LinkedIn, platforma z ponad 500 milionami użytkowników, jest jednym z najlepszych narzędzi do poszukiwania pracy. Jeśli rzeczywiście chcemy budować swoją markę w środowisku zawodowym, nasz profil musi być dobrze dopracowany. Nawet jeśli obecnie nie szukamy pracy, możemy otrzymać znacznie lepszą ofertę.
Czasami lepiej jest stworzyć profil w języku angielskim dla tej sieci. Tworząc swój nowy profil w mediach społecznościowych przeważnie robimy go w naszym ojczystym języku. To coś bardzo dla nas naturalnego. Rzadko kiedy myślimy o tym, by nasz profil był tworzony np. w języku angielskim. W przypadku LinkedIn warto jednak zadać sobie to pytanie na samym początku, bo może się okazać, że to będzie dla nas rozsądniejszy wybór.
LinkedIn po polsku czy po angielsku?
Na samym początku warto zadać sobie pytanie, kto będzie dla Ciebie najatrakcyjniejszą grupą docelową. Poradników o tym, jak założyć konto na LinkedIn jest dużo, ale w mało którym poruszany jest temat języku Twojego profilu.
Przyjęło się, że skoro mieszkasz w Polsce, to właśnie w takim języku powinieneś stworzyć swoje konto. A to nieprawda. Warto tworzyć profile w językach innych niż domyślny. Co prawda nie można zmienić języka głównego profilu, ale można stworzyć dowolną liczbę dodatkowych profili językowych. Z dostępnych opcji LinkedIn oferuje ponad 20 opcji językowych. Zachęcamy do skorzystania z nich.
Ale czemu właściwie profil po angielsku? Są dwa główne powody:
po pierwsze, jeśli szukasz pracy w bardzo międzynarodowym środowisku, a menedżerem zatrudniającym będzie prawdopodobnie ktoś, kto nie zna języka polskiego. Może on chcieć sprawdzić Twój profil w mediach społecznościowych. Jeśli będzie on po angielsku, to z pewnością ułatwi mu to podjęcie decyzji, bo po prostu będzie mógł z Twojego profilu zrozumieć dużo więcej.
drugi powód to wykazanie się znajomością języka angielskiego. Wpisanie w CV poziomu "komunikatywnego" lub "średnio zaawansowanego" nic nie znaczy. Jeśli jednak Twój profil będzie przygotowany w języku angielskim, a wszystkie opisy będą napisane bardzo poprawnie zdecydowanie przemówi to na Twoją korzyść. Gdy ludzie widzą dobrze napisane podsumowanie, opis stanowiska i zakres obowiązków, to w ich głowie zapala się lampka, że ta osoba naprawdę musi umieć mówić po angielsku na przyzwoitym poziomie.
Jak więc widzisz warto jest pomyśleć o założeniu konta LinkedIn w innym języku niż polski. Daje to Tobie na starcie dużą przewagę, a rekruterzy, którzy korzystają z LinkedIn Premium będą bardziej chętni do nawiązywania z Tobą kontaktu, bo będą widzieli w Tobie dobrego potencjalnego pracownika.