Zuzanna Sarapata

W jaki sposób wyszukiwać adresy e-mail?

Data publikacji
6.07.2022
|
11 min czytania

Korespondencja mailowa dla wielu firm jest czymś na naturalnym. Wymieniamy dziennie dziesiątki jak nie setki wiadomości między sobą. Mailing pozwala załatwić dużo więcej spraw w jednym momencie niż rozmowa telefoniczna. Jest wygodny, bo nie wymaga od dwóch stron dostępności tu i teraz. Problemem może być pozyskanie adresów mailowych do firm z którymi chcesz się skontaktować. W dzisiejszym artykule pokażemy Ci kilka metod w jaki sposób taki adres możesz odnaleźć.

Jak wyszukiwać adresy email?

Jest wiele metod w jaki sposób możemy pozyskać adresy mailowe. Oczywiście dużo prościej będzie to zrobić w przypadku firm niż osób prywatnych (aczkolwiek i na to jest sposób o którym piszemy w dalszej części artykułu). Najprościej zacząć od zastanowienia się jakie firmy mogą nas interesować.

Oczywiście powodów dla których możemy chcieć się skontaktować z danym przedsiębiorstwem jest bardzo dużo. Jedno chcą zdobyć nowego klienta i sprzedać im swój produkt / usługę (np. wykorzystując e-mail marketing), inni wręcz przeciwnie, bo zależy im na zapytaniu ofertowym (chcą coś kupić od tej firmy), a jeszcze inni może po prostu chcą się o coś dopytać. Motywacji jest bardzo wiele. Oczywiście najprościej jest otworzyć Google i wpisać nazwę firmy. Po wejściu na daną stronę powinien ukazać nam się ogólny mail kontaktowy. Jeśli dana firma nie ma strony WWW (co wcale nie jest aż tak rzadkie), to można zobaczyć czy ta firma występuje na mediach społecznościowych takich jak Facebook, czy Instagram.

Problem jednak zaczyna się w momencie, gdy ogólny mail nic nam nie pomoże, bo nam zależy na bezpośrednim kontakcie do konkretnej osoby decyzyjnej. Jej adres mailowy przeważnie nie jest już upubliczniony. Oczywiście możemy skontaktować się z firmą (pod ogólny adres lub na Facebooku) i poprosić o kontakt do danej osoby decyzyjnej. Często uargumentowanie potrzeby takiej informacji może wystarczyć. Jeśli jednak spotkamy się z odmową to wtedy szukamy narzędzia, które nam taki adres poda np. wyszukiwarka adresów email.

Program do wyszukiwania adresów email

Pomocnym narzędziem może być wyszukiwarka email, która w łatwy i szybki sposób będzie w stanie pokazać nam wszystkie adresy mailowe powiązane z daną firmą. Oczywiście narzędzia są bardzo różne. Warto dobrze zapoznać się z tym, co oferuje każda firma i zobaczyć, które rozwiązanie najlepiej sprawdza się konkretnie do naszego biznesu. Sporo firm oferuje darmowe okresy próbne lub darmowe pierwsze wyszukiwania, aby udowodnić skuteczność swoich narzędzi. Jeśli jednak chcemy dalej korzystać z tego rozwiązania to musimy liczyć się z abonamentem. Może być on uzależniony od okresu lub od ilości wyszukań. Tutaj znowu warto rozważyć to indywidualnie i zobaczyć, która opcja będzie bardziej dopasowana do naszych potrzeb. Oczywiście mówimy tutaj o kosztach na poziomie kilkudziesięciu dolarów miesięcznie. Z pewnością jest to wydatek na który znajdą się fundusze w planie marketingowym Twojej firmy.

Dużym plusem jest też to, że znając dokładne adresy mailowe w interesującej nas organizacji jesteśmy w stanie dopasować odpowiedni do naszych potrzeb. Często adres jest oznaczony nazwą działu (co znacząco ułatwia nam sprawę) lub imieniem i nazwiskiem danej osoby. To jednak tez nie powinien być problem, bo często takie osoby można znaleźć na Facebooku lub LinkedIn (są to najlepsze darmowe wyszukiwarki osób) i zobaczyć jakie mają stanowiska w danej firmie. Na całe szczęście większość firm zna podstawy marketingu i ich maile firmowe są tworzone w sposób profesjonalny, a co za tym idzie zrozumiały dla drugiej strony. Już coraz rzadziej możemy spotkać się z dziwną zbitką liter niczym z generatora maili.

Jeśli szukasz konkretnych programów, które możesz wykorzystać do pozyskiwania adresów email to możesz zapoznać się bliżej np. z:

  • Voila Norbert
  • Find Emails
  • Hunter.io
  • Skrapp
  • Find That Lead
  • RocketReach

Katalog adresów email

Jeśli wiemy kogo i z jakiej firmy wyszukać to płatne programy z jednej strony mogą wydawać się dobrym rozwiązaniem. Jednak nie zawsze wiesz do kogo chcesz napisać. Potrafisz po prostu określić branżę i ewentualnie lokalizację. Nie znasz przecież wszystkich firm, które są obecne na rynku. W takich momentach często zadajesz sobie pytanie, czy jest jakaś wyszukiwarka maili, która jest darmowa? Oczywiście, że tak. No może będzie wymagała trochę więcej zaangażowania po Twojej stronie, ale nie będzie Cię nic kosztowała, a na dodatek pozwoli Ci lepiej zapoznać się w rynku. Mówimy tutaj o wszelkiego rodzaju katalogach firm i miejscach, gdzie firmy wystawiają swoje wizytówki. Dzięki temu chcąc skierować się do np. mechaników samochodowych w danym obszarze wystarczy wpisać w Google „Mechanik samochodowy i nazwa miejscowości” i już wyszukają nam się nie tylko firmy, ale i rozmaite katalogi, gdzie masz dziesiątki, a często nawet setki firm.

Pamiętaj, że jeśli mówimy o mniejszych firmach to często daremne może być szukanie więcej niż jednego ogólnego adresu mailowego. Zbierz wszystkie interesujące Cię firmy, stwórz z nich bazę adresów email i za pomocą korespondencji seryjnej możesz do nich skierować swoją ofertę lub zapytanie.

Jeśli jednak chcesz trafić do osób decyzyjnych to idealna bezpłatna wyszukiwarka osób jest na serwisie LinkedIn. Możesz tam zobaczyć jakie stanowisko ma dana osoba, w jakiej pracuje firmie. Często kontakt bezpośredni właśnie z takim człowiekiem będzie dużo skuteczniejszy niż przekazywanie Twojego maila wewnątrz firmy.

Jak widzisz wyszukiwać adresy mailowe możesz na bardzo wiele różnych sposobów. Z pomocą przychodzą portale takie jak LinkedIn, czyli chyba najlepszy spis adresów e mail osób prywatnych, czy katalogi firm z pomocą których możesz samodzielnie tworzyć bazy adresów email firm. Oczywiście są też płatne rozwiązania, które możesz wykorzystać. Wszystko zależy czego dokładnie potrzebujesz. Zastanów się, przeanalizuj, a z pewnością znajdziesz odpowiedni sposób.

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 4.00 na bazie 7 opinii)
Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD