LinkedIn ma już ponad 875 milionów użytkowników w przeszło 200 krajach. Z tego serwisu korzysta około 5 milionów Polaków. Powstał w celu ułatwiania nawiązywania przez użytkowników kontaktów zawodowo-biznesowych. Warto aktywnie prowadzić profil, aktualizować go, aby rekruterzy wiedzieli, co potrafisz i jakie masz doświadczenie. Zajmujesz nowe stanowisko? Sprawdź zatem, jak je dodać na LinkedIn.
Dlaczego warto posiadać aktualne informacje na Linkedin?
Według LinkedIn tygodniowo około 49 milionów użytkowników tego serwisu szuka za jego pośrednictwem zatrudnienia. W jedną sekundę przez portal wysyłanych jest 77 aplikacji do pracy. Profile w serwisie ma ponad 58 mln firm. LinkedIn daje Ci możliwość dotarcia do wielu użytkowników. Co istotne, znajdziesz tam osoby decyzyjne. Możesz nawiązać kontakt z pracownikami firm, w których chcesz się zatrudnić. Szukasz zleceń w swojej specjalizacji? Serwis ten umożliwia Ci dotarcie do takich osób. Dlatego nie czekaj – załóż profil na LinkedIn i wykorzystaj jego funkcje.
Konto na LinkedIn ma ponad 95% rekruterów, natomiast 87% korzysta z tego serwisu na wybranych etapach procesu rekrutacji. Jeśli nie ma Cię w tym portalu, to ryzykujesz, że możesz nie trafić na interesującą Cię ofertę, a szukający odpowiedniego specjalisty nie dotrze do informacji o Tobie.
Samo posiadanie konta to nie wszystko. Profil na LinkedIn powinien być wypełniony i aktualizowany. Warto dodawać wpisy, komentować publikacje branżowe w serwisie, nawiązywać kontakty. Czy wiesz, że jeśli masz dodane zdjęcie profilowe, to prawdopodobieństwo dotarcia przez szukającego do Twojego profilu rośnie siedmiokrotnie? Szansa znalezienia Twojego profilu rośnie 12 razy, jeśli masz dodane chociaż dwa doświadczenia zawodowe.
Profile, które są w 100% wypełnione, uzyskują 21 razy więcej odsłon i 36 razy więcej wiadomości. Dlatego jeśli wykorzystujesz LinkedIn do celów biznesowo-zawodowych, to koniecznie dodaj w nim wszystkie dane. Po zalogowaniu się do profilu zobaczysz, co jeszcze warto zrobić. Zwróć uwagę, że LinkedIn podaje dane o korzyściach, które wynikają z podjęcia danego kroku. Np. profile członków, którzy dodali podsumowanie, są wyświetlane 3,9 razy częściej.
LinkedIn, najnowsze stanowisko – jak dodać?
Jak widzisz, warto aktywnie prowadzić profil i w 100 proc. go wypełnić. Ważne jest podawanie informacji o dotychczas zajmowanych posadach i obecnym zatrudnieniu. Jak dodać nowe stanowisko na LinkedIn? Nie powinno Ci to przysporzyć większych problemów. Oto, jakie musisz podjąć kroki:
- Po zalogowaniu na konto wybierz na górze strony opcję Ja, a następnie kliknij Wyświetl profil. Wtedy pokażą Ci się różne opcje edycji danych na Twoim koncie.
- Zaraz pod Twoim imieniem i nazwiskiem znajdziesz opcję Dodaj część w profilu. Kliknij ją.
- Po tym kroku wyświetli się formularz do wypełnienia. Nie wszystkie pozycje są obowiązkowe, ale warto dodać jak najwięcej informacji, aby były one wiarygodne. Podaj stanowisko, formę zatrudnienia i nazwę firmy. Wybierz lokalizację przedsiębiorstwa i datę rozpoczęcia pracy. Dodaj branżę. Masz również możliwość umieszczenia opisu o długości do 2 tys. zzs. Podaj nagłówek profilu – to nazwa, która wyświetla się na górze informacji o Twoim koncie, zaraz pod imieniem i nazwiskiem. Warto wybrać maksymalnie 5 umiejętności, które związane są z tym stanowiskiem. Kolejną opcją jest możliwość dodawania multimediów, czyli dokumentów, zdjęć, wideo czy prezentacji.
- Na koniec kliknij Zapisz – i gotowe. Po tym kroku dane o tym stanowisku znajdziesz w informacjach o Doświadczeniu.
Identycznie kroki podejmij, jeśli chcesz dodać inne stanowiska. Pomyliłeś się i chcesz wprowadzić zmiany?
- Przewiń profil i znajdź informacje o doświadczeniu. Kliknij ikonę ołówka.
- Po tym kroku zobaczysz listę wszystkich stanowisk. Kliknij ołówek przy tej pozycji, którą chcesz edytować.
Wtedy wyświetlą Ci się te same opcje, które widziałeś, dodając doświadczenie. Edytuj te informacje, które się nie zgadzają, a następnie zapisz zmiany.
Dodawanie nowego stanowiska na LinkedIn to dobry krok. Dzięki temu informujesz użytkowników serwisu o doświadczeniach zawodowych. To cenna informacja dla rekruterów. Opcje związane z uzupełnieniem stanowiska w profilu są oczywiście dostępne na darmowym koncie. Nie musisz korzystać z płatnego LinkedIn Premium. Natomiast warto przetestować odpłatne plany. Do wyboru są cztery rodzaje subskrypcji Premium:
- Konto kariera (Premium Career) – przeznaczone dla szukających pracy.
- Konto biznes (Premium Business) – jeśli chcesz rozwijać swoją markę na platformie.
- Konto sprzedaż (często nazywane Linkedin Sales Navigator).
- Konto zatrudnienie (Recruiter Lite) – przeznaczone dla rekruterów.
Jeśli chcesz wiedzieć więcej o tych planach, to przeczytaj nasz artykuł, który dotyczy LinkedIn Premium. Płatne plany umożliwiają Ci komunikację z osobami, które nie należą do Twojej sieci. Są obce, zaliczone do osób trzeciego stopnia na LinkedIn. Liczba wiadomości, które możesz do nich wysłać, zależy od wybranego pakietu – od 5 do 30 miesięcznie.
Interesuje Cię reklama na LinkedIn nakierowana na sprzedaż? Przetestuj zatem LinkedIn Sales Navigator. W każdym przypadku pamiętaj o dopracowaniu profilu. LinkedIn wyświetla Ci sugestie, co możesz jeszcze dodać – warto korzystać z tych zaleceń.