Jacek Palęcki

Jak używać Facebook Audience Insights?

Data publikacji
26.10.2022
|
5 min czytania

Skuteczność reklamy na Facebooku i na innych platformach zależy między innymi od jej optymalnego dopasowania do odbiorcy. Do tego potrzebujesz danych, które dotyczą zainteresowanych Twoją ofertą. Dzięki Facebook Audience Insights możesz korzystać z narzędzia analitycznego, którego warto użyć do lepszego targetowania reklam. Sprawdź, jak wykorzystać te dane i co musisz zrobić, aby w ogóle móc ich używać.

Facebook Insights – co to jest?

Czy wiesz, kiedy powstał Facebook? Ten serwis społecznościowy ma już długą historię. Otóż Mark Zuckerberg założył go 4 lutego 2004 r., kiedy był jeszcze studentem. Według danych Statista w II kwartale 2022 roku serwis ten miał 2,93 mld użytkowników. To powoduje, że za jego pośrednictwem możesz dotrzeć do odbiorców niemal każdego produktu i usługi. Najpierw jednak powinieneś ustalić, kto jest zainteresowany Twoją ofertą i może stać się Twoim klientem.

Facebook Audience Insights to baza informacji dotycząca użytkowników tego portalu. Problem w tym, że obecnie obowiązuje nazwa Meta Business Suite. Zmiany nastąpiły bez pozostawienia zespołom marketingowym większego czasu na eksport wcześniejszych danych i przygotowanie się do korzystania z nowej wersji tego rozwiązania. Dla wielu analityków modyfikacja była zdecydowanie niekorzystna. Natomiast jeśli przyjrzysz się bliżej możliwościom, jakie daje FB Audience Insights, to zauważysz, że pod wieloma względami jest to cenne rozwiązanie.

Dzięki niemu możesz zawężać grupy odbiorców do takich, które mogą być realnie zainteresowane Twoją ofertą. To narzędzie analityczne, dzięki któremu zwiększasz szansę na osiągnięcie lepszych wyników kampanii reklamowych, a także prezentowania treści optymalnie dopasowanych do odbiorców. To oznacza również lepsze wykorzystanie budżetu przeznaczonego na działania marketingowe.

Jak uzyskać dostęp do tych danych?

Jak korzystać z Facebook Audience Insights?

Chcesz, aby promowanie na Facebooku przynosiło lepsze efekty? Sięgnij po Audience Insights Facebook. Jak to zrobić?

  1. Przejdź na tę stronę: https://www.facebook.com/business/insights/tools/audience-insights, a następnie wybierz Go to Audience Insights.
  2. Trafisz wtedy do Meta Business Suite, czyli narzędzia, które umożliwia zarządzanie Twoimi stronami firmowymi na Facebooku i na Instagramie. Ale jeśli nie masz jeszcze fanpage’a, to nie dotrzesz do danych o odbiorcach. Musisz najpierw założyć profil.
  3. Tam interesujące Cię dane znajdziesz w zakładce odbiorcy.

Zrzut ekranu 2022-10-26 o 16.11.58.png

Im więcej wiesz o swoich odbiorcach, tym lepiej. Jesteś w stanie projektować skuteczniejsze kampanie reklamowe. FB Insights daje Ci dostęp do tych informacji. Wykorzystanie dużej ilości danych w prowadzonej akcji zdecydowanie zmniejszy grono potencjalnych odbiorców, natomiast będzie ona lepiej ukierunkowana na konkretnego użytkownika. Zwróć uwagę, że w tym raporcie masz na górze do wyboru dwie opcje. Mianowicie są to Potencjalni odbiorcy i Aktualna grupa odbiorców. Ta pierwsza opcja wyświetla Ci dane szacowane, natomiast druga rzeczywiste.

Zrzut ekranu 2022-10-26 o 16.12.26.png

Sprawdź zatem, kim są aktualni odbiorcy Twojego fanpage’a. Znajdziesz tam kilka cennych danych. Po pierwsze informacje na temat płci i wieku użytkowników.

Zrzut ekranu 2022-10-26 o 16.12.42.png

Następnie masz dane o najczęściej występujących miejscowościach.

Zrzut ekranu 2022-10-26 o 16.13.11.png

Są również informacje o najczęściej występujących krajach.

Zrzut ekranu 2022-10-26 o 16.13.24.png

Inne dane znajdziesz w informacjach o Potencjalnych odbiorcach. Jak wspominaliśmy, są one szacunkowe. Tutaj pojawiają się dodatkowe dane dotyczące stron na Facebooku, które są polubione przez największą część grupy docelowej. To również cenna informacja, gdyż na tej podstawie możesz wywnioskować, jakimi materiałami jesteś w stanie zainteresować odbiorców. Pamiętaj – im więcej wiesz na temat Twoich zainteresowanych, tym lepiej.

W informacjach o potencjalnych odbiorcach masz od razu opcję utworzenia reklamy. Po jej kliknięciu zostaniesz przekierowany do ustawień związanych z jej tworzeniem. Możesz wybrać m.in. zautomatyzowane reklamy, promować stronę, posty, pozyskać więcej kontaktów.

Zrzut ekranu 2022-10-26 o 16.13.41.png

Facebook Business daje Ci tutaj również możliwość analizowania dotychczas uzyskanych wyników. Dowiesz się o nowych polubieniach, odwiedzinach strony i jej zasięgu.

W opcji Analiza porównawcza możesz sprawdzić, jak wyglądają pod względem uzyskanych polubień i dodawanych zawartości inne strony na Facebooku, o podobnym profilu.

Jeśli klikniesz w menu po lewej stronie opcję Przegląd, to zobaczysz m.in. funkcję Wyznacz cele. Tam możesz ustalić jako taki cel zwiększenie zasięgu lub liczby odbiorców w ciągu 28 dni.

Zrzut ekranu 2022-10-26 o 16.13.59.png

Audience Insights FB w nowym wydaniu – czy to lepsze rozwiązanie?

Jak widzisz, narzędzie to nie dostarcza bardzo dużej ilości informacji. Wielu analityków i specjalistów od reklamy przyznało, że nowe rozwiązanie jest gorsze. Czy rzeczywiście? Wprawdzie możesz w nim sprawdzić, jakimi stronami na FB interesują się potencjalni odbiorcy, ale dotyczą one osób, z którymi Twój fanpage nie wszedł jeszcze w interakcję. Jeśli zerkniesz na listę wyświetlanych stron na FB, to zapewne zauważysz wśród nich bardzo popularne marki. Nic zatem dziwnego, że mogą one budzić zainteresowanie wielu Twoich potencjalnych odbiorców. Natomiast nie znasz żadnych szczegółowych danych, które dotyczą tych osób, m.in. ich wieku.

Który serwis społecznościowy wybrać?

Facebook jest najpopularniejszym serwisem społecznościowym, ale to nie oznacza, że jest najskuteczniejszy pod względem sprzedażowym. Zanim zainwestujesz w reklamę na nim, zastanów się, czy osoby, do których kierujesz ofertę, rzeczywiście są użytkownikami tego portalu. Ponadto zwróć uwagę na informacje o skuteczności reklamy w konkretnych serwisach pod względem konwersji. Wybrać Facebook czy LinkedIn? Przede wszystkim to witryny o innym charakterze. LinkedIn ma ponad 800 milionów użytkowników, ale powstał z myślą o tworzeniu kontaktów zawodowo-biznesowych. Jak wynika z badania Akademii Leona Koźmińskiego, aż 97 proc. osób decyzyjnych w Polsce ma konto w tym serwisie. Z tego względu jego skuteczność sprzedażowa jest tak wysoka. Potwierdzają to wyniki badania przeprowadzonego przez HubSpot. Wykonana analiza pokazała, że konwersja na LinkedIn wynosiła 2,74%, co oznacza wynik trzykrotnie wyższy niż w przypadku Twittera i Facebooka.

Czy to oznacza, że reklama na Facebooku nie ma sensu? Oczywiście, że ma. Warto przetestować każdą formę działań marketingowych w sieci, aby ocenić ich skuteczność. To na tej podstawie należy podejmować decyzje co do podziału budżetu przeznaczonego na reklamę. Facebook daje spore możliwości analityczne. Dodaj na stronie kod Facebook Pixel, a wtedy pozyskasz dane na temat odwiedzających i wdrożysz kampanie remarketingowe. Serwis ten daje duże możliwości pod względem prowadzenia działań reklamowych, zapewnia rozbudowany panel do prowadzenia kampanii. Wykorzystaj to, aby uzyskać jeszcze lepsze wyniki biznesowe. Łatwiej to osiągniesz, jeśli pozyskasz dane z Meta Business Suite.

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 4.00 na bazie 3 opinii)
Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD