Zuzanna Sarapata

Jak znaleźć adres URL na Linkedin?

Data publikacji
2.11.2022
|
3 min czytania

Jeśli chcesz udostępnić swój URL LinkedIn, po prostu skopiuj go z profilu i wyślij go. Adresat będzie mógł uzyskać dostęp do Twojego profilu klikając na ten link. Jeśli jednak to udostępnianie odbywa się w kontekście zawodowym (np. dodanie adresu URL LinkedIn do CV dla rekrutera lub potencjalnego pracodawcy), możesz potrzebować czystego i profesjonalnego adresu URL, który wygląda schludnie. Ale jak znaleźć swój adres URL na LinkedIn? I jak to ustawić?

LinkedIn link do profilu – gdzie go znaleźć?

URL (Uniform Resource Locator) to adres strony internetowej lub zasobu w Internecie. Wpisanie tego adresu w pasku adresu przeglądarki lub kliknięcie na niego, jeśli jest „klikalny”, umożliwia dostęp do danej strony lub zasobu. Przeglądarka automatycznie przeniesie Cię na wybraną stronę.

Tak więc adres URL profilu LinkedIn to adres Twojego profilu na tym portalu społecznościowym. Wskazuje on, gdzie znajduje się strona Twojego profilu na LinkedIn. Pamiętaj, że LinkedIn posiada również profesjonalne strony dla firm. One również posiadają adres URL na LinkedIn, który można udostępniać i modyfikować tak jak każdy inny profil osobisty.

Istnieją dwa sposoby, aby znaleźć swój adres URL na LinkedIn.

  • Pierwszym i najprostszym sposobem jest kliknięcie "JA" pod zdjęciem profilowym w menu LinkedIn i wybranie swojej nazwy użytkownika z rozwijanego menu. Przeglądarka przekieruje Cię na Twoją stronę LinkedIn. Po wejściu na swój profil skopiuj ten adres URL z paska adresu przeglądarki.
  • Drugim sposobem na znalezienie swojego adresu URL na LinkedIn jest odwiedzenie swojego profilu. Po prawej stronie Twojego profilu zobaczysz pole z sugestią "Edytuj publiczny profil i adres URL". Kliknij w nie, a przeniesie Cię na stronę, na której możesz zmienić informacje o swoim profilu. Po prawej stronie zobaczysz nowe pole "Edit User URL". Dzięki temu na LinkedIn pojawi się Twój osobisty adres URL!

Teraz gdy już znalazłeś adres URL swojego profilu na LinkedIn, pewnie zastanawiasz się jak go zmienić? W rzeczywistości jest to bardzo proste! Jeśli znalazłeś swój adres URL profilu w drugi sposób, masz jeszcze jeden krok do zrobienia. LinkedIn przypisuje Ci bazowy adres URL, który jest dość nieczytelny, więc zalecamy jego zmianę. Aby to zrobić.

  • Przejdź do swojego profilu na LinkedIn
  • Kliknij "Edytuj profil publiczny i adres URL".
  • W sekcji "Edytuj niestandardowy adres URL" kliknij ikonę niebieskiego ołówka.
  • Wpisz to, co chcesz i zmień adres URL.

Pamiętaj, że nie wolno używać spacji ani znaków specjalnych: Twój osobisty adres URL LinkedIn musi mieć długość od 3 do 100 znaków i być unikalny. Nie powinien on być już używany przez innego członka sieci. Rozważ, aby ustawić swój adres URL w formacie imienia i nazwiska, aby ułatwić jego odczytanie i zapamiętanie. Jest to przydatne, aby ułatwić rekruterom i osobom poszukującym pracy znalezienie Ciebie. Dobrze skonstruowany adres URL może zwiększyć Twoją wiarygodność i przyczynić się do tego, że Twój profil zrobi jeszcze lepsze pierwsze wrażenie.

Na LinkedIn można również wyszukiwać i dostosowywać adres URL firmy w taki sam sposób jak w profilu osobistym. Kiedy tworzysz stronę firmową na LinkedIn, to strona prosi o różne informacje. Oprócz nazwy firmy i branży proszą również o podanie adresu URL. Możesz spersonalizować swoją stronę od razu po jej utworzeniu. Jeśli jednak pominąłeś ten krok lub chcesz go później zmienić wystarczy kliknąć "Narzędzia administracyjne" na stronie administracyjnej firmy, a następnie kliknąć "Edytuj publiczny adres URL". Otworzy się wyskakujące okno, w którym możesz przepisać adres URL według własnego uznania. Masz teraz adres do swojej strony firmowej na LinkedIn!

Pamiętaj, że ten adres URL musi być jasny, opisowy, krótki i ewentualnie używać odpowiednich słów kluczowych. Najprostszym sposobem na to jest po prostu umieszczenie nazwy swojej firmy. Ułatwia to użytkownikom, którzy chcą znaleźć Twoją stronę, optymalizację wyszukiwania w LinkedIn i Google (lub innych wyszukiwarkach), a jednocześnie ułatwia znalezienie Twojej strony. Rzeczywiście, jeśli masz dobry adres URL, masz tendencję do rangi wyżej w wynikach wyszukiwania. Jest to bardzo przydatne w inbound marketingu.

Dostosuj swój adres URL na LinkedIn, aby zbudować swój wizerunek, personal branding i wyróżnić się! Jeśli chcesz zostać zauważony na platformie, rozważ zmianę adresu URL. Jest to bardzo proste i nie wymaga aktualizacji profilu społecznościowego, ale może być przydatne do podniesienia profesjonalizmu Twojego profilu w sieci zawodowej. Jeśli prawidłowo skonfigurujesz swój adres URL, może to pomóc innym użytkownikom w dołączeniu do Twojej sieci LinkedIn. Możesz zaprezentować bardziej atrakcyjnie swój profil zapraszając innych do przyłączenia się do Twojej sieci LinkedIn np. za pomocy dedykowanego adresu URL.

Link do profilu LinkedIn w CV – gdzie i czy warto go uwzględnić?

Teraz kiedy większość aplikacji wysyłamy wirtualnie, bardzo łatwo jest zostać sprawdzonym online. W rzeczywistości może to być formalny krok w procesie rekrutacji. Nawet jeśli tak nie jest, rekruter może sprawdzić aplikację kandydata online. Czasem robi się to jeszcze przed nawiązaniem kontaktu z kandydatem. Można więc śmiało powiedzieć, że dodanie do CV linku do profesjonalnego profilu w mediach społecznościowych może nieco ułatwić pracę - i to jest dobre.

Po drugie, możesz skierować ich do treści online, które są szczególnie godne uwagi. Recenzje LinkedIn, na przykład. To bardzo solidny sposób dzielenia się opiniami, które mogą mieć fantastyczny wpływ na Twoją kandydaturę, bo w przeciwieństwie do papierowych rekomendacji, jednym kliknięciem możesz łatwo sprawdzić, kto za nimi stoi. Dobra reputacja wśród właściwych osób może pogłębić i uwiarygodnić to, co podałeś w swoim CV.

Kolejną świetną funkcją jest to, że możesz mieć profil w kilku językach jednocześnie. Czy to po angielsku, po polsku czy w wielu innych językach, to chyba najczęstszy scenariusz. Twierdzimy więc, że LinkedIn to dobra opcja w większości sytuacji. Jeśli natomiast jesteś posiadaczem konta LinkedIn Premium, to może to świadczyć o tym, że jesteś aktywniejszy na tym profilu niż inni kandydaci.

Pamiętaj oczywiście o tym, że jeśli umieszczasz link do swojego profilu, to ten profil powinien być „dopieszczony”. Chodzi o to, że warto, abyś go uzupełnił z niezwykłą starannością. Zwróć uwagę na takie rzeczy jak estetyczne zdjęcie profilowe, które oddaje to, jaki jesteś. Nie warto na tym zdjęciu prezentować się inaczej (sztucznie), bo zostanie to szybko zweryfikowane już na rozmowie rekrutacyjnej. Zdjęcie w tle jest idealnym miejscem na to, aby przedstawić siebie w formie graficznej. Zadbaj również o dobre uzupełnienie poprzednich stanowisk oraz swoich obowiązków w tych firmach.

CV często nie daje możliwości aż tak dokładnego rozpisania. Wielu rekruterów sądzi, że aplikacja dłuższa niż 2 strony jest już nieatrakcyjna (zwłaszcza jeśli nie mówimy o stanowiskach wysokiego szczebla). Właśnie dlatego nawet w CV możesz umieścić informację przy opisie danego stanowiska, że pełen opis wraz z rekomendacjami znajduje się na Twoim profilu na LinkedIn i dodać do niego bezpośredni link.

Jak więc widzisz możliwości na zwiększenie atrakcyjności profilu na LinkedIn jest bardzo wiele. Pamiętaj, że im Twoje CV będzie ciekawsze i bardziej nietypowe, tym bardziej zostanie zapamiętane. Na swoim profilu na LinkedIn możesz umieścić również artykuły Twojego autorstwa czy różne case studies. W ten sposób przyszły pracodawca zobaczy, że masz specjalistyczną wiedzę i jesteś po prostu profesjonalistą.

Pisząc CV miej otwarty swój profil na LinkedIn i zobacz, jak jeszcze oba te miejsca możesz powiązać. Oczywiście nie warto też przesadzać w drugą stronę, bo Twoje CV jednak też musi przekazywać pewną wartość. Pamiętaj, że rekruter może przeglądać Twoją aplikację nie mając aktualnie dostępu do internetu i nie mogąc wejść na Twój profil.

Znajdź w tym wszystkim odpowiedni balans, a z pewnością tylko na tym zyskasz. Pomocny może być w tym spersonalizowany adres URL, który po dzisiejszym artykule z pewnością wiesz już jak skonstruować.

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 4.00 na bazie 8 opinii)
Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD