Zuzanna Sarapata

Jak dodać zainteresowania na LinkedIn?

Data publikacji
24.11.2022
|
5 min czytania

LinkedIn to serwis społecznościowy, dzięki któremu możesz nawiązać kontakty zawodowo-biznesowe. Żeby to robić skutecznie, bądź aktywny. Publikuj treści, nawiązuj relacje, komentuj materiały dodawane przez innych użytkowników. Pokaż, dlaczego warto nawiązać z Tobą współpracę. Jedną z cennych informacji dla przeglądających Twój profil są zainteresowania. Sprawdź, jak je dodać.

LinkedIn – pozyskuj kontakty

LinkedIn założono w 2002 roku. Serwis rozwija się ekspresowo. Obecnie ma około 875 milionów użytkowników. Biorąc pod uwagę, że jest to portal nastawiony typowo na kontakty biznesowo-zawodowe, osiągnął znakomity wynik. LinkedIn sporo robi, żeby pokazywać użytkownikom, dlaczego powinni korzystać z tej platformy. Publikuje mnóstwo danych dotyczących korzystających z serwisu, odsłon ich profili, wysyłanych aplikacji do pracy i wiele więcej. Oto kilka cennych informacji, które pokazują, dlaczego warto używać LinkedIn:

  • Z serwisu korzysta przeszło 65 milionów osób na stanowiskach decyzyjnych. Z badania przeprowadzonego przez Akademię Leona Koźmińskiego wynika, że aż 97% takich osób ze wszystkich branż w Polsce ma swój profil na LinkedIn.
  • To bardzo dobre narzędzie do prowadzenia rekrutacji. W 2021 roku używało go do tego 97 tys. firm w USA.
  • Profil na LinkedIn ma ponad 58 mln firm.
  • LinkedIn jest najczęściej wybieraną platformą do dystrybucji treści w przypadku marketerów, którzy działają w branży B2B. Jak wynika z badania przeprowadzonego w 2020 przez Content Marketing Institute w analizowanym okresie 12 miesięcy z tego serwisu korzystało 96% marketerów. Natomiast 80% zainwestowało w LinkedIn w płatne kampanie.
  • 49 milionów użytkowników tygodniowo korzysta z LinkedIn, żeby znaleźć pracę. W każdej sekundzie 77 osób składa aplikację, a dziennie daje to liczbę przekraczającą 6,5 mln.

Żeby uzyskać dostęp do możliwości tego serwisu społecznościowego, nie musisz korzystać z płatnego LinkedIn Premium. Wystarczy darmowe konto. Natomiast ważnym krokiem do sukcesu jest wypełnienie profilu w 100%. Dzięki temu zwiększysz szansę na zauważenie Cię przez rekruterów czy innych użytkowników portalu. Poza tym możesz skopiować URL LinkedIn i dodać w CV czy też umieszczać w podpisie na blogu, na którym publikujesz.

Jak zmienić zainteresowania na LinkedIn?

Dzięki uzupełnieniu profilu staje się on bardziej wiarygodny. Dlatego koniecznie wypełnij go informacjami. Nie masz jeszcze konta? Sprawdź zatem: jak założyć konto na LinkedIn? Nie powinno Ci to sprawić problemów.

Czy wiesz, że dodanie zdjęcia profilowego może zwiększyć liczbę odsłon konta nawet ponad dwudziestokrotnie? LinkedIn zasugeruje Ci aktualizacje, które warto przeprowadzić. Zwróć uwagę na szczegóły w profilu. Dodaj tło na LinkedIn, czyli zdjęcie w tle. Niech odwiedzający profil dowie się z niego, jakie są Twoje kluczowe umiejętności czy też jakie świadczysz usługi. Ważne są również zainteresowania. Dla rekrutera taka informacja może być wskazówką przy poszukiwaniu odpowiedniego kandydata na pracownika. Zobacz również: LinkedIn – w jakim języku?

Jak dodać zainteresowania na LinkedIn?

  • Po zalogowaniu się na LinkedIn kliknij Ja na górze strony, a następnie wybierz Wyświetl profil.

Zrzut ekranu 2022-11-14 o 13.02.27.png

  • Po tym kroku zobaczysz informacje dodane w profilu i sugestie LinkedIn co do możliwych aktualizacji. Przewiń stronę w dół, aż do części Zainteresowania. Zwróć uwagę, że są podzielone na kilka rodzajów. Widzisz tam osoby, firmy czy też grupy, a mogą też być widoczne np. uczelnie.

Zrzut ekranu 2022-11-14 o 13.02.43.png

  • Zainteresowania możesz sprawdzić również w profilach innych użytkowników. Pod ikonami firm i nazwami, które u nich znajdziesz, zobaczysz opcję + Obserwuj. Kliknij ją, jeśli też się tym interesujesz. Po tym kroku ta marka, grupa czy uczelnia znajdzie się wśród Twoich zainteresowań. To dobry sposób na znalezienie ciekawych profili na LinkedIn. Widzisz, czym się interesują Twoje kontakty – być może to znajomi z branży i znajdziesz dzięki nim wartościowe grupy tematyczne.

Zrzut ekranu 2022-11-14 o 13.02.55.png

  • Są również inne sposoby na dodanie nowych pozycji do Zainteresowań. Jeśli chcesz, aby znalazły się wśród nich konkretne firmy, to najpierw znajdź je na LinkedIn. Następnie kliknij +Obserwuj. Taką opcję znajdziesz pod podstawowymi informacjami o profilu.

Zrzut ekranu 2022-11-14 o 13.03.24.png

  • Wśród Twoich zainteresowań mogą się znaleźć również grupy. Aby dodać nowe, kliknij na górze strony Praca, a następnie Grupy. Wtedy zobaczysz, do jakich już należysz.

Zrzut ekranu 2022-11-14 o 13.03.40.png

  • Aby znaleźć nowe, kliknij opcję Szukaj, którą znajdziesz pod listą grup. Wyszukaj interesującą Cię frazę i sprawdź poszczególne grupy. Czy widzisz takie, które Cię ciekawią?

Zrzut ekranu 2022-11-14 o 13.03.55.png

  • Jeśli tak, to kliknij nazwę danej grupy, a następnie wybierz Dołącz. Grupa ta nie pojawi się wśród Twoich zainteresowań od razu. Stanie się to dopiero wtedy, kiedy administrator zaakceptuje Twoją prośbę o dołączenie.

Zrzut ekranu 2022-11-14 o 13.04.14.png

  • Wśród Twoich zainteresowań może pojawić się również uczelnia. Jak ją dodać? Skorzystaj z wyszukiwarki na LinkedIn i znajdź profil danej szkoły wyższej.

Zrzut ekranu 2022-11-14 o 13.04.30.png

  • Odwiedź profil uczelni i kliknij na nim +Obserwuj. Po tym kroku wśród Twoich zainteresowań pojawi się nowa grupa – o ile jeszcze jej nie było. Obserwowana uczelnia powinna się już tam znajdować.

Zrzut ekranu 2022-11-14 o 13.05.03.png

Jak widzisz, zainteresowania na LinkedIn są dodawane automatycznie na podstawie Twojej aktywności. Wystarczy, że polubisz profil firmy, uczelni czy dołączysz do grupy. Wiesz już, jak uzupełnić zainteresowania na LinkedIn. Czy tak samo łatwo możesz je zmienić lub usunąć?

Jak usunąć zainteresowania LinkedIn?

Zarówno zmiana, jak i usunięcie zainteresowań wymagają tych samych kroków. Najpierw zerknij w Twoim profilu, czy widzisz tam takie pozycje, które przestały Cię interesować albo z różnych względów nie chcesz, aby się tam znajdowały. Wykonaj poniższe kroki.

  • Wejdź na Twój profil na LinkedIn i przewiń stronę do części Zainteresowania.

Zrzut ekranu 2022-11-14 o 13.05.26.png

  • Następnie pod pozycją, którą chcesz wykluczyć z zainteresowań, kliknij Obserwujesz. Po tym kroku opcja ta zmieni się na +Obserwuj. Kiedy teraz odświeżysz stronę, to ta marka czy uczelnia zniknie z Twoich zainteresowań.

Zrzut ekranu 2022-11-14 o 13.05.41.png

  • Inaczej wygląda to w przypadku grup. W tym przypadku kliknij nazwę grupy, aby ją odwiedzić.

Zrzut ekranu 2022-11-14 o 13.05.54.png

  • Następnie kliknij trzy kropki, a dalej wybierz Opuść tę grupę. Istnieje jeszcze inne rozwiązanie.

Zrzut ekranu 2022-11-14 o 13.06.12.png

  • W przypadku grup nie wszyscy widzą w Twoim profilu, że do nich należysz. Zależy to od ustawień. W standardowych grupach możesz zdecydować, czy chcesz, aby informacja o Twojej obecności w niej wyświetlała się w profilu wśród zainteresowań. Zatem jeśli chcesz to ukryć przed osobami, które do niej nie należą, to nie musisz opuszczać grupy. W tym celu kliknij trzy kropki, ale następnie wybierz Zaktualizuj ustawienia. Jeśli opcja wskazana na screenie jest wyłączona, to tylko członkowie grupy zobaczą informację o Twoim uczestnictwie w niej wśród zainteresowań w profilu.

Zrzut ekranu 2022-11-14 o 13.06.32.png

Jak zatem widzisz, zmiana zainteresowań na LinkedIn jest łatwa. Nie powinieneś mieć większych problemów. Obserwowanie profili firmowych, uczelni czy też dołączanie do grup to kolejny sposób na dotarcie do nowych kontaktów zawodowych czy pozyskania zleceń. Masz również inne możliwości, takie jak reklama na LinkedIn czy korzystanie z płatnych planów w serwisie. Dzięki nim możesz kontaktować się z osobami, które nie należą do Twojej sieci ani nie są znajomymi znajomych w serwisie.

Wypełniając profil, miej na uwadze, jak dodać nowe stanowisko na LinkedIn. Umieszczaj wyłącznie prawdziwe doświadczenie zawodowe. Podaj jak najwięcej szczegółów na ten temat. To kolejny czynnik, który może zwiększyć zainteresowanie Twoim profilem.

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 5.00 na bazie 3 opinii)
Powiązane artykuły

Powiązane artykuły

Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD