LinkedIn to nie tylko znany serwis społecznościowy, na którym możesz znaleźć ogłoszenia o pracę. Portal służy również do innych zawodowych celów. Gdy jedni zastanawiają się, jak anonimowo przeglądać LinkedIn – inni chwalą się swoimi osiągnięciami i promocjami na wyższe stanowiska. Nie bądź gorszy: dowiedz się i Ty, jak zaznaczyć awans na LinkedIn.
Jak zaznaczyć awans na LinkedIn?
Teoretycznie LinkedIn to portal społecznościowy taki sam, jak inne. W praktyce jednak to platforma do „zbierania” kontaktów, istotnych z zawodowego punktu widzenia. Dodatkowo ludzie informują tu innych o tak ważnych wydarzeniach w swoich karierach, jak kolejna rocznica pracy czy podjęcie zatrudnienia w nowym miejscu. Może nawet sam zauważyłeś, że profil na LinkedIn to taka zawodowa wizytówka - powinieneś w niej wyróżnić wszystko to, co najważniejsze pod kątem kariery. Dodanie awansu na LinkedIn będzie więc dobrym pomysłem.
Naturalne jest, że z biegiem lat Twoja kariera się rozwija. Wchodzisz na coraz to wyższe „poziomy wtajemniczenia” swojej ścieżki zawodowej. Zdobywasz kolejne doświadczenia, uczysz się nowych umiejętności, poszerzasz swoje zawodowe kontakty. W tym całym procesie najprawdopodobniej zmieniasz stanowiska na wyższe. Początkowo z Juniora „przeistaczasz się” w Specjalistę – najpierw Młodszego a później w Starszego. Wreszcie: zostajesz Managerem, który rekrutuje nowe osoby do swojego zespołu. Pewnego dnia dowiadujesz się od szefa, że dostajesz awans. LinkedIn to idealne miejsce, by powiedzieć o tym sukcesie swoim znajomym.
Tacy już jesteśmy, że w Internecie (i szeroko pojętych platformach społecznościowych) lubimy się chwalić swoimi osiągnięciami. Idąc tym tropem logiczne jest, że będziesz chciał „powiedzieć” swoim zawodowym i prywatnym znajomym, że właśnie objąłeś wyższe stanowisko w pracy. I tu pojawia się pytanie: jak dodać awans w LinkedIn? Gdzie kliknąć, gdzie to wszystko zaznaczyć? Nie martw się na zapas - na LinkedIn dodawanie awansu jest naprawdę bardzo proste. Przyjrzysz się strukturze swojego profilu - w dużej mierze składa się on z dokładnego opisu Twojego dotychczasowego doświadczenia. Po prostu musisz dodać kolejne.
Jak ustawić awans na LinkedIn? Na początku zaloguj się do platformy. Wejdź na swój profil: kliknij w strzałkę pod swoim zdjęciem profilowym a potem w przycisk „Wyświetl profil”. Zostaniesz przeniesiony do edycji wszystkich informacji o sobie – personalnych oraz zawodowych. W prawym, górnym rogu sekcji Doświadczenie musisz nacisnąć znak plusa i wybrać opcję Dodaj stanowisko. Wtedy będziesz mógł dodać kolejne stanowisko pracy do swojej kariery zawodowej.
W tym miejscu powinno Ci się wczytać edytowalne okno, w którym musisz po kolei uzupełnić wszystkie wolne pola. I tak idąc od góry: zaczynasz od podania swojego nowego stanowiska pracy. Następnie możesz wybrać formę zatrudnienia (krok ten nie jest obowiązkowy). Kolejna wolna przestrzeń do wypełnienia to miejsce na nazwę Twojej obecnej firmy. Najbardziej profesjonalnie będzie, gdy wpiszesz ją w całości: wraz z jej prawidłową formą organizacyjno - prawną.
Do tego dopisz jeszcze lokalizację swojej nowej pracy. Dalej zaznacz małe okienko Pracuję obecnie na tym stanowisku. Pod spodem, w edytowalnym polu LinkedIn „prosi Cię” o podanie branży, w której specjalizujesz się na wybranym wyżej stanowisku. Serwis jest tutaj bardzo pomocny – wystarczy, że zaczniesz wpisywać swoją dziedzinę, a inteligentny system sam podpowie Ci szeroki zakres branż. Możesz więc bardzo dokładnie określić swoją niszę zawodową. Pamiętaj jednak, że to nie koniec - awans na LinkedIn nie jest jeszcze dodany w całości. Zostały ostatnie (i najważniejsze) kroki.
Spróbuj dokładniej przedstawić swoje obowiązki oraz projekty, którym będziesz się zajmować w nowym miejscu pracy. Wykorzystaj do tego szerokie pole Opis, dedykowane dłuższej wypowiedzi. Następnie dodaj jeszcze nowy nagłówek do swojego profilu, zgodnie z aktualnie zajmowanym stanowiskiem pracy. Po zaakceptowaniu wszystkich zmian będziesz go mógł zobaczyć obok swojego imienia i nazwiska, co od razu wyróżni Cię wśród innych specjalistów z Twojej branży. W podsumowaniu możesz jeszcze wypisać pięć umiejętności, które będziesz wykorzystywał w swojej firmie. Jak widzisz – na LinkedIn awans można dodać bardzo łatwo.
Twoja informacja o zawodowym awansie jest już gotowa i wyświetli się w aktualnościach u Twoich znajomych. Najprawdopodobniej dostaniesz od nich mnóstwo gratulacji, jednak nie to powinno być Twoim celem. Skup się raczej na dobrych praktykach używania tego serwisu. Aktualizowanie sekcji Doświadczenie to tylko jedna z nich. Kolejną powinno być zadbanie o rekomendacje na LinkedIn, czyli potwierdzenia Twoich umiejętności przez inne osoby. Warto również wybrać płatne konto LinkedIn Premium (w wersji Kariera lub LinkedIn Sales Navigator). Pierwsze z nich pozwoli Ci dotrzeć do managerów oraz porównać swoje kompetencje z innymi. Drugie - umożliwi Ci znalezienie klientów i firm ze swojej branży.
Podsumowanie
Dodany awans na LinkedIn to świetna sprawa. Pomyślny rozwój kariery zawodowej może być jednym z życiowych priorytetów. W związku z tym bez grama wstydu możesz się nim chwalić na LinkedIn. Pokaż swoim znajomym, że zostałeś doceniony jako specjalista w swojej branży – teraz już wiesz, jak to dokładnie zrobić na LinkedIn.