas trwania, tytuł)

Webinary Live

To póki co najczęściej spotykana forma webinaru, mimo, że wymaga sporych nakładów pracy, co często przekłada się na rzadsze eventy i ich niską dostępność. Zapewne z czasem webinary odtwarzane wyprą wydarzenia na żywo.

W Sales Robots wykorzystujemy webinary live, aby nagrać materiał do wydarzeń automatycznych i na żądanie. Jako prowadzący wolę właśnie tę metodę, ponieważ lepiej czuję się z publicznością niż bez.

Wybierz sposób nagrania najlepszy dla Ciebie.

Jaką treść webinaru wybrać?

W Sales Robots rekomendujemy strategię podziału webinarów na 2 grupy:

Grupa 1 - webinary generujące leady
Grupa 2 - webinary ogrzewające leady

W grupie webinarów generujących leady, połóż nacisk na treści bardziej ogólne ograniczając komunikację o Twojej ofercie do ok 10-20%. Zarówno tytuł, agenda jak i treść wydarzenia mogą stać się uniwersalną dawką wiedzy, odpowiadającą jak najszerszej grupie Twoich potencjalnych klientów.

Takie podejście pomoże Ci sięgnąć po większą pulę leadów oraz pomoże przy budowaniu rozpoznawalności marki i wizerunku eksperta.

Przykładem jest webinar o tytule “wideo kurs: Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B”, podczas którego dzielimy się doświadczeniami, a nasza oferta stanowi tylko niewielki dodatek.

Z kolei w grupie webinarów ogrzewających leady rekomendujemy treści stricte związane z ofertą, aby potencjalny klient mógł poznać Twoje usługi i produkty. Przykładem może być “kurs obsługi systemu Sales Robots”.

Zbliżające się targi i konferencje a generowanie leadów

Nadchodzące targi czy konferencje to kolejny bardzo dobry pretekst do komunikacji z potencjalnymi klientami. Możesz łatwo utworzyć w LinkedIn wydarzenie zapowiadające obecność Twojej firmy, np “otwarcie stoiska … podczas targów …” i skierować zaproszenia do potencjalnych uczestników.

Efekt wzmocni dodatkowo użycie komunikatora i wysłanie bezpośrednich wiadomości.

Jeśli zbliżające się wydarzenie, w którym bierze udział Twoja firma, ma swój event również w LinkedIn, z pomocą Systemu Sales Robots możesz zaimportować zapisanych uczestników z tego wydarzenia i skierować do nich zautomatyzowaną komunikację.

W jakiej platformie realizować webinary?

Na rynku narzędzi webinarowych znajduje się już nawet kilkadziesiąt różnych produktów. Decydując o wyborze weź pod uwagę stabilność, popularność, ale również funkcjonalności wspierające generowanie leadów.

Działania, które opisałem w niniejszej lekcji z powodzeniem zrealizujesz w platformie ClickMeeting, która zapewnia dodatkowo dobrej jakości wsparcie i usługę skierowaną do działów marketingu.

ClickMeeting, to też platforma, którą łatwo zintegrujesz z Systemem Sales Robots, a za jego pośrednictwem również z LinkedIn.

(zdjęcie: konfiguracja webinaru automatycznego na platformie ClickMeeting)

Czy nagrania webinarów umieszczać w Youtube?

Twoje webinary to kawał wartościowej wiedzy, którą możesz wymieniać na marketingową walutę, czyli adresy e-mail potencjalnych klientów.

Dlatego właśnie zwracam Twoją uwagę, aby materiały wideo były dostępne po rejestracji.

Warto jednak przemyśleć, czy nie umieścić webinarów również w YouTube z dostępem bez rejestracji.

Mówi się, że YouTube to druga największa na świecie wyszukiwarka internetowa, a obecność filmów promujących wizerunek i ofertę Twojej firmy może pozwolić dotrzeć do kolejnej grupy wartościowych odbiorców.

Nie tylko webinary

Generowanie i ogrzewanie leadów za pomocą wydarzeń może przyjąć również inną niż webinarową formę.

Przykładem jest kurs, w którym właśnie bierzesz udział.

Możesz przygotować serię lekcji i dostarczać je uczestnikom co kilka dni. Atrakcyjny temat pomoże Ci zebrać uczestników, czyli wygenerować leady.

Z kolei formuła kilkunastu lekcji, czyli rozłożenie kursu w czasie, nawet na kilka tygodni, znacząco wspiera budowanie rozpoznawalności, świadomości oferty i wizerunku eksperta.

Automatyczne generowanie leadów na wydarzenia w LinkedIn

Ogromną zaletą generowania leadów w oparciu o wydarzenia w LinkedIn jest możliwość automatyzacji 100% tego procesu.

Stwórz wydarzenie w LinkedIn i dodaj je do promocji webinarów w Systemie Sales Robots. Wskaż grupę docelową, a system samodzielnie przeprowadzi cały proces promocji. System zorganizuje również przesłanie danych uczestników do odpowiedniego wydarzenia w ClickMeeting oraz automatycznie wyśle do nich wiadomość e-mail, np.: z zaproszeniem na inne wydarzenia na żądanie.


(zdjęcie: ustawienia automatycznej promocji wydarzeń w Systemie Sales Robots)

Podsumowanie lekcji 8
  1. Webinary w połączeniu z możliwością ich promocji w LinkedIn, to nie lada gratka dla każdego postępowego marketera. Kluczem jest wdrożenie sprawdzonej i przemyślanej strategii, która sprawi, że cały proces silnie wesprze działania sprzedażowe, a jednocześnie pozostanie niewielkim obciążeniem organizacyjnym.

  2. Potencjał LinkedIn jest ogromny. Portal pozwala użytkownikowi wysyłać tygodniowo nawet 500 wiadomości oraz aż 1000 zaproszeń do udziału w wydarzeniu. Łatwo te liczby zwielokrotnić angażując kolejnych współpracowników.

  1. Użytkownicy Systemu Sales Robots mają do dyspozycji szereg narzędzi, które organizują i automatyzują generowanie i ogrzewanie leadów w oparciu o wydarzenia. Od automatycznych wiadomości i zaproszeń do udziału w wydarzeniu, przez import uczestników innych wydarzeń, po integrację z narzędziem ClickMeeting oraz e-mail automation.

  2. Korzystanie z Systemu Sales Robots pozwala nie tylko zaoszczędzić czas, ale również wykorzystać w pełni potencjał oferowany przez LinkedIn i inteligentną automatyzację.

Lekcja 9 - ogrzewanie leadów w oparciu o e-mail marketing - cz. 1: dostarczalność

W następnej lekcji przeniesiemy się do świata komunikacji e-mailowej z potencjalnymi klientami i podpowiem Ci jak sprawić, aby Twoje wiadomości omijały filtry antyspamowe i trafiały prosto do skrzynek odbiorczych adresatów.

Na lekcję 9 zapraszam już za kilka dni. :)

Poleć kurs swojemu znajomemu

Na wskazany adres e-mail otrzyma zaproszenie do zapisu na kurs.

Liczba bezpłatnych miejsc ograniczona!

Powiązane artykuły

o generowaniu leadów
  • Więcej kursów

    Wybierz odpowiedni temat dla siebie

    Zobacz wszystkie kursy
  • Jak zdobywać leady B2B promując webinary i wydarzenia?

    Coraz więcej firm przekonuje się, że webinar to doskonałe środowisko również do generowania leadów

    Przejdź do artykułu
  • Jak zautomatyzować sprzedaż B2B w systemie Sales Robots?

    Żeby odpowiedzieć na to pytanie warto prześledzić proces sprzedaży i podzielić go na etapy.

    Przejdź do artykułu
  • Jak zdobywać nowe kontakty handlowe B2B już w pierwszych dniach procesu?

    W automatyzacji LinkedIn z góry znamy osoby decyzyjne z imienia i nazwiska, a efekty pojawiają się natychmiast.

    Przejdź do artykułu

Chcesz wrócić do poprzednich lekcji?

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD