Jacek Palęcki

Prowadzenie profilu na LinkedIn

Data publikacji
29.08.2022
|
10 min czytania

Profile w mediach społecznościowych powinny być bardzo istotne dla wszystkich, którzy prowadzą własny biznes. Oczywiście nie mówimy tutaj tylko o kontach firmowych. Często również MY jako osoby potrafimy idealnie reprezentować firmę w której pracujemy lub którą tworzymy. Pamiętajmy o tym, że klienci często chętniej rozmawiają z przedstawicielem danej firmy, jeśli kontaktuje się on z profilu osobistego. Dzięki temu automatycznie wytwarza nam się więź, jeśli chodzi o relację. Jednak profile osobiste, to również świetna okazja na to, aby pokazywać się szerokiemu światu oraz naszej branży jako specjaliści i osoby kompetentne w danej dziedzinie. Często jest tak, że to rekruter innej dużej firmy potrafi sam nas odnaleźć, bo widzi, że publikujemy wartościowe treści i jesteśmy profesjonalistami. W ten sposób może się okazać, że nawet nie szukając dostaniemy bardzo atrakcyjną ofertę pracy. Serwisem, który jest najbardziej dopasowany do kontaktów biznesowych jest LinkedIn. Są na nim przedsiębiorcy, rekruterzy, prezesi i osoby decyzyjne wielu firm. Właśnie z tego powodu warto mieć na nim aktywne konto i regularnie je prowadzić. Dzisiaj w artykule powiemy więcej o tym, jak skutecznie prowadzić profil na LinkedIn.

Jak dobrze prowadzić konto na LinkedIn

LinkedIn to serwis, który każdego roku zdobywa coraz większą popularność. Obecność na nim dla wielu firm, czy osób, to wręcz obowiązek. Widzą oni, że to buduje zaufanie, zwiększa poczucie profesjonalizmu i po prostu jest ogólnie przyjętą normą. Dzięki LinkedIn można zdobyć wielu nowych klientów, pokazać się z dobrej strony i przede wszystkim zwiększyć swoją sprzedaż oraz rozwinąć firmę. Jednak, aby tak się stało, to nasz profil powinien być dobrze prowadzony, a my sami powinniśmy przestrzegać kilku wskazówek i zaleceń.

Uzupełnij profil na LinkedIn

Od tego należy zacząć. Trudno prowadzić dobry profil, jeśli nie będzie on zawierał wszystkich informacji o nas lub będzie niedokładnie uzupełniony. Może się wydawać, że nie ma nic trudnego w uzupełnieniu w pełni swojego profilu, jednak często zapomina się o niektórych detalach. Koniecznie pamiętaj o zmianie swojego adresu URL. Domyślnie nie wygląda on bardzo profesjonalnie, a zapewne wiele razy będziesz go przesyłał innym osobom lub nawet umieścisz go na swojej wizytówce. Warto wtedy, aby wyglądał on profesjonalnie. Zdjęcie profilowe oraz w tle stanowią pierwszy kontakt użytkownika z Twoją osobą. Powinny one z jednej strony zachęcać (być estetyczne i ładnie wykonane), a z drugiej strony mogą być idealnym nośnikiem reklamowym. Dobrze zrobione zdjęcie w tle to istny „naturalny baner reklamowy”, który widzi każdy, kto wchodzi na Twój profil. Uzupełnij mądrze nagłówek. Z jednej strony pewnie myślisz, że wpiszesz tam po prostu swoje stanowisko. Ok, to nie jest zły pomysł. Z drugiej strony pamiętaj, że w ten sposób się nie wyróżniasz. Pomyśl o tym, czy nie chcesz napisać tego w jakiś kreatywny i ciekawy sposób, który sprawi, że zostaniesz od razu zapamiętany. Tak samo sprawa ma się w przypadku informacji. Masz dostępne tylko 2000 znaków, więc przemyśl tę sekcję dobrze, aby wykorzystać to miejsce optymalnie. Rekomendacje na LinkedIn i potwierdzenie umiejętności, to kolejne bardzo ważne sekcje. To właśnie one pomogą Ci zwiększyć jeszcze bardziej wiarygodność i podkreślić Twoje atuty. To takie swoiste podsumowanie LinkedIn. Profil bez rekomendacji czy umiejętności jest niekompletny nawet jakby miał wszystkie inne rzeczy spełnione idealnie.

Buduj sieć kontaktów

Jeśli masz już poprawnie uzupełniony profil, to teraz druga podstawowa rzecz czyli budowanie sieci kontaktów. Jest to niezwykle ważne, bo tylko w ten sposób możesz docierać do nowych osób. Znajduj wartościowe kontakty, pokazuj im swoją wartość dodaną i nawiązuj znajomości. Każdego dnia spotyka się wiele wartościowych osób. Zawsze warto takie osoby dodać do swojej sieci, bo to pierwszy krok do zwiększenia swojej sprzedaży. Nowe osoby możesz wyszukiwać po stanowiskach, nazwach firm, po branżach LinkedIn, czy po imieniu i nazwisku. Oczywiście LinkedIn jest portalem darmowym, w ramach którego nie musisz ponosić żadnych kosztów za prowadzenie go. Jeśli jest on jednak dla Ciebie ważnym narzędziem, to warto zastanowić się nad dokupieniem dodatkowej opcji LinkedIn premium, dzięki której dostajesz dostęp do zaawansowanego pulpitu Sales Navigator w ramach którego możesz wyszukiwać jeszcze więcej osób, jeszcze skutecznie (przy wykorzystaniu filtrów niedostępnych w wersji darmowej).

Bądź aktywny

Wiemy, że jest to bardzo ogólna porada. Jeśli prowadzisz profil w mediach społecznościowych, to aktywność jest wręcz obowiązkowa. Stwórz swój plan, o czym chcesz pisać i publikować. Pamiętaj, żeby treści te były ciekawe i angażujące dla Twoich odbiorców. Oczywiście powinny być też powiązane z tym, co robisz. Pokaż, że jesteś ekspertem w swojej branży, zauważaj problemy, prognozuj rozwiązania i zachęcaj do dyskusji. Ciekawych tematów może być bardzo dużo wystarczy zrobić dobry plan. Oczywiście część tematów będzie się pojawiało na bieżąco, ale nie bój się mieć listy uniwersalnych tematów zastępczych na wypadek, jeśli akurat w danym tygodniu nie będzie o czy nowym pisać. Dopasuj regularność do swoich możliwości. Nie chodzi o to, by przez pierwszy miesiąc publikować codziennie, a potem przestać. Jeśli chcesz zobaczyć jakiekolwiek wyniki, to musisz działać aktywnie przez co najmniej 3 miesiące. To jest minimalny czas, na zbudowanie jakiejkolwiek reakcji ze strony ludzi. Nie zrażaj się, że na początku mało będzie się działo pod Twoimi postami. To normalne. Budowanie aktywnego profilu i zaangażowania ludzi jest jak kula śnieżna, która z początku jest bardzo mała, a z czasem rośnie i rośnie.

Słowa kluczowe

Tak samo, jak w tekstach blogowych, czy opisach tak samo na LinkedIn warto stosować słowa kluczowe. Zrób listę tych, które są ważne dla Ciebie i Twojego biznesu i stosuj je konsekwentnie. Oczywiście nie zapomnij, że muszą one wyglądać naturalnie. Nie „wciskaj” na siłę ich wszędzie gdzie się tylko da, bo to może bardziej zniechęcić, niż zachęcić.

Pomyśl o płatnej reklamie

Reklama na LinkedIn to również może być dobry sposób, aby wspomóc Twój profil. Dzięki niej w krótkim czasie dotrzesz do wielu osób ze swoją propozycją. Pamiętaj jednak, że nawet największe budżety reklamowe nie pomogą, jeśli Twój profil będzie miał problemy w poprzednich punktach. Do tego zadaj sobie pytanie jaki masz budżet na budowanie profilu i w jakim czasie chcesz to zrobić. To pomoże Ci odpowiedzieć na pytanie, czy warto oraz, czy masz w ogóle możliwość wspomóc się płatną reklamą.

Inne płatne formy

Warto również wspomnieć, że jeśli jesteś np. rekruterem to nie tylko możesz budować wizerunek swój czy swojej firmy, ale również poprzez LinkedIn poszerzać swoją firmę. Często chcąc zatrudnić nowego człowieka zastanawiamy się gdzie najlepiej opublikować ogłoszenie. Są oczywiście klasyczne portale z ogłoszeniami o pracę. Możesz to jednak zrobić też na LinkedIn. Jeśli zastanawiasz się ile kosztuje publikacja oferty pracy na LinkedIn, to możesz być zaskoczony, że ofertę możesz opublikować nawet za darmo.

Jak prowadzić profil firmowy na LinkedIn

Prowadzenie profilu firmowego nie różni się za bardzo od profilu osobistego. Wszystkie powyższe wskazówki są analogiczne. Pamiętaj jednak, że chętniej użytkownicy wchodzą w interakcję z osobami niż z firmami. Wynika to z tego, że za daną firmą widzimy od razu sztab specjalistów stojących za każdą publikacją, czy każdym zdaniem. Osobie fizycznej ufamy dużo chętniej. Mimo że potrafi być to ta sama osoba, która prowadzi profil firmowy.

Profesjonalne prowadzenie LinkedIn

Profil na LinkedIn możesz prowadzić sam lub zgłosić się do profesjonalnej agencji, która Ci w tym pomoże. Prawda jest taka, że w jednym i w drugim przypadku może być to wykonane równie profesjonalnie. Różnicą jest jedynie czas, umiejętności i pomysłowość. Jeśli masz ich odpowiednio dużo, to poradzisz sobie sam. Jeśli jednak którykolwiek z nich to u Ciebie towar deficytowy, to warto pomyśleć o pomocy profesjonalistów. Takie agencje dzięki temu, że prowadziły podobnych profili dziesiątki, to wiedzą, na co zwrócić uwagę, jakie posty angażują najbardziej, jakie tematy warto zaproponować. Dodatkowo większość z nich na początku miesiąca zaproponuje Ci kompletny terminarz publikacji postów, dzięki czemu nie musisz się obawiać, że w danym momencie nie będzie nic do wstawienia. Ty oszczędzasz czas i możesz go przeznaczyć na obsługę swoich klientów, a Twoje media społecznościowe po prostu się tworzą. Oczywiście jest wiele osób, które twierdzą, że profil na LinkedIn należy prowadzić samemu. Tylko że są to przeważnie osoby, które chcą Ci sprzedać kursy i szkolenia o tym, jak to robić profesjonalnie. Jednak co z tego, że będziesz miał taką wiedzę, jeśli Twój czas nie pozwoli Ci tego robić.

Prowadzenie LinkedIn cena

Pewnie zastanawiasz się teraz ile taka usługa może kosztować. Nie ma jednak na to jednej odpowiedzi. Wszystko zależy od stopnia, w jakim ma być dana agencja zaangażowana oraz od częstotliwości publikowania. Wiadome jest to, że im teksty będą miałyby być dłuższe i częstsze, tym kwota za obsługę będzie większa. Przy współpracy z daną agencją warto się zastanowić, czy nie warto jej od razu powierzyć również pozostałych mediów społecznościowych naszej firmy. Dzięki temu kwota będzie niższa, bo weźmiemy kilka usług, a mamy pewność, że wszystko będzie spójne. Mówiąc bardzo ogólnie, to ceny za profesjonalne prowadzenie mediów społecznościowych zaczynają się od 500 zł netto w górę.

Podsumowując prowadzenie profilu na LinkedIn jest z jednej strony rzeczą prostą, ale musimy pamiętać o wielu aspektach, które warto spełniać. Jeśli mamy odpowiednie zasoby, to możemy spokojnie robić to samemu, jeśli jednak chcemy, aby to było profesjonalne, a obawiamy się np. o nasz czas, to warto zastanowić się nad przekazaniem tego w ręce profesjonalnej agencji.

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 4.00 na bazie 3 opinii)
Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD