Z danych Gemiusa wynika, że z LinkedIn korzysta ponad 2 miliony Polaków, natomiast z raportu „LinkedIn w Polsce w 2021 roku” Adriana Gamonia wynika, że tylko w 2020 roku konto na LinkedIn założyło około pół miliona naszych rodaków, co wskazuje na dynamiczny rozwój. Z platformy najchętniej korzysta kadra zarządzająca średniego i wysokiego szczebla, a przodująca grupa wiekowa użytkowników to 25-44 lata. To wszystko sprawia, że LinkedIn jest specyficzną platforma społecznościową, przeznaczoną dla biznesu, dając tym samym ogromny potencjał do marketingu internetowego, w czym bardzo pomaga konto premium.
Co daje LinkedIn Premium?
LinkedIn jest z założenia platformą do szukania pracy, choć obecnie bardziej platformą społecznościową, która daje dostęp do większości funkcji dla każdego użytkownika, a plany premium przeznaczone są dla osób, które mają konkretne oczekiwania co do wykorzystania platformy. Dlatego też LinkedIn dzieli plany premium na konta: kariera, biznes, sprzedaż i zatrudnienie. Konto kariera jest podstawowym planem premium, konto biznes jego rozszerzeniem dla biznesu, a plany sprzedaż czy zatrudnienie zawierają wszystkie korzyści konta biznesowego i są rozszerzeniem o konkretne funkcje nastawione na wspieranie sprzedaży czy procesu rekrutacji. Co dają poszczególne plany?
Konto kariera (Premium Career) przeznaczone jest dla osób szukających pracy. Po wykupieniu planu otrzymamy dostęp do platformy edukacyjnej LinkedIn, gdzie będziemy mogli uczestniczyć w kursach, a ukończone kursy pojawią się na naszym profilu, co znacznie go wzbogaci. Co więcej, zyskamy dostęp do danych, kto odwiedził nasz profil i jeśli był to rekruter, to dzięki posiadaniu konta "kariera," będziemy mogli wysłać do tego rekrutera bezpośrednią wiadomość "InMail" (do 5 wiadomości miesięcznie). Poza tym uzyskamy również ocenę naszego profilu wraz z informacją, jak wypada na tle innych kandydatów.
Konto biznes (Premium Business) jest rozszerzeniem konta kariera dla osób chcących rozwijać swoją markę na platformie. Tym samym plan biznesowy daje dostęp do wszystkich funkcji konta "kariera," a dodatkowo pozwala wysłać 15 wiadomości InMail, czyli bezpośredniej wiadomości do użytkownika LinkedIn, z którym nie mamy połączenia, daje dostęp do zaawansowanych filtrów wyszukiwania, nieograniczone wyszukiwanie w sieci rozszerzonej oraz wgląd do dodatkowych danych firmy.
Konto sprzedaż, częściej nazywane Sales Navigatorem, jest opcją premium dedykowaną dla handlowców, którzy chcą prowadzić "social selling," a więc budować siatkę klientów i pozyskiwać leady B2B, w czym dodatkowo pomaga nasze narzędzie Sales Robot, które obszernie wykorzystuje opcje Sales Navigatora. Plan "sprzedaż" w podstawowej wersji oferuje wszystkie korzyści planu biznes, a także: daje dostęp do narzędzia rekomendacji i wyszukiwania potencjalnych klientów z możliwością zapisania aż 1500 klientów, co pozwala tworzyć listy leadów, możliwość wysyłki 50 wiadomości InMail, a także obszerne dane na temat istniejących na platformie kont i otworzenie naszego profilu na otrzymywanie wiadomości od osób spoza naszej siatki połączeń, co daje możliwość generowanie leadów z wykorzystaniem różnych technik sprzedaży. Plan jest dostępny w wariancie Team oraz Enterprise, które dodatkowo rozszerzają jego możliwości.
Konto zatrudnienie (Recruiter Lite) jest przeznaczone dla rekruterów, chcących znajdować najlepszych kandydatów na konkretne stanowiska. Plan zapewnia wszystkie korzyści konta biznesowego, a dodatkowo pozwala na: utworzenie 100 projektów rekrutacyjnych, wysyłkę 30 wiadomości InMail, utworzenie i zapisanie alertów wyszukiwania oraz dostęp do zaawansowanych filtrów wyszukiwania. Wykupienie tego planu nie pozwala jednak na darmowe publikowanie ofert pracy, za które dodatkowo musimy zapłacić.
Zalety LinkedIn Premium
Główną zaletą posiadania konta premium na LinedIn jest możliwość nawiązywania kontaktu z osobami poza naszą siatką połączeń, czyli osób trzeciego stopnia - osoby pierwszego stopnia to osoby, z którymi jesteśmy połączeni, nasi znajomi, osoby drugiego stopnia, to znajomi naszych znajomych, a osoby trzeciego stopnia, to osoby obce. Konto kariera pozwala na 5 wiadomości InMail, konto biznesowe na 15, a konto sprzedaż nawet na 30 takich wiadomości miesięcznie.
Poza tym, dużą zaletą jest również dostęp do ukrytych w darmowym planie statystyk, a więc np. informacji kto odwiedził nasz profil, co pozwala budować listę leadów oraz platformy szkoleniowej LinkedIn, gdzie znajdują się całkiem ciekawe kursy.
Konto premium w dowolnym planie to również złote odznaczenie profilu, które sprawia, że nasz profil jest traktowany poważnej, profesjonalnie i jest odwiedzany nawet do 6 razy częściej.
Dla kogo jest Linkedin Premium?
Plany LinkedIn premium przeznaczone są dla osób, które mają jasno określone cele i nie traktują platformy czysto rozrywkowo - jako platformy społecznościowej, a narzędzie do rozwoju swojej kariery, biznesu, budowania kontaktów, pozyskiwania klientów czy wartościowych osób do pracy. Tym samym LinkedIn jest dla osób:
- szukających możliwości rozwoju swojej kariery
- chcących rozwijać swoje umiejętności z wykorzystaniem platformy szkoleniowej
- szukających możliwości rozwoju swojego biznesu, czyli chcących budować relacje i zwiększać sprzedaż
- prowadzących rekrutacje w swoich firmach czy pracujących jako rekruter
W rzeczywistości z LinkedIn Premium korzystają przede wszystkim właściciele firm i ich menadżerowie, którzy chcą i potrzebują zawierać znajomości biznesowe.
Linkedin premium - czy warto?
Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ zależy to od określonych celów - indywidualnych lub biznesowych. Warto też zapoznać się ze specyfiką działania platformy i poznać jej darmowe możliwości, przed wykupieniem wybranego planu premium.
Jednak, gdy zapoznamy się z platformą i jesteśmy osobą otwartą na nowe możliwości rozwoju kariery, to warto skorzystać z miesięcznego okresu próbnego planu kariera, co na pewno zwiększy szanse uzyskania nowych ofert pracy lub pozyskania kontaktów, które mogą zaprocentować w przyszłości.
Natomiast jeśli działamy jako firma, to warto skorzystać z okresu próbnego wyższych planów, a właściwe kupno LinkedIn Premium jest decyzją biznesową i musi odpowiadać na pytanie: "czego oczekujemy od tego narzędzia" i czy dodatkowe funkcje, za które zapłacimy, zaowocują wypracowaniem przez firmę dodatkowego zysku w danym okresie czasowym.
Dla firm zajmujących się sprzedażą więc szukających kontaktu do osób decyzyjnych w firmach różnej wielkości z wybranych branż, polecamy wykorzystanie LinkedIn Premium w wersji Sales Navigatora w połączeniu z naszym narzędziem - Sales Robot, o którym więcej mogą opowiedzieć nasi konsultanci na spotkaniu online.
Ile kosztuje Linkedin Premium?
Cena konta LinkedIn Premium zależy od planu, a wszystkie z nich oferują miesięczny okres próbny:
- Konto Kariera kosztuje 99 zł miesięcznie lub 79,99 zł miesięcznie, jeśli zapłacimy z góry za cały rok (959,88 zł rocznie)
- Konto Biznes kosztuje 199,99 zł miesięcznie lub 149,99 zł miesięcznie, jeśli zapłacimy z góry za cały rok (1799,88 zł rocznie)
- Konto Sprzedaż (Sales Navigator), kosztuje 299,98 zł miesięcznie lub 239,99 zł miesięcznie, jeśli zapłacimy z góry za cały rok (2879,89 zł rocznie).
- Konto Zatrudnienie, kosztuje 399,98 zł miesięcznie lub 319,99 miesięcznie, jeśli zapłacimy z góry za cały rok (3839,88 zł rocznie).
Z subskrypcji każdego planu możemy zrezygnować w dowolnym momencie, jednak w przypadku rocznej subskrypcji pieniądze nie podlegają zwrotowi, a wycofanie się z subskrypcji spowoduje jej nieodnowienie dopiero w nowym cyklu rozliczeniowym.