Jacek Palęcki

Sales Roboty w portalu LinkedIn to cyfrowe wsparcie dla handlowców. Poradnik dla początkujących

Data publikacji
18.05.2022
|
14 min czytania

Wzrost sprzedaży przy zachowaniu rozsądnych kosztów to trudny do osiągnięcia cel każdego działu handlowego. Na rynku dostępne jest wiele metod i narzędzi, ale czy łatwo je wdrożyć?

Czym są Sales Roboty?

Czym są Sales Roboty?
W dużym uproszczeniu to cyfrowy asystent handlowca, dzięki któremu żmudne procesy wykonywane są automatycznie, a do tego znacznie efektywniej.

W wielu firmach handlowcy niechętnie wykorzystują ogromny potencjał LinkedIn lub korzystają z tradycyjnego, nieefektywnego cold callingu i cold mailingu. Dlaczego? Brakuje im świadomości, wiedzy oraz czasu na realizację nierzadko dziesiątek operacji dziennie.

W odpowiedzi właśnie na te przeszkody Agencja Sales Robots realizuje kampanie w LinkedIn wspierające działania komunikacyjne firm. Konto LinkedIn pracownika podłączone do systemu Sales Robots w pełni automatycznie wykona nawet setki działań dziennie za kwotę kilkukrotnie niższą niż wynagrodzenie niewykwalifikowanego pracownika:

  • dotrze do nowych kontaktów, wysyłając do nich zaproszenia do nawiązania kontaktu,
  • skieruje sekwencję wiadomości do kontaktów będących już w jego zasięgu,
  • wyśle zaproszenia do udziału w wydarzeniu,
  • i wykona wiele innych operacji.

System Sales Robots podłączony do konta LinkedIn handlowca jest w stanie automatycznie utrzymać regularny, comiesięczny kontakt z ok. 5000 potencjalnymi klientami i pozyskiwać nawet 400 nowych leadów tygodniowo do swojego zasięgu.

Jak znacząco zwiększyć efektywność handlowca przy minimalnej inwestycji?

Wyposażenie handlowca w szereg narzędzi dostępnych w ramach kampanii Sales Robots to w efekcie ciągły strumień nowych potencjalnych klientów (leadów) oraz budowanie relacji z nimi mailingami (prywatne wiadomości) wewnątrz portalu LinkedIn. Wprost w ręce handlowca wpada dziennie przynajmniej kilka zainteresowanych jego ofertą kontaktów.

Jak szybko mogę się spodziewać zwrotu z inwestycji?

Niemal natychmiast. Działania w LinkedIn przynoszą inne efekty niż np. reklamy Facebook czy Google Ads. Główne przewagi to:

  • bardzo trafne targetowanie osób decyzyjnych
  • komunikacja organiczna, niebędąca reklamą.

Co za tym idzie działania w LinkedIn są precyzyjne, docierają bardzo trafnie do grup docelowych, i wzbudzają o wiele bardziej pozytywne reakcje niż tradycyjna reklama, za sprawą komunikacji poprzez tożsamość pracownika bezpośrednio z osobą decyzyjną.

Tego typu działania w LinkedIn nie podlegają również ograniczeniom AdBlock, a statystyki wskazują, że nawet ok 40% reklam nie dociera do odbiorców w wyniku instalowania wtyczek blokujących ich wyświetlanie.

Samo uruchomienie kampanii sprzedażowej Sales Robots w LinkedIn zajmie zaledwie 1-2 godzin, a już następnego dnia potencjalni klienci pojawią się w zasięgu. Zazwyczaj po 2-3 dniach działań pojawiają się pierwsi zainteresowani ofertą. Wystarczy 3-4 tygodni, aby zbudować zasięg do ponad 1000 osób decyzyjnych i zaistnieć w ich świadomości.

Ile czasu zajmie wdrożenie?

Wdrożenie systemu jest bardzo proste i razem ze szkoleniem zajmuje zazwyczaj 1-2 godzin. W ramach Kampanii w LinkedIn by Sales Robots w wariancie Economy firma może liczyć na aktywne wsparcie Agencji i asystę przy konfiguracji pierwszej kampanii. Jeszcze więcej wsparcia (dedykowany doradca) dostępne jest w wariancie Optimum.

Co dokładnie potrafi Sales Robot?

Wiele rzeczy. W dużym skrócie pozyskuje i „ogrzewa” kontakty handlowe (leady). W LinkedIn składa się to z:

  • zdefiniowania targetu w wyszukiwarce osób decyzyjnych „Sales Navigator”
  • pozyskaniu kontaktów z targetu do zasięgu - własnej sieci kontaktów
  • próba nawiązania rozmowy poprzez serię wiadomości inicjujących
  • promowanie wydarzeń (np. bezpłatne szkolenie online).

Każdy z powyższych etapów Sales Roboty opanowały do perfekcji i potrafią osiągnąć nawet ok 10 razy lepsze efekty niż człowiek pracując ręcznie.

Zdefiniowanie targetu i specjalna selekcja najlepszych kontaktów

Za zdefiniowane targetu odpowiedzialna jest zaawansowana wyszukiwarka osób w LinkedIn o nazwie „Sales Navigator”. SN dostępny jest jako wewnętrzne narzędzie w LinkedIn, w ramach pakietu Premium.

Sales Robots jednym kliknięciem integruje się z Sales Navigator, aby pobrać z LinkedIn kontakty wskazane w targecie i przeprowadzić wśród nich odpowiednią selekcję w oparciu o Big Data - miliardy danych o zachowaniach użytkowników gromadzone przez ponad 3 lata. Dzięki temu kontakty, które pozornie spełniają kryteria potencjalnego klienta, ale nie mają w zwyczaju prowadzić aktywnej komunikacji w LinkedIn, zostaną pominięte, a pula zaproszeń, którą dysponuje użytkownik LinkedIn, zostanie nawet 2-3 krotnie efektywniej wykorzystana.

Budowa sieci/zasięgu poprzez zaproszenia do nawiązania kontaktu

Użytkownicy LinkedIn co tydzień otrzymują nową pulę 100 zaproszeń do nawiązania kontaktu. Pula ta może być zwiększona nawet do 300 zaproszeń, jeśli jest wykorzystywana zgodnie z rekomendacjami portalu, który premiuje użytkowników o wysokim poziomie akceptacji zaproszeń. Dlatego tak ważne jest, aby omijać martwe konta i nie marnować na nie zaproszeń, a po kilku tygodniach portal nagrodzi użytkownika zwiększeniem puli zaproszeń nawet 3-krotnie.

LinkedIn oferuje też niezbyt promowaną, można rzec ukrywaną, możliwość wysyłania dodatkowych ok. 300 zaproszeń tygodniowo. Ta możliwość wymaga znajomości loginów adresatów i tu z pomocą przychodzi bogata baza danych Sales Robots, dzięki której użytkownik może sięgnąć po tę dodatkową pulę zaproszeń pozyskujących nowe kontakty.

Finalnie użytkownik wyposażony w narzędzia w ramach kampanii Sales Robots wysyła automatycznie nawet 600 zaproszeń do potencjalnych klientów tygodniowo, a handlowiec działający ręcznie, zaledwie ok 100. Dodając do tego 2-3 krotnie wyższy poziom akceptacji osiągalny przy pomijaniu martwych kont efektywność pracy z Sales Robots staje się nawet 10-krotnie wyższa, a użytkownik ma szansę pozyskać 1000-2000 nowych kontaktów w sieci miesięcznie, zamiast zaledwie ok 100-200 przy działaniach ręcznych.

Budowa relacji z wykorzystaniem komunikatora LinkedIn

Najskuteczniejszym kanałem wspierającym sprzedaż w LinkedIn są wiadomości prywatne. Czemu tak się dzieje? Po wysłaniu wiadomości, jej adresat natychmiast otrzymuje od portalu powiadomienie tradycyjnym e-mailem. Powiadomienie zawiera podstawowe informacje o nadawcy i zachęca do odpowiedzi na wiadomość. Mimo, iż większość osób decyzyjnych w LinkedIn nie zagląda do portalu zbyt często, to dzięki wspomnianym powiadomieniom niemal każdy odczytuje wiadomość, a ok 20% adresatów na nie odpowiada.

Konta osobiste LinkedIn pracowników podłączone do kampanii Sales Robots potrafią wysyłać 200-300 wiadomości dziennie utrzymując w ten sposób regularny kontakt ze wszystkimi leadami w zasięgu. Scenariusz w którym potencjalni klienci otrzymują wiadomość w LinkedIn co około 4 tygodnie jest realny nawet przy sieci o wielkości ponad 5000 kontaktów.

Efektywna promocja wydarzeń w LinkedIn

Jeśli realizujesz cykliczne wydarzenia, np prezentacje czy szkolenia związane z Twoją ofertą, sięgnij po wydarzenia w LinkedIn. Tu znowu LinkedIn udostępnia ogromny potencjał, czyli aż 1000 zaproszeń do udziału w wydarzeniu tygodniowo, a dzięki narzędziom dostępnym podczas realizacji kampanii Sales Robots cała wysyłka zostanie zrealizowana za Ciebie. Jeśli realizujesz wydarzenia online w platformie ClickMeeting, to integracja Sales Robots zapewni Ci bezobsługową rejestrację uczestników wydarzeń.

Potencjał wydarzeń sprawia, iż na na dobrze promowane wydarzenie zapisuje się nawet kilka tysięcy osób, a finalnie w wydarzeniu bierze udział nawet ponad 500 uczestników. Ogromną wartością jest również dostęp do pełnej i szczegółowej listy uczestników w formacie xls wraz z ich adresami e-mail i zgodami marketingowymi.

Rozpocznij kampanię Sales Robots i zwiększaj przewagę w komunikacji w LinkedIn

Dzięki zaawansowanej technologii i danym zbieranym o LinkedIn już od ponad 3 lat, Agencja Sales Robots stała unikalnym dostawcą usług i narzędzi, mających zapewnić przewagę konkurencyjną polskim firmom.

Efektywną kampanię w LinkedIn z Sales Robots można zacząć dla jednego pracownika lub całego zespołu: kont osobistych handlowców, marketingowców, menedżerów i nie tylko. W każdej chwili można dodać do kampanii konta LinkedIn kolejnych pracowników i zwiększyć intensywność budowania zasięgu w portalu.

Zacznij pierwszą kampanię w LinkedIn z Sales Robots

Pierwsza, wstępna kampania z agencją Sales Robots wystarczy, aby przekonać każdego menedżera o potencjale LinkedIn i skuteczności metod pozyskiwania nowych kontaktów.

Dla stałych partnerów przygotowaliśmy system zniżek:

  • do 15% za staż współpracy
  • 5 do 10% za liczbę kont osobistych pracowników
  • dodatkowe 10% za dłuższe zamówienie

Wsparcie na wysokim poziomie w pakietach Economy i Optimum

Sales Robots to nie tylko narzędzia, ale też dostęp do wiedzy i doświadczonych doradców. W ramach Pakietu wsparcia Economy możesz liczyć na pomoc e-mailem, telefonicznie, asystę online przy obsłudze narzędzi oraz doradztwo przy konfiguracji pierwszej kampanii. Przygotowaliśmy też Pakiet wsparcia Optimum dla wymagających użytkowników, dzięki któremu zyskują oni nawet o 50% lepsze wyniki dzięki:

  • regularnym audytom poprawności ustawień oraz wyników wykonywanym przez doświadczonego analityka
  • konsultacjom z doradcą lead generation, które sprawiają, iż klienta wspiera doświadczony menedżera kampanii i rekomendacje
  • indywidualnym szkoleniom 1 raz w miesiącu

Pakiet Premium Custom

Dla użytkowników potrzebujących dostępu do leadów w indywidualnym modelu przygotowaliśmy Pakiet Premium Custom, dzięki któremu nieszablonowa współpraca staje się możliwa. Premium Custom to pakiet dostępny przy zamówieniu na 6 lub więcej miesięcy z abonamentem minimum 9999 zł netto miesięcznie.

Ile kosztuje Sales Robots?

Sales Robots to działania marketingowe i narzędzia sprzedażowe, a więc typowa inwestycja, gdzie relacja włożonego 1.000 zł do zwrotu waha się zazwyczaj w przedziale od 5 000 do aż 20 000 zł przy atrakcyjnych produktach lub usługach o wysokiej rentowności.

Cennik pakietów Sales Robots skalkulowany został pod potrzeby i możliwości średnich i dużych firm, dzięki czemu dostępność dla segmentu SOHO została ograniczona, co wpływa na unikalność i skuteczność usługi.

Opłata podstawowa dla pakiety wsparcie Economy wynosi 9999 zł netto (w pakiecie Optimum 11999 zł) i pozwala swobodnie wybrać czas i intensywność kampanii w kilku wariantach:

  • 1 konto LinkedIn pracownika na 6 miesięcy
  • 2 konta LinkedIn pracowników na 4 miesiące
  • 3 konta LinkedIn pracowników na 3 miesiące
  • 5 kont LinkedIn pracowników na 2 miesiące
  • lub 10 kont LinkedIn pracowników na 1 miesiąc

Szczegóły Pakietów dostępne są w witrynie www.salesrobots.pl

Dla jakich branż Sales Robots sprawdza się najlepiej?

Sales Robots to narzędzia organizujące komunikację sprzedażową w LinkedIn, a portal ten sprawdza się w każdej branży dla komunikacji B2B przy odpowiedniej liczbie potencjalnych klientów. Specyficzne branże, jak np.: produkcja okrętów, nie zapewniają wielkiej skali, jednak w odniesieniu do potencjalnej wartości kontraktu target jest atrakcyjny. Z kolei w branżach o dużej liczbie osób decyzyjnych, np finanse, marketing, it, produkcja, LinkedIn w połączeniu z Sales Robots stanowią niezastąpione narzędzie i znacząco usprawniają dotarcie.

Wśród klientów Sales Robots znajdują się też firmy prowadzące kampanie B2C dla produktów i usług premium, jak np. ubezpieczenia na życie czy nowe samochody.

Dodatkowe narzędzia dostępne w ramach Sales Robots

Sales Robots cały czas się rozwija wraz z rosnącymi potrzebami użytkowników LinkedIn, oferując coraz większy wachlarz narzędzi. Opisy niektórych z nich znajdziesz poniżej.

LinkedIn Chat Pro - to funkcjonalność, dzięki której użytkownicy LinkedIn zyskują nawet 30-krotnie czas potrzebny do obsługi korespondencji. Narzędzie pozwala m. in. zarządzać czatem wielu pracowników z jednego miejsca i jednym kliknięciem eksportować leady do dowolnego systemu CRM poprzez API.

Kontakty w zasięgu - to szczegółowe zestawienie wszystkich potencjalnych klientów będących w zasięgu pracowników całego zespołu wraz z danymi kontaktowymi. Takiej funkcjonalności brakuje w samym portalu, a w Sales Robots synchronizujemy szczegółowe dane na bieżąco i agregujemy do jednej, wygodnej tabeli z możliwością eksportu do xls.

Promocja postów - z jednego miejsca w kilka sekund możesz włączyć automatyczne promowanie firmowych postów poleceniami i udostępnieniami z kont osobistych pracowników, nie angażując ich do tego.

Podsumowanie potencjału LinkedIn z użyciem Sales Robots w kilku zdaniach

LinkedIn to najpopularniejszy na świecie portal zrzeszający ponad 800 mln użytkowników, z czego ponad 100 mln osób decyzyjnych i pozostaje bezkonkurencyjny w obszarze komunikacji biznesowej z całym Światem. Brakuje mu jednak funkcjonalności ułatwiających zdobywanie nowych kontaktów i budowanie relacji, a tu z pomocą przychodzi cały pakiet narzędzi, dostępnych w ramach kampanii Sales Robots, automatyzujących te procesy doskonaląc je do granic możliwości. Przeciętny handlowiec poświęci zaledwie kilka minut dziennie na pracę w LinkedIn, ponieważ system Sales Robots wykona za niego dziesiątki, a nawet setki operacji, i dopiero najbardziej zainteresowane kontakty trafią w ręce pracownika.

Porozmawiaj z nami o kampanii LinkedIn w Twojej firmie

Zanim zamówisz spotkaj się z naszym doradcą podczas indywidualnej prezentacji i porozmawiaj o zastosowaniu Sales Robots w Twoim projekcie.

Dla Twojej wygody przygotowaliśmy kalendarz online z dostępnymi terminami - www.salesrobots.pl/pl/kalendarz

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 4.00 na bazie 10 opinii)
Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD