Zuzanna Sarapata

Szkolenia na LinkedIn oraz kursy o LinkedIn

Data publikacji
31.05.2023
|
5 min czytania

Standardowe media społecznościowe, na których łączymy i komunikujemy się ze znajomymi czy rodziną są obecne w naszym życiu od wielu lat, natomiast w ostatnich latach widzimy coraz więcej twórców treści czy nawet freelancerów, rozwijających publiczne profile na popularnych platformach społecznościowych, chcąc budować szersze grupy odbiorców. Jest to zjawisko marki osobistej, szczególnie ważne w świecie kariery i biznesu, w którym budowanie kontaktów jest kluczowe, a domem takich działań jest LinkedIn, czyli platforma społecznościowa dla osób aktywnych zawodowo, menadżerów, właścicieli firm czy rekruterów. Właśnie dlatego na LinkedIn znajdziemy szereg szkoleń i kursów, pomagających rozwijać nasze kwalifikacje zawodowe i wzmacniać profil publiczny czy tych o wykorzystaniu LinkedIn do realizacji swoich celów zawodowych, rekrutacyjnych, marketingowych czy biznesowych.

Szkolenia LinkedIn - dla kogo?

LinkedIn to platforma dla ludzi karieru i biznesu, a pierwotnie portal do szukania pracy, co oznacza, że nie jest przeznaczona jedynie dla “dużych graczy,” a że każdy może założyć swoje prywatne konto i utworzyć profil. Taki profil jest swoistym i publicznym CV, ponieważ LinkedIn pozwala na bardzo bogate uzupełnienie profilu, a wręcz tego wymaga, jeśli chcemy pozyskiwać nowe kontakty. W profilu, poza podstawowym opisem, zdjęciem profilowym czy w tle, możemy dodać również dość obszerny życiorys, informacje o zatrudnieniu, doświadczeniu zawodowym, a nawet wyróżnione treści, np. napisane przez nas artykuły. Z perspektywy osoby szukającej szans na rozwój zawodowy najważniejsze jest jednak dodanie osiągnięć zawodowych oraz ukończonych kursów i szkoleń. Naturalnie możemy dodać zewnętrzne szkolenia, jednak najbardziej wiarygodne są te z LinkedIn, ponieważ nie pozostawiają potencjalnym współpracownikom czy rekruterom wątpliwości, że faktycznie je ukończyliśmy, generując automatyczne certyfikaty z LinkedIn Learning. Co więcej, LinkedIn Learning to koszt zaledwie $20 miesięcznie, a zaledwie, bo daje nam dostęp do ponad 16000 kursów.

Poza kursami pozwalającymi na rozwój zawodowy są również kursy o LinkedIn dla osób indywidualnych, np. o tym, jak ustawić profil na LinkedIn, jak tworzyć treści, budować grono odbiorców, budować markę osobistą, nawiązywać kontakty czy ogólnie jakie są dobre, a jakie złe praktyki na LinkedIn. Kursy tego typu oferuje sam LinkedIn oraz wiele zewnętrznych firm, które wyspecjalizowały się w działaniach na tej platformie.

Na osobach indywidualnych się jednak nie kończy, bo przecież LinkedIn jest domem dla rekruterów, którzy wykorzystują tę platformę do szukania wartościowych pracowników. Tym samym w LinkedIn Learning istnieje wiele szkoleń pomagającym odnaleźć się rekruterom na platformie, opisując, jak działa, a też czym cechuje się dobry profil potencjalnego pracownika, jak go weryfikować czy jak przygotowywać dobre oferty. Takie szkolenia - online i stacjonarne, odbywają się nawet pod patronatem LinkedIn, jednak istnieje również wiele wyspecjalizowanych firm i osób, które oferują swoje kursy, szkolenia czy wsparcie dla rekruterów. Natomiast na temacie LinkedIn się nie kończy, ponieważ rekruterzy mają do dyspozycji wiele innych kursów, zwiększających ich kwalifikacje z samego procesu rekrutacji, niezależnie do platformy, które również mogą odbyć na LinkedIn.

Finalnie są również firmy i inne instytucje, dla których platforma przygotowała szereg kursów dla menadżerów czy właścicieli firm, wprowadzających ich w proces szukania pracowników na platformie, publikowania ofert pracy, budowania wizerunku firmy, tworzenia i publikowania treści, możliwości reklamowych na LinkedIn czy skutecznej komunikacji wewnętrznej lub zewnętrznej. Oczywiście LinkedIn Learning oferuje kursy z wielu innych kategorii, dając firmom potężną platformę do szkolenia swoich pracowników bez konieczności wysyłania ich na stacjonarne szkolenia, na których nie mogą ich kontrolować, a tu mają pewną kontrolę nad procesem - widząc postępy, stan ukończenia i finalny certyfikat.

Najpopularniejsze typy szkoleń na LinkedIn

Rynek związany ze szkoleniami, kursami czy webinariami jest bardzo rozbudowany, jednak najpopularniejsze z nich to kursy LinkedIn w Biznesie, szkolenia dla działów HR, kursy o wykorzystaniu LinkedIn Ads i szkolenia typowo dla rekruterów.

LinkedIn w biznesie to kursy wprowadzając użytkowników biznesowych w ogólne działanie platformy i zasady panujące na platformie, tłumacząc, jak utworzyć i uzupełnić profil prywatny oraz firmowy, jak tworzyć i publikować treści, jak komunikować działania czy prowadzić inne działania, mające na celu rozwój firmy. Zdecydowanie warto rozważyć takie kursy, ponieważ pozwalają oszczędzić sporo czasu na niepotrzebne błędy.

Szkolenia dla działów HR to dedykowane szkolenia pomagające w procesie rekrutacji na LinkedIn, opisując podstawy publikowania ogłoszeń czy sposób komunikacji z kandydatami, ale też bardziej zaawansowane procesy, jak kreowanie odpowiedniego wizerunku firmy, by przyciągać wartościowych pracowników czy obsługę zaawansowanych funkcji portalu, jak np. zaawansowane wyszukiwanie kontaktów.
Szkolenia z LinkedIn Ads to szczególna cześć kursów o marketingu, które wprowadzają w możliwości reklamy, jakie daje nam platforma, opisując podstawy menadżera reklam, formaty reklam oraz podstawowe i zaawansowane cele reklamowe.
Szkolenia dla rekruterów rozwijają ogólne szkolenia dla działu HR, opisując dokładnie proces rekrutacji, oceny profilów potencjalnych kandydatów oraz sposób komunikacji. Znajdziemy tu zarówno specjalistyczne kursy, jak i te, które mają wprowadzić nowego rekrutera w możliwości prowadzenia procesu rekrutacji na LinkedIn.

Specjalistyczne szkolenia o LinkedIn

Poza LinkedIn Learning i ogólnie bogatym rynkiem kursów i szkoleń, mających rozwijać pracowników lub przedsiębiorców w różnych gałęziach ich aktywności, znajdziemy również specjalistyczne szkolenia o wykorzystaniu LinkedIn w biznesie od zewnętrznych firm, które wyspecjalizowały się w LinkedIn. Wśród takich szkoleń znajdziemy obszerne kursy i szkolenia o tworzeniu treści i budowaniu marki osobistej na platformie, by zyskać grono odbiorców i wspomagać sprzedaż lub twórczość online czy offline. Nie brakuje również szkoleń i warsztatów o profesjonalnym uzupełnieniu profilu, np. niestandardowych sekcjach profilu czy odpowiedniej komunikacji, by realizować nakreślone wcześniej cele. Finalnie istnieją firmy wyspecjalizowane w marketingu na LinkedIn, oferujące outsourcing i generowanie leadów sprzedażowych z wybranych branż wraz z pełnym wsparciem merytorycznym i wdrożeniem procesu w firmie, czym zajmuje się, chociażby nasza agencja - Sales Robots.

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 4.00 na bazie 6 opinii)
Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD