Ogromna popularność mediów społecznościowych sprawiła, że rekruterzy coraz chętniej wykorzystują je do poszukiwania kandydatów do pracy. Jednocześnie ok. 90% przedsiębiorstw z całego świata posiada profile w Social Media. Branża HR przeżywa zatem prawdziwą rewolucję – kandydaci, zamiast wysyłać CV, coraz częściej są aktywnie poszukiwani przez samych rekruterów, stając się wartościowymi leadami rekrutacyjnymi. W tym artykule pokażemy, jak efektywniej je pozyskiwać i jak zautomatyzować procesy rekrutacyjne na LinkedIn przy pomocy Sales Robots.
Nowe trendy w HR – wykorzystanie LinkedIn i Social Media w rekrutacji
Coraz bardziej dominująca grupa milenialsów oraz postmilenialsów wśród osób w wieku produkcyjnym otwiera nowe możliwości na wykorzystanie LinkedIn i Social Media w rekrutacji online. Potwierdza to raport Deloitte, który mówi, że w 2025 roku nawet 75% ogółu pracujących będą stanowić przedstawiciele pokolenia Y. Osoby urodzone w latach 80. i 90. XX wieku dorastały w czasie dynamicznego rozwoju technologii cyfrowych. Wyznaczają nowe trendy w HR, skłaniając rekruterów do aktywnych działań w mediach społecznościowych.
Kierownicy działów zajmujących się rekrutacją online i pozyskiwaniem talentów powinni zatem dbać zarówno o aktywność w Social Media, jak i employer branding. Milenialsi oraz osoby z pokolenia Z bardzo chętnie poszukują informacji na temat firm w internecie. Zanim wyrażą chęć udziału w procesach rekrutacyjnych, pragną lepiej poznać daną markę. Buduj pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa i pamiętaj, że „igreki” oraz „zetki” to aktywni użytkownicy urządzeń mobilnych. Upraszczaj więc proces aplikacyjny tak, by był on przyjazny dla posiadaczy smartfonów.
Jak wykorzystać Social Media w rekrutacji specjalistów IT?
Aktywne budowanie dobrego wizerunku firmy i employer branding to niejedyne wskazówki, jak wykorzystać Social Media w rekrutacji specjalistów IT. Strzałem w dziesiątkę może okazać się wdrożenie do procesów rekrutacyjnych elementów grywalizacji. Przemyśl stworzenie strategii HR uwzględniającej połączenie tradycyjnego poszukiwania i weryfikacji kandydatów z rywalizacją. Pamiętaj również, by aktywnie śledzić grupy branżowe na portalach LinkedIn czy Facebook. Znajdź najbardziej aktywnych użytkowników wykazujących się merytoryczną wiedzą i nawiąż kontakt!
Jakie platformy Social Media sprawdzą się najlepiej w branży HR?
Współcześni rekruterzy często zastanawiają się, jakie platformy Social Media sprawdzą się najlepiej w branży HR. Które portale społecznościowe mogą nam pomóc w znalezieniu specjalistów?
- Facebook – codziennie korzysta z niego ok. 1,73 miliarda użytkowników. W samej Polsce jest to kilkanaście milionów osób. Planując publikację oferty pracy w Social Media, pamiętaj o umieszczeniu jej w Facebook Jobs oraz Grupach. Nie zapominaj, by moderować komentarze pod postem i sprawdzać skrzynkę w Messengerze. Użytkownicy lubią zadawać pytania bezpośrednio i doceniają krótki czas odpowiedzi.
- LinkedIn – największy portal zawodowy na świecie jest bezpośrednio kojarzony z biznesem, pozyskiwaniem leadów i prowadzeniem procesów rekrutacyjnych. Branża HR coraz chętniej korzysta z jego atutów. Nic dziwnego – tylko w naszym kraju korzysta z niego ponad 3,5 miliona użytkowników. Większość z nich to osoby decyzyjne i wartościowi specjaliści. Dodatkowo możemy korzystać z narzędzia LinkedIn Recruiter Lite dedykowanego rekruterom.
- Instagram – aplikacja często kojarzona wyłącznie z dzieleniem się przeżyciami w formie filmów i zdjęć może być doskonałym miejscem dla działań branży HR. Rekruterzy mogą tam znaleźć wiele niszowych profili prowadzonych przez artystów i twórców internetowych. Instagram to zatem doskonałe miejsce na pozyskiwanie wartościowych leadów rekrutacyjnych dla branży kreatywnej.
Fora dyskusyjne czy niszowe portale to również miejsca, gdzie możesz znaleźć potencjalnych kandydatów na specjalistów IT czy HR. Warto je monitorować, by wyłowić swój diament!
Jak wykorzystać potencjał serwisu LinkedIn i LinkedIn Recruiter w rekrutacji online?
Naszym zdaniem wciąż najlepszym miejscem na poszukiwanie wykwalifikowanych pracowników jest LinkedIn. W wykorzystaniu potencjału serwisu do rekrutacji online może nam pomóc narzędzie LinkedIn Recruiter. Co to jest i jakie są jego funkcjonalności?
- LinkedIn Recruiter to jedno z podstawowych rozwiązań udostępnianych rekruterom przez portal LinkedIn. W wersji Corporate umożliwia dostęp do całej sieci użytkowników, bez ograniczeń. Dzięki temu możesz komunikować się ze specjalistami z całego świata.
- Narzędzie posiada zaawansowane filtry wyszukiwania podzielone na 40 segmentów. Umożliwia wyszukiwanie potencjalnych kandydatów pod kątem stażu pracy w firmie lub na określonym stanowisku, znajomości języków i wielu innych.
- Pakiet LinkedIn Recruiter pozwala pracownikom branży HR na łatwe filtrowanie użytkowników „otwartych na pracę”. Dostarcza też zaawansowane możliwości wyszukiwania osób potencjalnie zainteresowanych zatrudnieniem, dzięki filtrom Spotlight.
- W zależności od wersji – Lite, Professional Services lub Corporate – umożliwia wysyłanie od 30 do 150 wiadomości InMail. Warto dodać, iż w przypadku wariantu profesjonalnego lub korporacyjnego kredyty na InMail mogą być łączone w jedną pulę dla wielu licencji.
- LinkedIn Recruiter dostarcza rekruterom zaawansowane funkcje takie jak raportowanie danych analitycznych, śledzenie OFCCP czy integrację z LinkedIn Talent Insights oraz Hub. Stanowi doskonałe rozwiązanie rekrutacji IT oraz wysoko wykwalifikowanych specjalistów.
Wykorzystanie dodatkowych rozwiązań dla rekruterów to dobre preludium dla zwiększenia efektywności procesów rekrutacyjnych na LinkedIn, dzięki automatyzacji pozyskiwania kontaktów.
Jakie narzędzia pomogą Ci w automatyzacji procesów HR na LinkedIn?
Nowoczesna branża rekrutacyjna jest jednym z beneficjentów rozwiązań informatycznych automatyzujących codzienną pracę.
„W Antal - firmie znanej z innowacyjnych rozwiązań - stale monitorowane oraz testowane są pojawiające się na rynku narzędzia, które mogą usprawnić pracę ekspertów lub zwiększyć ich efektywność. Z uwagi na rosnącą liczbę obsługiwanych projektów wszelkie rozwiązania automatyzujące pracę również są w kręgu zainteresowań naszej firmy” - zdradza Piotr Jamroziak, Digital Marketing Manager Antal.
Jakie narzędzia pomagają zatem w automatyzacji procesów HR na LinkedIn? Poniżej przedstawiamy naszych faworytów!
Sales Navigator – Twój przewodnik w oceanie specjalistów na LinkedIn
Żmudne przeglądanie papierowych CV już dawno przestało być najlepszym sposobem na odnalezienie pożądanego pracownika. Oferty pracy w Social Media to tylko wstęp do morza możliwości, jakie daje rekruterom internet. Jeżeli chcesz zwiększyć efektywność pozyskiwania kontaktów z potencjalnymi kandydatami, to powinieneś się zainteresować narzędziem Sales Navigator. SN to Twój wirtualny przewodnik w oceanie specjalistów na LinkedIn!
Pakiet Premium LinkedIn Sales Navigator udostępnia branży HR możliwość zaawansowanego wyszukiwania użytkowników – potencjalnych leadów rekrutacyjnych. Umożliwia filtrowanie osób z użyciem słów kluczowych, ukończonych szkół wyższych, stanowisk, języka czy relacji wobec Twoich kontaktów. Efektywność działań podnosi możliwość zapisywania zastosowanych filtrów – funkcja Save Searches – oraz funkcjonalność tworzenia zależności, dzięki logice boolowskiej.
Sales Robots – wirtualny pracownik, który rozgrzeje Twoje leady rekrutacyjne!
Narzędzie Sales Navigator pomaga w odnalezieniu potencjalnych leadów rekrutacyjnych. Sales Robots idzie o krok dalej i pomoże Ci w automatyzacji procesów rekrutacyjnych. To Twój wirtualny pracownik, który w sposób automatyczny skontaktuje się z wyselekcjonowanymi przez Ciebie wcześniej użytkownikami serwisu LinkedIn. Warto dodać, iż dla klientów Sales Robots pakiet Sales Navigator dostępny jest w bardzo atrakcyjnej ofercie cenowej.
„Oferta Sales Robots okazała się interesująca dla Antal już jakiś czas temu, jednak do tej pory nasza firma korzystała głównie z alternatywnych rozwiązań. Zmiany związane z zaostrzeniem polityki LinkedIn, które zostały wprowadzone w ostatnim czasie, spowodowały, że eksperci Antal na nowo musieli przejrzeć portfolio wykorzystywanych narzędzi. Dodatkowo w związku z kilkoma nowymi projektami potrzebne były gotowe, działające rozwiązania „na już” i właśnie tutaj z pomocą przyszło rozwiązanie firmy Sales Robots. Cały proces od kontaktu z dostawcą do uruchomienia kampanii zajął dosłownie kilka dni. Udało się go dobrze zautomatyzować, dzięki czemu czas obsługi kandydatów na LinkedIn został zmniejszony, a kanały dotarcia do interesujących nas kandydatów zróżnicowane” - tłumaczy Piotr Jamroziak z firmy Antal.
Inteligentna automatyzacja procesów HR z narzędziem Sales Robots radykalnie zmniejsza ilość czasu, jaką musisz poświęcić na kontakt z kandydatami. Już nie musisz wysyłać wiadomości ręcznie. Wystarczy odpowiednia konfiguracja Sales Robots, by automatycznie skontaktować się z leadami rekrutacyjnymi. W ten sposób pracownicy Twojego działu HR będą mogli poświęcić czas na optymalizację strategii rekrutacji oraz ostateczny kontakt z zainteresowanymi.
Dlaczego warto zatrudnić Sales Robots do rekrutacji specjalistów na LinkedIn?
Zwiększenie efektywności działu HR to niejedyny powód, dla którego powinieneś wdrożyć automatyzację procesów rekrutacyjnych. Dlaczego warto zatrudnić Sales Robots do rekrutacji specjalistów na LinkedIn?
- Narzędzie pozwala na automatyczne wysyłanie wiadomości do specjalistów IT czy ofert pracy do potencjalnych kandydatów z użyciem wielu kont na LinkedIn.
- Zatrudniając Sales Roboty zredukujesz koszty związane z koniecznością zatrudniania pracowników wykonujących powtarzalne czynności, np. wysyłanie wiadomości.
- W pakiecie z Sales Robots otrzymujesz zaawansowany pakiet LinkedIn Premium Sales Navigator w dobrej cenie. Dzięki niemu precyzyjnie wyszukasz interesujące Cię osoby.
- Korzystając z SR oraz SN możesz dotrzeć do kandydatów spoza swojej sieci kontaktów, dzięki dostępowi do odnawialnego comiesięcznie pakietu wiadomości InMail.
- Przyspieszysz procesy rekrutacyjne i zmniejszysz ryzyko przestojów czy zatrzymania rozwoju firmy wynikające z braku wykwalifikowanych specjalistów.
Nie ulega wątpliwości, że automatyzacja rekrutacji IT z Sales Robots i Sales Navigator pomaga szybciej pozyskać interesujące Cię leady rekrutacyjne. Twój dział HR odzyska w ten sposób cenny czas potrzebny na prowadzenie ostatecznych rozmów kwalifikacyjnych i onboarding.
Wykorzystaj Sales Robots oraz LinkedIn Sales Navigator i znajdź najlepszych specjalistów!
Biznesowy portal społecznościowy LinkedIn to naturalne środowisko dla branży HR. Rekrutacja online z użyciem tego kanału Social Media pozwala na precyzyjne dotarcie do osób z dużym doświadczeniem na interesującym Cię stanowisku. Dostęp do profilu umożliwia jednocześnie szybką ocenę potencjału kandydata w kontekście prowadzonego procesu rekrutacyjnego.
Jeżeli planujesz wdrożenie automatyzacji rekrutacji w swoim dziale HR, to wykorzystaj Sales Robots oraz LinkedIn Sales Navigator i znajdź najlepszych specjalistów już dziś! Narzędzia marketing automation pomogą Ci w efektywnym kontakcie z potencjalnymi kandydatami. Pamiętaj, że użytkownicy SR otrzymują dostęp do Sales Navigator na 2 miesiące w prezencie!