Jeśli prowadzisz własny biznes czy firmę, na pewno zależy Ci na tym, aby jak najwięcej ludzi poznało Twoją ofertę. Możliwe, że już nawet zainteresowałeś się reklamą w Internecie, może nawet prowadzisz mailing reklamowy i masz fanpage na Facebooku. Ale czy wiesz, czym jest i na czym polega i jak działa reklama dynamiczna? Zapoznaj się z artykułem, aby dowiedzieć się więcej na ten temat. Dynamiczna reklama w wyszukiwarce to ciekawa alternatywa dla tradycyjnych form reklamy takich jak banery Google Ads. Jakie są zalety reklamy dynamicznego wyszukiwania i dlaczego warto z niej korzystać?
Reklama dynamiczna – co to jest?
Przede wszystkim należy nakreślić najważniejsze informacje dotyczące kampanii DSA (reklamy dynamicznej). Pod pewnymi względami są one bardzo podobne do tradycyjnych kampanii reklamowych w wyszukiwarce Google. Przede wszystkim nie ma opcji dodania słów kluczowych. Z drugiej strony, ten typ kampanii wymaga ustawienia przynajmniej jednego celu reklamy dynamicznej. Kampanie DSA to zautomatyzowane formaty, które indeksują strony internetowe i dopasowują odpowiednie zapytania do witryn. Podczas tworzenia dynamicznego Google Ads definiuje się tylko dwa opisy, każdy o maksymalnej długości 90 znaków. Następnie system mechanicznie generuje tytuł reklamy i wybiera najbardziej odpowiednią stronę do przekierowania użytkownika. Takie rozwiązanie zapewnia optymalne dopasowanie zapytania użytkownika do zawartości danej witryny. Taka kampania pozwala nam zaoszczędzić sporo czasu. Nie ma potrzeby ręcznego dodawania słów kluczowych, aby stworzyć dynamiczne reklamy. Wszystko opiera się na systemie Google, który skanuje wszystkie strony objęte dynamicznym celem. Pracę kampanii DSA można podzielić na trzy główne etapy.
Kiedy użytkownik wpisuje zapytanie do Google, algorytmy Google skanują zawartość poszczególnych stron internetowych, analizując słowa kluczowe i oceniając, na ile osadzone strony są istotne dla danego zapytania.
Jeśli strona internetowa pasuje do zapytania użytkownika, w tym momencie wyświetlana jest reklama dynamiczna z dynamicznie generowanym tytułem i adresem URL.
W zależności od szczegółów wpisanej frazy system decyduje, na jaką stronę przekierować użytkownika (konkretny produkt, kategorię produktów lub konkretną podstronę na stronie głównej).
Kampanie Google Ads DSA to świetna forma marketingu, bo pozwala na dotarcie do grup klientów, którzy szukają tego, co oferujemy. Pojawia się pytanie: czy powinniśmy stosować ją do wszystkich stron internetowych? Niekoniecznie. Jeśli Twoja strona jest bardzo prosta, oferuje niewiele usług lub produktów, albo jest rzadko aktualizowana, raczej nie uzyskasz zadowalających efektów. Oczywiście dynamiczne kampanie reklamowe Google mogą być prowadzone dla każdego rodzaju biznesu. Należy jednak pamiętać, że takie kampanie raczej nie osiągną pełnego potencjału. Natomiast jeśli masz dużą stronę internetową, szeroki asortyment produktów i usług, często aktualizujesz swój asortyment i masz dobry opis, to zdecydowanie powinieneś skorzystać z kampanii DSA. Dynamiczne reklamy Google Ads to zdecydowanie najbardziej odpowiednie reklamy dla sklepów internetowych, a dzięki kampanii DSA w Google Ads można zaoszczędzić sporo czasu na ustawianiu reklam dla poszczególnych linii produktowych. Pozwoli to również uniknąć problemów ze słowami kluczowymi, które są rzadko wyszukiwane. Podczas tworzenia kampanii dynamicznej należy stworzyć przynajmniej jedną grupę reklam. Do każdej kampanii musi być przypisany co najmniej jeden cel dynamiczny. To one odpowiadają za, to kiedy nasze reklamy są wyświetlane. Dopasowuje zapytanie użytkownika do konkretnego landing page'a w serwisie. W pewnym sensie można je porównać do słów kluczowych w tradycyjnej reklamie w wyszukiwarce. Możesz wybrać jeden z trzech rodzajów dynamicznych celów reklamowych.
- Sugerowane kategorie dla witryny — na podstawie wprowadzonego adresu URL dla naszej witryny, Google automatycznie zasugeruje listę możliwych kategorii dla reklam targetowanych. Proponowane kategorie odzwierciedlają strukturę naszej strony internetowej.
- Konkretne strony internetowe — to targetowanie może kierować użytkowników na podstrony o dokładnym adresie URL lub na strony zawierające określone słowa kluczowe w kategorii treści strony, tytule strony lub adresie URL. Możesz również stworzyć kombinację kilku reguł dla bardziej precyzyjnego targetowania.
- Wszystkie witryny — Jest to najczęściej spotykany rodzaj targetowania, pozwalający na wyświetlanie reklam przekierowujących użytkowników na podstrony, które są już wykorzystywane jako strony docelowe w innych kampaniach w wyszukiwarce. Utworzone w ten sposób grupy mogą być dość szerokie i ogólne. Dzięki temu nasze reklamy będą wyświetlane dla zapytań o różnej tematyce.
Wybierając poszczególne cele dla reklam dynamicznych, możesz bardzo precyzyjnie dyktować, które strony powinny być indeksowane. Dzięki temu tekst reklamy może być precyzyjnie dopasowany do produktów na konkretnych podstronach.
Dynamiczne reklamy tekstowe
Tak jak wcześniej wspomnieliśmy pamiętaj, aby dopasować tekst konkretnie do produktów na podstronach. Dobry opis to jeden z kluczowych elementów skutecznej reklamy produktu. Nie tylko ułatwia nakierowanie użytkownika, ale również jest często kluczowy przy podejmowaniu decyzji. Pamiętaj, że opis powinien służyć tak samo wyszukiwarkom, jak i użytkownikom.
Dynamiczne reklamy graficzne
Nawet najlepsza reklama kreatywna zaczyna się od pomysłu. Potem jest on przekuwany na grafikę. Pamiętaj, że nie zawsze od razu stworzysz dobrą dynamiczną reklamę graficzną. Warto jest próbować różnych wariantów oraz obserwować skuteczność, jaką będzie generowała, aby na końcu wybrać tę najlepszą.
Reklamy dynamiczne są dobrym uzupełnieniem innych kampanii, które pojawiają się dla konkretnych słów kluczowych — kampanie DSA w Google Ads pozwalają na serwowanie reklam dla długich słów kluczowych i dotarcie do użytkowników zainteresowanych konkretnymi produktami i usługami. Każdego dnia Google rejestruje ponad 500 000 000 nowych zapytań, które po raz pierwszy pojawiają się w jego wyszukiwarce. Kreatywność konsumentów jest nieograniczona. Nie sposób poznać wszystkich fraz, które prowadzą użytkowników do konwersji. Możesz również wykorzystać raporty z zapytań do wyszukiwania, aby poznać nowe słowa kluczowe, a następnie stworzyć kolejną kampanię z najbardziej skutecznymi słowami kluczowymi. W przypadku kampanii DSA nie musimy poświęcać czasu na wybór wielu słów kluczowych. Dodatkowo, nagłówki reklam są automatycznie tworzone tak, aby pasowały do treści strony docelowej. Dzięki temu nagłówki są dopasowane do konkretnych zapytań.
Dynamiczne kampanie Google Ads pozwalają na bardzo precyzyjne kierowanie użytkowników na odpowiednie podstrony w serwisie. Możliwe jest również zawieszenie wyświetlania produktów, których aktualnie nie ma na stronie. Pamiętaj oczywiście, że skuteczny marketing opiera się o wiele gałęzi promocji i przyciągnięcia klienta do Twojej firmy. Reklama behawioralna, dobrze prowadzone media społecznościowe, spójny przekaz, zaufanie, to wszystko składa się na całość firmy i każdy z tych elementów może być kluczowy przy finalizacji zakupu ze strony klienta.