Zanim jednak zaczniesz generowanie leadów i wyślesz pierwsze wiadomości do Twoich potencjalnych klientów,
Lekcja 2 | Kurs Generowania Leadów B2B
KURS GENEROWANIA LEADÓW
Cześć!
Zapraszam na drugą lekcję
w ramach kursu generowania
i ogrzewania leadów B2B.
Zrób dobre pierwsze wrażenie
Poleć kurs znajomemu
Na ten adres e-mail otrzyma bezpłatne zaproszenie.
Zaczynamy!
Pierwsze kroki w LinkedIn to przygotowanie odpowiedniej strategii działania. Podczas poprzedniej lekcji wskazałem, że najskuteczniejszy pomysł na generowanie leadów B2B z LinkedIn, to:
√ precyzyjne targetowanie
√ budowanie sieci kontaktów
√ wstępna komunikacja poprzez komunikator LinkedIn
√ wzmocnienie procesu lead gen poprzez promocję wydarzeń
√ wspomaganie budowania wiarygodności okazjonalnym contentem w postach i artykułach LinkedIn
√ ogrzewanie leadów za pomocą e-mail marketingu
√ unikanie najczęstszych błędów z pomocą doświadczonej osoby
√ wykorzystanie systemu do inteligentnej automatyzacji komunikacji w LinkedIn i e-mail
przygotuj odpowiednio swój profil LinkedIn, aby osiągnąć jak najlepsze wrażenie.
Powiadomienia e-mail od LinkedIn kluczowe dla efektywności Twoich działań
Wysyłając zaproszenie do nawiązania kontaktu lub wiadomość możesz liczyć, że większość osób decyzyjnych je zauważy, nawet jeśli rzadko odwiedzają portal. A to za sprawą powiadomienia, które użytkownicy LinkedIn otrzymują tradycyjnym e-mailem. Dzięki temu nawet osoby, które rzadko odwiedzają portal, zareagują na Twoje działania.
Kluczowe elementy Twojego profilu
Najważniejsze elementy profilu LinkedIn widoczne w powiadomieniu o zaproszeniu lub wiadomości:
- zdjęcie
- imię i nazwisko
- nagłówek - krótki tekst widoczny w profilu pod nazwiskiem
- opcjonalnie fragment notatki dołączonej do zaproszenia
Przyjrzyj się Twojemu profilowi i zadbaj o zdjęcie wzbudzające zaufanie oraz poprawną pisownię imienia i nazwiska. Wykorzystaj nagłówek, aby Twoi potencjalni klienci mieli pewność, że jesteś dla nich właściwym kontaktem.
Inaczej sprawa się ma z notatką dodawaną do zaproszenia. Wg badań specjalistów z agencji Sales Robots, dodanie tego elementu nie poprawia statystyk akceptacji zaproszeń. Szerzej o notatce napiszę w jednej z kolejnych lekcji.
W imię zasady, że leady są leniwe, większość adresatów Twoich zaproszeń rozpatrzy je na podstawie tylko wspomnianych kilku elementów. Masz więc zaledwie krótki tekst i zdjęcie, aby przekonać ich do siebie.
Zadbaj też o bardziej dociekliwych potencjalnych klientów
Część adresatów staranniej obejrzy Twój profil przed akceptacją zaproszenia. Wykorzystaj więc dodatkowe elementy profilu, aby dobrze się przedstawić:
√ zdjęcie w tle - obszerna i eksponowana powierzchnia komunikacji
√ aktywność - Twoje posty, artykuły, komentarze i polecenia
√ doświadczenie - to Twój życiorys zawodowy
√ edukacja - lista szkół
√ umiejętności wraz z potwierdzeniami
Przejrzyj powyższe elementy profilu i popraw je tak, aby przedstawiały Cię spójnie i zgodnie z wizerunkiem, który chcesz promować. Usuń niepotrzebne treści i dodaj inne ważne, które pozytywnie wpłyną na Twoją wiarygodność.
Połącz aktualne miejsce pracy ze stroną firmową, aby Twój potencjalny klient podążał wyznaczoną przez Ciebie ścieżką.
Dodaj oferowane usługi, dzięki czemu najważniejszy element Twojej komunikacji będzie łatwiej dostępny.
Zmień status na “twórca”, aby w przyszłości publikować artykuły w LinkedIn wraz z biuletynem LinkedIn. O tym szerzej w jednej z następnych lekcji.
Skuteczna komunikacja z potencjalnymi klientami to spore wyzwanie. Kontrowersyjne treści tylko oddalą Cię od celu, którego realizacja kosztuje wiele pracy i pieniędzy.
Unikaj więc tematów politycznych, religijnych i społecznych, które mogłyby wzbudzać negatywne reakcje nawet części Twoich przyszłych klientów.
Częstotliwość publikacji
Jeśli w swojej strategii publikacjami chcesz jedynie wspierać skuteczniejsze działania
(generowanie leadów w komunikatorze i poprzez promocję wydarzeń) to wystarczy jedna publikacja na ok. 2 tygodnie.
Odwiedzający Twój profil zobaczą niedawną aktywność, co powinno pozostawić dobre wrażenie. Podczas kolejnych lekcji napiszę więcej o publikowaniu w LinkedIn.
Osoby, które odwiedzą Twój profil, powinny łatwo przenieść się do strony firmowej Twojej firmy, za co odpowiada sekcja “doświadczenie”. Przygotuj więc starannie stronę Twojej firmy.
Pamiętaj, że strona firmowa w LinkedIn ma bardzo ograniczone możliwości. O ile profil osobisty może podejmować wiele akcji, jak zaproszenia do nawiązania kontaktu i do udziału w wydarzeniu oraz wysyłanie wiadomości, o tyle strona firmowa jest tylko bierną wizytówką.
Obserwujący (followers) strony większości firm w LinkedIn to głównie osoby, które zaprosili pracownicy firmy wykorzystując, do tego funkcję dostępną w profilu osobistym.
Strona firmowa może publikować wydarzenia, jednak ich promocja to znowu zaangażowanie kont osobistych pracowników.
Podsumowanie
Odpowiednio przygotowany i zadbany profil osobisty LinkedIn pracownika to pierwszy krok w kierunku realizacji skutecznej strategii generowania leadów B2B w LinkedIn. Na szczęście samo przygotowanie profilu i jego aktualizacja nie jest zadaniem trudnym i czasochłonnym.
Podczas kolejnych lekcji pomogę Ci wdrożyć następne kroki generowania leadów, a dzięki moim radom proces ten zrealizujesz, sprawnie unikając często popełnianych błędów.
Na lekcję 3 zapraszam już za kilka dni :)
Poleć kurs swojemu znajomemu
Na wskazany adres e-mail otrzyma zaproszenie do zapisu na kurs.
Liczba bezpłatnych miejsc ograniczona!
Powiązane artykuły
o generowaniu leadów- Zobacz wszystkie kursyWięcej kursów
Wybierz odpowiedni temat dla siebie
- Przejdź do artykułuIle daje ulepszanie profilu w LinkedIn? Case Study.
Skupienie się na kluczowych elementach, takich jak nagłówek, doświadczenie, umiejętności, zdjęcie w tle i aktywność, może znacząco wpłynąć na efektywność Twojego profilu.
- Przejdź do artykułuDlaczego tak trudno zbudować zasięg strony firmowej w LinkedIn?
Zastanawiając się nad tym pytaniem, zastanow się czym własciwie jest strona firmowa i na co pozwala LinkedIn.
- Przejdź do artykułuW jakim języku stworzyć profil Linkedin?
LinkedIn po polsku czy po angielsku?
Na samym początku warto zadać sobie pytanie, kto będzie dla Ciebie najatrakcyjniejszą grupą docelową.
Chcesz wrócić do poprzednich lekcji?
- Przejdź do lekcjiLekcja 1
PORÓWNANIE METOD GENEROWANIA LEADÓW Z LINKEDIN