Zuzanna Sarapata

Mailing reklamowy

Data publikacji
2022-7-6
|
9 min czytania
Spis treści

    Skuteczny marketing jest w stanie zapewnić naszej firmie stały dopływ nowych klientów. Warto pamiętać, by nasze działania było przede wszystkim dobrze zaplanowane, ale również prowadzone na odpowiednio dużej liczbie „frontów”. Jednym ze sposobów na pozyskanie osób lub utrzymanie ich relacji z naszą firmą jest mailing. To za jego pomocą w jednej chwili jesteśmy w stanie wysłać przekaz reklamowy do setek, a nawet tysięcy odbiorców. W dzisiejszym artykule przybliżymy to, czym jest skuteczny mailing reklamowy i w jaki sposób go stworzyć.

    Co to jest mailing reklamowy?

    Definicja mailingu reklamowego mówi, że jest to jedna z form marketingu bezpośredniego. Poprzez wysłanie do klienta unikatowej wiadomości składającej się z tekstu, grafiki oraz przekierowania do strony / działania zwiększamy swoją szansę na sprzedaż naszych produktów lub usług. Warto zaznaczyć, że mailing reklamowy może mieć zarówno zadanie sprzedać, ale też służyć do podtrzymania relacji firma – klient.

    Warto pamiętać, że mailing reklamowy, który jest stworzony jak typowa reklama będzie dla naszego klienta bardzo mało zachęcającą formą przekazu. W związku z tym tak ważne jest stworzenie dobrego tekstu, przygotowanie odpowiedniej estetycznej grafiki, a także ustalenie skutecznego odesłania do naszej strony, sklepu bloga itp.

    Odpowiednie zarządzanie sprzedażą pozwoli Tobie określić jaki produkt i z jaką intensywnością powinieneś reklamować. Pamiętaj, aby Twojego potencjalnego klienta nie znudzić cały czas odsyłając do tego samego. Stosuj różne techniki, eksperymentuj i badaj na bieżąco skuteczność oraz wyniki.

    Jak zrobić mailing reklamowy?

    Na samym początku warto zastanowić się co chcemy za pomocą naszej wiadomości uzyskać. Jaki jest jej cel. Bez tego nie warto iść nawet do następnych kroków. Planowanie i odpowiednie przygotowanie stanowi ważny element i może być decydujące przy sprawdzaniu skuteczności naszych działań.

    Jak już znamy cel to następnie zastanówmy się jaki jest nasz target, czyli do kogo chcemy skierować wiadomość. To właśnie te dwa pierwsze punkty będą dalej definiowały treść całej wiadomości. Osoby, które otrzymają wiadomość powinny mieć pewne wspólne elementy. Dzięki temu będziemy w stanie przygotować dużo bardziej personalizowaną treść. Pamiętaj, że im bardziej ogólną wiadomość wyślesz do swoich klientów, tym mniejszą będziesz miał konwersję. Wszyscy lubimy dostawać przekaz dopasowany do nas, a prawidłowe ustalenie grupy docelowej właśnie nam w tym pomoże.

    Przechodzimy teraz do głównej części czyli tekstu. Powinien on z jednej strony wciągnąć czytającego w pewną opowieść (storytelling), ale z drugiej strony nie przytłoczyć ilością informacji. Oczywiście pamiętaj, aby wykorzystać odpowiednie techniki sprzedaży takie jak cecha – zaleta korzyść, aby Twój mail był jeszcze bardziej atrakcyjny.

    Grafiki mogą się wydawać mniej ważne od tekstu, ale pamiętaj, że sporo klientów kupuje właśnie oczami. Nawet najlepszy tekst w połączeniu ze słabymi grafikami może nie być atrakcyjny. Dla ludzkiego mózgu prościej jest w ciągu sekundy przeanalizować atrakcyjność grafiki i automatycznie dopasować przekonanie, że cały tekst jest pewnie na tym samym stopniu atrakcyjności co grafika niż na odwrót.

    Następnym elementem jest skuteczne wezwanie do działania (CTA), które pozwoli przekierować ruch z maila na interesujący nas obszar. Warto na końcu każdego mailingu umieścić taki guzik, bo w ten sposób możemy klientom zaproponować kolejną treść i kolejną. Jest to idealny sposób na budowanie zaufania oraz rozpoznawalności naszej marki u konsumentów.

    Ostatnim elementem jest dobry tytuł. Tak tytuł powinno się tworzyć jako ostatnią rzecz w całym naszym procesie. Jest to spowodowane tym, że dopiero w tym momencie o swojej wiadomości wiesz wszystko. Potrafisz dokładnie powiedzieć jakie będzie miała przesłanie, a co za tym idzie jesteś w stanie stworzyć tytuł, który będzie idealnie odzwierciedlał przekaz Twojego maila.

    Przykładowy mailing reklamowy

    Nie ma jednego gotowego szablonu ja powinien wyglądać przykładowy mailing reklamowy. Ważne jest, aby spełniał wszystkie 6 elementów, które wypisaliśmy powyżej. Dopasuj go do swojej branży, klientów i sposobu komunikacji. Przede wszystkim twórz jak najbardziej spersonalizowane maile. Idealnym przykładem będzie stworzenie takiego przykładowego mailingu reklamowego i wysłanie go do swoich prywatnych znajomych. Będzie to dobra grupa docelowa, aby ocenić skuteczność Twojej treści. Nie bój się eksperymentować treścią, formą, nietypowymi rzeczami. Nie zawsze trzeba dać klientowi obniżkę. Czasami wiedza sprzeda Twój produkt dużo skuteczniej.

    Mailing reklamowy a prawo

    Polskie prawo jest bardzo zawiłe i skomplikowane, jeśli chodzi o to, kiedy mailing reklamowy można uznać w pełni za legalny. Najbezpieczniej jest wysyłać takie komunikaty jedynie do osób, które dobrowolnie podały swoje dane oraz wyraziły zgody marketingowe na otrzymywanie treści promocyjno reklamowych. Oczywiście pamiętaj, że każda sytuacja jest inna i zawsze najlepiej Twoją aktualną sytuację skonsultować z prawnikiem, który specjalizuje się w tej dziedzinie.

    Mailing reklamowy cena

    Skuteczny mailing możesz stworzyć samodzielnie lub zgłosić się do firmy. Jeśli chcesz skorzystać z tej drugiej metody, to pamiętaj, aby zrobić odpowiedni research. Najlepiej, aby całym mailingiem zajmowała się ta sama osoba. Zlecanie osobno tekstu i grafiki do dwóch różnych firm / osób będzie rzeczą kompletnie nieskuteczną. Nawet jeśli w ten sposób będziesz w stanie trochę zaoszczędzić, to wyniki Twojej kampanii z pewnością nie będą Cię satysfakcjonowały. Firma, której zlecisz takie działania powinna najpierw poznać Twoją firmę, to co oferuje, podejście do biznesu i klienta. Ważne, aby przekaz i wysyłane komunikaty były spójne z tym, co przedstawiasz w innych kanałach kontaktu z klientem. Następnie firma powinna zapoznać się z Twoimi klientami. Zobaczyć w jaki sposób pozyskujesz leady i jak duży procent klientów zostawiających kontakt do siebie korzysta z fałszywych maili lub wykorzystuje generator maili, aby chronić swoją prywatność. To też będzie pokazywało jakie mają zaufanie do Twojej marki.

    Nie ma jednej odpowiedzi na to jaką firmę wybrać i ile będzie kosztowało stworzenie takiej kampanii. Najlepiej zdecydować się na firmę, która zaangażuje się w swoją pracę, będzie aktywna i będzie Ci się z nią po prostu dobrze rozmawiało. Cena uzależniona jest od tego, czy będzie to jednorazowe zlecenie, czy długofalowa współpraca, od długości tekstu, stopnia zaawansowania merytorycznego tematu i wielu innych rzeczy.

    Zlecenie dobrej i skutecznej jednorazowej kampanii mailingowej (1 wiadomości) to koszt kilkuset złotych. Weź jednak pod uwagę, że jeśli Twoja grupa docelowa to kilka lub nawet kilkanaście tysięcy odbiorców, to ta kwota nie wydaje się już aż tak duża, zestawiając to z możliwymi zyskami.

    Podsumowując stworzenie dobrego mailingu reklamowego nie jest rzeczą prostą. Zawiera on wiele elementów, które należy dobrze zaplanować, przygotować i stworzyć. Jeśli jednak będziesz postępował zgodnie z naszymi poradami to wysyłane przez Ciebie wiadomości mogą generować naprawdę dobrą konwersję.

    Kategorie wpisów

    Kategorie wpisów

    Już 14 września o 13:00!
    Szkolenie: Jak zacząć sprzedawać dzięki LinkedIn?