Mateusz Walczak

Facebook business – jak wykorzystać go w swojej firmie?

Data publikacji
18.04.2022
|
9 min czytania

Media społecznościowe stanowią dziś niezawodne wsparcie biznesowe. Pomagają w zdobyciu nowych klientów, wzmacniają budowanie marki osobistej, prestiżu przedsiębiorstwa. MImo pojawiania się co jakiś czas nowych platform social media - wciąż na podium pozostaje Facebook. Właśnie, dzięki niemu możemy realizować skuteczne kampanie reklamowe. Sukces takich działań jest możliwy przy wykorzystaniu narzędzia Facebook Business (“menedżer firmy”). Czym jest Facebook Business? Jak założyć konto? Jakie są zalety posiadania i używania tego narzędzia w firmie? Odpowiadamy!

Facebook Business - co to jest?

Zanim przejdziemy do konkretów związanych z samą obsługą Facebook Business, odpowiedzmy sobie na pytanie: czym jest te narzędzie? Facebook Business najtrafniej rzecz ujmując - umożliwia i wspiera skuteczne zarządzanie kampaniami reklamowymi, kontami firmowymi na Facebooku. W jednym miejscu mamy dostęp do funkcji, które znacząco przyspieszają tworzenie atrakcyjnych treści pod social media i sprawią, że sama promocja posta będzie efektywna. Przemyślana i właściwie przeprowadzona kampania w “socialach” poprawia zasięg, wpływa realnie na zwiększenie leadów w obrębie danej marki.

Facebook Business pozwala przygotować posta reklamowego dbając o każdy, nawet najdrobniejszy detal. Przy pomocy tego jednego narzędzia możemy stworzyć odpowiedni content, dodać przyciągającą grafikę o odpowiednich parametrach, dopasować właściwe hasztagi. Możemy też bez problemu - w kilku krokach ustawić reklamę, z uwzględnieniem wszystkich ważnych aspektów. Targetowanie kampanii z poziomu Facebook Business jest efektywne, ponieważ narzędzie to pozwala nam ustawić parametry kampanii z dużą precyzją. Co więcej Facebook umożliwia zarządzanie wieloma profilami, zapewniając jednocześnie szybki dostęp do analizy widoczności i wyników poprzez synchronizację z innymi aplikacjami w tym między innymi: Google Ads.

Korzyści posiadania konta Facebook Business

Korzyści wynikających z posiadania konta Facebook Business możemy wyróżnić wiele - zarówno z punktu widzenia małego przedsiębiorstwa, które zarządza wyłącznie swoim profilem firmowych, jak i większej agencji, która ma pod skrzydłami większą liczbę profili.

Podstawowe zalety Facebook Business to:

  • możliwość zarządzania wieloma stronami z poziomu jednego konta,
  • współpraca z innymi osobami w obrębie narzędzia - swobodne przyznawanie ról: administrator, moderator, analityk,
  • synchronizacja dowolnej liczby stron firmowych - uporządkowane danych reklamowych, odpowiedni podział powiadomień,
  • prosty interfejs,
  • wysoki poziom bezpieczeństwa, dzięki Centrum zabezpieczeń. W jego skład wchodzi między innymi:
    uwierzytelnianie dwuskładnikowe - logując się do Facebook Business z nowego urządzenia oprócz loginu i hasła podajemy dodatkowy kod. Jest to ochrona przed przedostaniem się danych w niepowołane ręce,
  • zarządzanie dostępem do konta - będąc głównym administratorem wiemy, kto jakie ma role na stronie i jakimi danymi dysponuje w obrębie Menadżera,
  • regularna weryfikacja statusu firmy.

Wszystkie te aspekty przyspieszają prace nad poszczególnymi projektami. Dają komfort i poczucie bezpieczeństwa, co jest niezwykle istotne przy obsłudze wielu stron. Dzięki podziałowi dostępu i ról możemy delegować zadania. Każda realizacja przebiega sprawnie.

Jak stworzyć konto Business Facebook?

Jak zatem stworzyć konto Business Facebook? Przede wszystkim musimy posiadać konto prywatne na Facebooku. Będzie ono bezpośrednio połączone z Menedżerem Firmy. Masz swój prywatny profil na Facebooku? Świetnie! Możemy przejść do następnych kroków:

  1. wejdź na stronę https://business.facebook.com/overview,
  2. kliknij “utwórz konto”,
  3. wypełnij dane o firmie (nazwa firmy, dane adresowe, województwo, numer telefonu, adres strony internetowej itp.),

Konto utworzone. Na stronie głównej będziemy widzieli między innymi aktualne wyniki kampani, listę stron, które obecnie obsługujemy i ewentualne alerty. Z poziomu strony głównej mamy też jednocześnie szybki dostęp do poszczególnych funkcji: powiadomień, integracji, źródeł danych itd.

Jak dodać stronę do Business Facebook?

Jaki jest następny krok, który wykonamy po założeniu konta Facebook Business? Oczywiście dodanie stron, którymi chcemy zarządzać. Jak to zrobić?

  1. wejdź w sekcję konta,
  2. wybierz sposób dodania strony, który najbardziej odpowiada twoim potrzebom,
  3. utwórz stronę - jeśli jeszcze nie istnieje,
  4. poproś o dostęp - w momencie, kiedy nie jesteś głównym administratorem Menadżera, a chcesz pracować przy tej witrynie,
  5. zgłoś prawa strony.

Jak widać twórcy narzędzia maksymalnie zminimalizowali proces dodawania kolejnych stron. Jest to niezwykle przydatne przy obsłudze i realizacji wielu kampani.

Ważne! Nazwa strony i jej opis nie musi być taki sam jak zarejestrowany w Ceidg. Możemy dopisać po nazwie firmy hasło, które zachęci internautów do zajrzenia na stronę i zapoznania się z całym profilem.

Jak dodać konto reklamowe Facebook?

Dodanie konta reklamowego jest równie szybkie i bezproblemowe jak dodanie strony.

  • wejdź w sekcję “konta” i następnie “konta reklamowe”,
  • kliknij “dodaj”,
  • w kolejnym kroku wybierz jedną z trzech opcji:
  • dodaj konto reklamowe (wybieramy tą funkcję będąc właścicielem danego konta),
  • poproś o dostęp do konta (realizując obsługę konta na czyjeś zlecenie),
  • utwórz nowe konto reklamowe (ta funkcja pozwala założyć całkiem nowe konto reklamowe).

Facebook Business - co jeszcze warto o nim wiedzieć?

Facebook Bisiness to bardzo przydatne narzęðzie w codziennej pracy przedsiębiorstwa. Małej firmy, która sama chce zajmować się promocją i reklamą swoich usług, jak i dużych agencji reklamowych, które obsługują dużo kampani facebookowych w miesiącu. Z poziomu Facebook Business możemy swobodnie zarządzać kampaniami, segregować je - planować posty nawet kilka tygodni do przodu. Interfejs jest prosty i intuicyjny. Nawet osoby, które wcześniej nie zajmowały się profesjonalną obsługą social media mogą szybko i bezproblemowo realizować zadania. Z poziomu tego narzędzia ustawimy synchronizację między innymi z Instagramem. System alertów uchroni nas przed nieporządanymi ruchami przy realizacji kampani. Pozwoli też czuwać nad dostępami do poszczególnych funkcji.

Korzystaj z Facebook Business w swojej firmie! Każdy lead pozyskany z tej aplikacji jest bardzo cenny.

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 5.00 na bazie 5 opinii)
Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD