Zuzanna Sarapata

Jak i gdzie dodać kursy na Linkedin?

Data publikacji
26.10.2022
|
3 min czytania

LinkedIn ma już ponad 850 milionów użytkowników w przeszło 200 krajach. To portal społecznościowy, który ułatwia nawiązywanie kontaktów zawodowo-biznesowych. Aby móc je zdobywać, najpierw należy założyć konto w tym serwisie. Szukający zleceń i zatrudnienia powinni zwrócić szczególną uwagę na wypełnienie wszystkich informacji w profilu. Dla rekruterów często duże znaczenie mają informacje o kursach. Jak je dodać na LinkedIn?

Jak dodać kursy na LinkedIn?

Na LinkedIn profile ma ponad 59 milionów firm. Średnio na sekundę w serwisie wysyłanych jest 77 aplikacji do pracy, co daje wynik ponad 6,6 mln dziennie. Rekruterzy, którzy szukają kandydatów, zwracają uwagę na profile aplikujących osób. Warto wypełnić je w 100%. Po zalogowaniu się na konto LinkedIn wystarczy wyświetlić profil, gdzie zaraz pod zdjęciem użytkownika znajdują się sugerowane aktualizacje. Na tej podstawie warto wprowadzić zmiany.

Samo dodanie zdjęcia powoduje, że profil na LinkedIn jest 14 razy częściej wyświetlany przez użytkowników serwisu. Natomiast sposobem na zwiększenie prawdopodobieństwa kontaktu ze strony rekrutera jest dodanie kursów. Na tej podstawie może on stwierdzić, że dany użytkownik portalu ma odpowiednie przygotowanie do pracy. To także może być element, pod kątem którego będzie porównywać kandydatów. Odbyte szkolenie być może będzie czynnikiem decydującym o kontakcie ze strony rekrutera.

Jak dodać kursy na LinkedIn? Uzupełnianie profilu nie powinno być problematyczne. Nie ma znaczenia, czy korzysta się z konta darmowego czy płatnych planów LinkedIn Premium.

LinkedIn – gdzie wpisać kursy?

Dodanie kursów w profilu na LinkedIn wymaga pokonania kilku kroków. Oczywiście pierwszym jest zalogowanie się do serwisu społecznościowego. Następnie:

  1. Należy kliknąć ikonę zdjęcia profilowego na górze strony. Wtedy wyświetlą się takie opcje jak na poniższym screenie. Wówczas trzeba kliknąć Wyświetl profil.

Zrzut ekranu 2022-10-26 o 09.04.41.png

  1. Wtedy pokaże się nasz profil. Zaraz pod zdjęciem i podstawowymi informacjami o użytkowniku widoczna będzie opcja Dodaj część w profilu. Zatem klikamy.

Zrzut ekranu 2022-10-26 o 16.38.59.png

  1. W kolejnym kroku wybieramy Polecane, a wtedy wyświetli się lista dostępnych opcji. Wśród nich jest m.in. Dodaj kursy.

Zrzut ekranu 2022-10-26 o 09.05.49.png

  1. Następne wyświetli się nam krótki formularz do wypełnienia. Wymagane jest wyłącznie wpisanie nazwy kursu. Natomiast warto dodać również jego ewentualny numer, aby uwiarygodnić informacje. Można też wybrać, z którą z naszych prac był związany ten kurs.

Zrzut ekranu 2022-10-26 o 09.06.16.png

  1. Na koniec wystarczy kliknąć Zapisz i gotowe. Po tym kroku informacja o ukończonym kursie powinna się znaleźć w profilu. Jeśli jej nie widzisz, to odśwież stronę.

Uwaga: dodawajmy wyłącznie zaliczone kursy. Bardzo mało prawdopodobne, że w czasie rekrutacji nie zostanie wychwycone, że kandydat nie ukończył takiego kursu. Wystarczy kilka minut rozmowy ze specjalistą z tej dziedziny, aby wykrył on próbę oszustwa. Z badania przeprowadzonego przez LiveCareer Polska wynika, że aż 99% Polaków zna kogoś, kto skłamał w CV, a 26% przyznało się do oszustwa w dokumentach aplikacyjnych. Nie warto tego robić. Zdecydowanie nie przyniesie to nam to korzyści. Nie chwalmy się rzekomo przebytymi kursami, których w rzeczywistości nie odbyliśmy.

Warto aktywnie korzystać z LinkedIn. Dobrymi krokami są: budowanie sieci kontaktów, dodawanie publikacji związanych z branżą, zapraszanie do swojej sieci osób zatrudnionych w firmie, w której chcemy pracować. Dzięki wspomnianym publikacjom można dotrzeć do bardzo dużej liczby odbiorców i rozbudować swoją sieć. Inną opcją jest reklama na LinkedIn, dzięki której możemy promować m.in. swoje posty w serwisie. To kolejny sposób na rozszerzenie liczby kontaktów.

Przydatnym rozwiązaniem jest LinkedIn Sales Navigator. To płatny plan w tym serwisie społecznościowym, rozwiązanie dzięki któremu łatwiej możemy rozbudowywać sieć kontaktów w portalu. Zapewnia wiele filtrów, dzięki którym można przeszukiwać m.in. firmy mające profil w serwisie. Ci, którzy korzystają z tego rozwiązania, osiągają lepsze wyniki – m.in. pod względem wartości transakcji i ich liczby, co potwierdzają statystyki LinkedIn.

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 4.00 na bazie 6 opinii)
Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD