Zuzanna Sarapata

Jak korzystać z LinkedIn Sales Navigator?

Data publikacji
24.08.2022
|
6 min czytania

Mimo że to nadal Facebook jest największym portalem społecznościowym, to okazuje się, że jeśli mówimy o komunikacji b2b, to liczy się zarówno ilość, jak i jakość. Ważne jest, aby firma wypracowała swoją unikalną jakość i przeskalowała ją przez ilość i zasięgi. Jeszcze jakiś czas temu to, czym jest LinkedIn nie było aż tak oczywiste. Nie każdy wiedział, że jest to portal nastawiony dużo bardziej branżowo niż inne media społecznościowe. Z biegiem czasu okazało się jednak, że pozyskanie leada z Facebooka jest dużo trudniejsze niż w przypadku LinkedIn i coraz więcej osób zaczynało się do niego przekonywać. Dzisiaj osoby na stanowiskach kierowniczych i decyzyjnych wręcz nie wyobrażają sobie, by ich nie było na LinkedIn.

LinkedIn sales navigator co to jest?

Na LinkedIn założenie konta oczywiście nic nie kosztuje. Może z niego korzystać każdy. Są jednak różne opcje, które będą dostępne dla użytkownika dopiero po wykupieniu dodatkowego pakietu LinkedIn Premium. Po jego wykupieniu dostajemy dostęp do takiej usługi jak LinkedIn sales navigator znany również pod skrótem SN. W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że jest to dodatkowe narzędzie, które daje możliwość dużo łatwiejszego i bardziej precyzyjnego wyszukiwania nowych kontaktów przy zastosowaniu najróżniejszych filtrów.

Dzięki SN możemy skutecznie budować bazę naszych potencjalnych klientów, co jest idealnym początkiem dla naszego lejka sprzedażowego. Pewnie rodzi Ci się w głowie pytanie, „czy tak samo skutecznie nie możesz wyszukiwać kontaktów poprzez darmowe konto?” Oczywiście, że się da, ale nie tak dokładnie (dużo mniejsza możliwość filtrowania) i nie w takich ilościach. Dodatkowo zwykła wyszukiwarka daje o wiele gorsze decyzje wyszukiwania (wyniki), a jednocześnie przy intensywnym wyszukiwaniu zablokuje Ci dostęp do kolejnych wyszukiwani. Taka blokada może być nałożona nawet na miesiąc czasu. To wszystko po to, by „zachęcić” Cię do wykupienia LinkedIn Premium.

Sales navigator idealnie sprawdzi się w każdej firmie, bo może być używany zarówno przez Twoich handlowców, rekruterów, jak i marketingowców. Jego zastosowania są bardzo szerokie. To nie tylko znajdowanie kontaktów. SN sprawdza się idealnie również do badań rynku. Można powiedzieć, że jest to taki dodatkowy LinkedIn w LinkedInie. Wartościowe wyniki możesz uzyskać już po krótkiej chwili spędzonej w tym narzędziu.

Sales navigator jak korzystać?

Jeśli masz aktywny SN, to po wejściu na swój profil LinkedIn powinieneś zobaczyć w prawym górnym rogu ikonę kompasu z podpisem Sales Navigator. Po kliknięciu w nią zostaniesz przeniesiony do innego widoku. To jest właśnie twój nowy panel SN. Jeśli chcesz otworzyć zaawansowaną wyszukiwarkę to kliknij „Lead filtres”. Jest to nic innego jak wyszukiwarka osób w LinkedIn. Teraz przy pomocy filtrów możesz wybrać interesującą Cię grupę osób. Ważne jest to, że już po włączeniu jednego filtra pokazuje Ci się lista wszystkich osób obecnych na LinkedIn, które kwalifikują się do Twojego profilu wyszukiwania. Co za tym idzie wraz z dodawaniem kolejnych filtrów ta lista będzie się powoli zawężać aż do interesującego Ciebie targetu (osób spełniających dane kryteria). Z ciekawszych filtrów jakie występują, warto zwrócić uwagę na:

  • Company headcount – pozwala sortować użytkowników po wielkości ich obecnej firmy. Jest to filtr dostępny tylko w SN. Może okazać się on bardzo przydatny, jeżeli Twój produkt / usługa jest dedykowanym rozwiązaniem tylko dla większych firm i korporacji.
  • Company headquaters – określasz tutaj lokalizację siedziby firmy danego użytkownika. Jest to ważny filtr, bo standardowe wyszukiwanie sortuje po obecnej lokalizacji konta, co może Ci niewiele dać, jeśli pracownicy danej firmy pracują w większości w trybie zdalnym.
  • Function – opisuje on funkcje danego pracownika w firmie. Pamiętaj, że funkcja to nie to samo co dział firmy. Za pomocą tego filtra możesz jeszcze lepiej dopasować swoją grupę, bo dana osoba nie musi pracować np. w dziale marketingu, aby pełnić funkcje związane z marketingiem. Pamiętaj, że nie każda firma ma jasno określone działy, a zadania już tak.
  • Seniority level – kolejny filtr dostępny tylko w SN. Pozwala wynik wyszukiwania przesortować przez konkretny poziom hierarchii zajmowany przez dane osoby w fimie. Idealnie sprawdzi się to w momencie jak będziesz chciał dotrzeć bezpośrednio do osób decyzyjnych.
  • People you interact with – jeśli to już któreś Twoje wyszukiwanie, to nie ma sensu, abyś kolejny raz szukał tych samych osób. Użyj tego filtra i jednym kliknięciem wyeliminuj wszystkich, z którymi miałeś już rozpoczętą interakcję.
  • Industry – ten filtr jest również bardzo przydatny, bo pozwala określić z jakiej branży jest dana firma. Dzięki temu nie musimy określać innych wskaźników bardzo dokładnie, bo sama branża w wielu przypadkach wystarczy.

Oczywiście SN oferuje również inne bardzo przydatne filtry, które najlepiej przetestować na swoim przykładzie. W ten sposób zobaczysz co najbardziej odpowiada Twojemu biznesowi.
Jak masz już zamierzoną listę kontaktów, to możesz zapisać lub podzielić się z innymi listą wyszukania. Możesz również dany kontakt zapisać na swoich listach, wysłać do niego wiadomość, czy wyświetlić profil.

Pamiętaj, że warto utrzymywać ciągłość swojego konta premium, ponieważ jeśli np. na miesiąc z niego zrezygnujesz, a potem do niego będziesz chciał powrócić, to niestety stracisz wszystkie swoje wiadomości i całą historię korespondencji oraz zapisane leady.

LinkedIn sales navigator cena?

Jeśli chcesz wykupić SN tylko dla siebie to ceny wynoszą około 300 zł netto (między 80$ a 99$) w zależności czy subskrypcję, czy płatność roczną z góry. Jeśli zastanawiasz się, czy warto zainwestować taką kwotę, to LinkedIn ma dla Ciebie atrakcyjną propozycję. Każdy użytkownik, który nie korzystał jeszcze z SN ma możliwość przetestowania go przez miesiąc całkowicie za darmo. Trzeba jednak zaznaczyć, że działa to na zasadzie autoodnawialnej subskrypcji. Jeśli chcesz ją włączyć, to konieczne jest podanie danych Twojej karty kredytowej. Pamiętaj, że jeśli nie chcesz ponosić opłat, to musisz wyłączyć LinkedIn Premium przed upływem darmowego okresu próbnego. Jeśli zastanawiasz się, czy miesiąc, to wystarczająco dużo, aby wypróbować to narzędzie, to odpowiedź brzmi „zdecydowanie TAK”. Już nawet kilkanaście minut spędzonych w SN dostarczy Ci dużo cennych informacji i pokaże jak liczna jest Twoja grupa docelowa. Pamiętaj oczywiście, że samo wykupienie dostępu do SN nie sprawi, że momentalnie zyskasz nowych klientów. Potrzebna jest solidna praca (również na Twoim podstawowym koncie na LinkedIn) i regularność. Poznaj dobrze narzędzie i dopasuj je do swoich potrzeb, a z pewnością będziesz zadowolony z możliwości jakie dzięki niemu zyskasz. Poza tym SN doskonale sprawdza się jako narzędzie do skutecznego przefiltrowania osób pasujących do profilu Twojego klienta. Mając te osoby możesz ręcznie nawiązywać z nimi kontakt i wysyłać im wiadomości. Jeśli jednak zależy Ci na szybszych, skuteczniejszych i bardziej zautomatyzowanych działaniach, to możesz skorzystać z funkcji jakie oferują SalesRoboty. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanej sztucznej inteligencji nie musisz poświęcać czasu na ręczne robienie tych wszystkich rzeczy.

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 5.00 na bazie 4 opinii)
Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD