Facebook jest stale dominującą platformą społecznościową w naszym kraju, z której korzysta ponad 40% Polaków, czyli około 16 milionów użytkowników, a LinkedIn ma tych użytkowników 4 razy mniej, jednak zdecydowanie lepiej sprofilowanych. Tym samym nie można sprowadzać rywalizacji tych platform jedynie do bazy użytkowników, a warto określić swoje cele i dopiero na ich podstawie zadecydować, na którym medium chcemy być aktywniejsi.
Facebook vs Linkedin porównanie
Facebook jest typowo społecznościową platformą o bardzo swobodnym charakterze. Gdy jesteśmy młodzi, to tablice dominują zdjęcia z imprez, wydarzeń czy popularnych viralowo filmików, natomiast z wiekiem dominują zdjęcia zaręczyn, ślubów, wesel czy dzieci, a aktywność ogranicza się do sporadycznych życzeń urodzinowych czy udostępnień zrzutek. Wszystko oczywiście sprawnie przecinają reklamy i strony biznesowe, które usiłują przykuć naszą uwagę. Natomiast LinkedIn był początkowo portalem do szukania pracy, a z czasem zmienił się w platformę społecznościową przeznaczoną dla kariery i biznesu, jaką znamy obecnie. Oznacza to, że LinkedIn to platforma dla konkretnej grupy odbiorców i zdecydowanie nie jest to dobre miejsce do wrzucania zdjęć swoich dzieci czy innych, niezwiązanych z karierą, wydarzeń z życia.
Rejestrując się na obu platformach, mamy początkowo kontro prywatne, jednak profil na LinkedIn powinien być przygotowany profesjonalnie, szczególnie jeśli zależy nam na nowych możliwościach zawodowych czy budowaniu nowych kontaktów biznesowych. Natomiast na Facebooku możemy sobie pozwolić, na wiele - nawet na luźne selfie jako zdjęcie profilowe, ponieważ platforma jest raczej lifestylowa. Rozwinięciem konta prywatnego na Facebook może być strona lub profil twórcy, które dają nam wiele możliwości reklamowych, a odpowiednikiem strony na Facebooku jest profil firmy na LinkedIn.
Platformy są więc co do zasady dość podobne - na obu możemy publikować treści w różnej formie, prowadzić stronę firmową czy uruchomić reklamy, jednak jednocześnie wiele je różni:
- LinkedIn jest zdecydowanie mniej obleganym medium pod kątem reklamy, więc zdecydowanie łatwiej się wyróżnić
- Facebook pozwala budować zasięg i trafiać do szerokiego grona, podczas gdy LinkedIn zapewnia lepsze targetowanie B2B
- Na Facebooku trudno o zasięg organicznicy bez reklam, natomiast na LinkedIn ten zasięg jest nadal dość dobry
- Facebook jest platformą, na której panuje duży chaos, a na LinkedIn czuć profesjonalną i przyjazną atmosferę
- Korzystanie z LinkedIn deklaruje 97% menadżerów średnich i dużych przedsiębiorstw, więc reklama na LinkedIn daje możliwość bezpośredniego dotarcia do osób decyzyjnych, w czym dodatkowo pomaga konto premium - Sales Navigator w połączeniu z naszym narzędziem - Sales Robots, o którym chętnie opowiemy na konsultacjach
- Facebook oferuje większy zasięg, jednak na LinkedIn łatwiej zbudować bliższe relacje
- Obie platformy posiadają dość przyjemną aplikację na urządzenia mobilne
ZAPISZ SIĘ NA INDYWIDUALNĄ KONSTULTACJĘ Z NASZYM DORADCĄ
Facebook czy Linkedin?
Wybór platformy zależy przede wszystkim od naszych oczekiwań. Jeśli szukamy miejsca do utrzymywania kontaktu ze znajomymi czy rodziną lub ogólnej, zasięgowej reklamy, która pozwoli na szerokie budowanie marki, to lepszym wyborem wydaje się Facebook. Jednak, jeśli szukamy profesjonalnego medium społecznościowego, które pozwoli pozyskiwać leady, budować markę osobistą, jak i firmową, to najlepszym wyborem jest LinkedIn. Wszystko zależy więc od tego, czego szukamy, a finalnie, chcąc skalować swoje działania, powinniśmy korzystać z obu platform, łącząc szerokie dotarcie, które oferuje Facebook z subtelniejszymi działaniami na LinkedIn.