Zuzanna Sarapata

Social selling index na LinkedIn - czym jest jak sprawdzić SSI?

Data publikacji
10.10.2022
|
5 min czytania
Spis treści

    Jesteś aktywnym użytkownikiem LinkedIn? Rozwijasz swój profil w tym serwisie, dodajesz treści, dołączasz do dyskusji. Wszystko to są kroki, które prawdopodobnie podejmujesz dla realizacji określonego celu. Może nim być pozyskanie klientów, zdobycie kontaktów, a mogą też być inne. LinkedIn ma swój wskaźnik, za pomocą którego określa Twój potencjał sprzedażowy. Sprawdź, czym jest SSI.

    SSI na LinkedIn – co to jest?

    SSI to skrót od Social Selling Index. Za jego pomocą mierzona jest Twoja działalność w zakresie efektywnej sprzedaży. Na wysoki wynik możesz liczyć wówczas, gdy jesteś aktywny na LinkedIn. Na jego podstawie dowiesz się, jak ta aktywność jest oceniana. Natomiast nie polega to na tym, że otrzymasz konkretne wytyczne, co masz robić, aby realizować zakładane cele. Jest to rozwiązanie, które wspiera Cię w dążeniu do osiągnięcia oczekiwanych efektów.

    Jak sprawdzić SSI na LinkedIn?

    Jak sprawdzić SSI na LinkedIn? Twój wynik dostępny jest za darmo, nie musisz korzystać z LinkedIn Premium – sprawdzisz go również, jeśli masz bezpłatne konto. Wystarczy, że będąc zalogowanym w tym serwisie społecznościowym, otworzysz tę stronę –linkedin.com/sales/ssi. Zobaczysz tam informacje podobne do tych na poniższym screenie:

    1.jpg

    Są tam wymienione obszary, które wpływają na osiągnięty wynik, mianowicie:

    • Establish your professional brand – czyli buduj wizerunek profesjonalisty. Co ma na to wpływ? Między innymi kompleksowe wypełnienie profilu – dodaj dane kontaktowe, zdjęcia, podsumowanie – to wszystko ma znaczenie.

    • Find the right people – zdobywaj odpowiednie kontakty. W tym przypadku znaczenie ma przeszukiwanie bazy LinkedIn i przeglądanie profilów użytkowników. Wskaźnik podwyższa też codzienne logowanie do serwisu. W osiągnięciu wysokiego wyniku pomoże również Linkedin Sales Navigator, dzięki któremu zwiększasz swoje możliwości przeszukiwania bazy serwisu. Liczba bezpłatnych wyszukiwań jest ograniczona.

    • Engage with insights – angażuj się w treści dodawane na LinkedIn. Tutaj znaczenie ma udostępnianie contentu, publikowanie własnego, komentowanie czy lajkowanie.

    • Build relationships – buduj relacje w serwisie. Znaczenie ma nie tylko duża sieć, ale również komunikacja ze współpracownikami czy też liczba menadżerów średniego i wyższego szczebla wśród zdobytych kontaktów.

    Skąd w ogóle wziął się ten wskaźnik? Otóż LinkedIn opisało, na jakiej podstawie go opracowano. Jest to efekt przeprowadzonego badania, w którym uczestniczyło około 5 tys. przedstawicieli handlowych. Odpowiadali oni na pytania w ramach ankiety i na tej podstawie LinkedIn ustaliło, jakie kroki podejmowali, aby zrealizować cele. Oczywiście LinkedIn podało konkretne dane liczbowe, aby pokazać, że rzeczywiście istnieje zależność pomiędzy SSI a osiąganymi rezultatami na LinkedIn. Na przykład wysoki wynik wiąże się z większymi o 51 proc. szansami na przekroczenie planów sprzedażowych przez danego użytkownika.

    Jak osiągnąć dobry rezultat? Przede wszystkim aktywnie prowadząc profil na LinkedIn. Warto zapewniać wartościowe materiały, budować zaufanie w stosunku do marki i podejmować takie kroki, które ułatwiają zainteresowanym podjęcie decyzji o zakupie.

    Czy rzeczywiście wysoki wynik SSI wiąże się z osiąganiem bardzo dobrych rezultatów na LinkedIn? Pamiętaj, że to tylko wskaźnik. Rezultat wyliczony przez LinkedIn możesz potraktować jako wskazówkę do wyciągnięcia wniosków, jak możesz poprawić aktywność w tym portalu. Podstawą jest wspomniane aktywne prowadzenie profilu. Nie twórz konta widmo. Każda rekomendacja na LinkedIn działa na Twoją korzyść. Ponadto miej na uwadze, że użytkownicy korzystają z tego serwisu w różnym celu. Jedni chcą znaleźć zatrudnienie, inni szukają kandydatów do pracy, a jeszcze inni zleceń. W każdym z tych przypadków skuteczne mogą się okazać nieco inne kroki.

    Jak zwiększyć wynik SSI?

    Na początek ustal cele, które chcesz realizować, i kroki, które podejmiesz, aby je osiągnąć. Reklama na LinkedIn może mieć różną formę, masz różne opcje docierania do odbiorców. Przemyśl, jakie działania warto podjąć w Twoim przypadku. Bezdyskusyjnie dobrym krokiem jest profesjonalne wypełnienie profilu. Warto również budować sieć kontaktów, ale z nastawieniem na jakość. Bierz pod uwagę cel, który chcesz osiągnąć. Myślisz o zmianie pracy? W takim przypadku zainteresuj się pracownikami działów HR, osobami decyzyjnymi w firmach, zatrudnionymi na podobnych stanowiskach, a także pracującymi w przedsiębiorstwach, w których być może chcesz znaleźć etat. Spróbuj nawiązać z nimi kontakt.

    Publikuj na Twoim profilu wartościowe treści, angażuj się również w content dodawany przez innych użytkowników, szczególnie taki, który jest związany z Twoją branżą. Dodawaj komentarze, udostępniaj materiały. Staraj się codziennie pojawiać na LinkedIn – loguj się w serwisie. Korzystaj aktywnie z wyszukiwarki – większe możliwości pod tym względem zapewnisz sobie, jeśli skorzystasz z Sales Navigator. Nowym kontaktom wysyłaj krótką wiadomość powitalną. Rozmawiaj z osobami, które należą do Twojej sieci.

    Nie obawiaj się nawiązywania nowych relacji. Na zaproszeniu ciekawego kontaktu do swojej sieci nie stracisz – co najwyżej prośba nie zostanie zaakceptowana. W Polsce nie kładzie się na SSI jeszcze aż takiego nacisku, ale za granicą są firmy, które na podstawie tego wskaźnika oceniają handlowców. To może stanowić podwójną korzyść dla przedsiębiorstw. Po pierwsze dzięki aktywności na LinkedIn ich pracownicy nawiązują cenne relacje, zdobywają klientów. Po drugie rozwijają się pod względem znajomości tego serwisu społecznościowego. Miej na uwadze, że jak wynika z badania Akademii Leona Koźmińskiego, aż 97 proc. osób decyzyjnych w Polsce ma konto na LinkedIn. Dzięki temu ten serwis społecznościowy jest skutecznym narzędziem sprzedażowym.

    Powiązane artykuły

    Powiązane artykuły

    Kategorie wpisów

    Kategorie wpisów