Zuzanna Sarapata

Jak wyszukiwać na LinkedIn, aby znaleźć?

Data publikacji
8.11.2022
|
4 min czytania

LinkedIn ma już około 875 mln użytkowników. Ponad 58 milionów firm prowadzi w tym serwisie swoje profile. Każdego dnia w serwisie pojawiają się tysiące publikacji, coraz większym zainteresowaniem cieszą się grupy.

Znalezienie tego, czego szukasz, może Ci sprawiać problemy. Ułatw to sobie – skorzystaj z możliwości, jakie daje LinkedIn.

Zasoby LinkedIn – jak je przeszukiwać?

W każdej minucie 8 użytkowników LinkedIn znajduje pracę przez ten portal. 52 mln osób tygodniowo korzysta z tego serwisu w poszukiwaniu zatrudnienia. Natomiast w każdej sekundzie użytkownicy LinkedIn wysyłają 101 aplikacji do pracy. W serwisie dzieje się bardzo dużo. Jeśli masz wiele kontaktów, to możliwe, że nie wychwycisz wszystkich publikacji, które są przez nich dodawane i komentowane.

Może Ci się wydawać, że wyszukiwarka LinkedIn to rozwiązanie takie samo jak każde inne. Warto bliżej poznać jej możliwości, gdyż wiedząc, jak odpowiednio z niej korzystać, łatwiej sobie poradzisz ze znajdowaniem osób czy materiałów w serwisie. Pomoże Ci skorzystanie z operatorów logicznych.

Sprawdź również: Ile kosztuje publikacja oferty pracy na LinkedIn?

Chcesz wyszukać zapytanie, które składa się z kilku słów? Skorzystaj z cudzysłowu. Dzięki temu wyniki będą trafniejsze – wyświetlą się takie, które zawierają wyszukiwaną frazę. Sprawdź to. Zwróć uwagę, że inne są rezultaty wyszukiwania z cudzysłowem i bez.

Zrzut ekranu 2022-11-8 o 21.34.54.png

Wyszukiwanie metodą Booleana

Szukanie na LinkedIn tą metodą polega na wykorzystaniu operatorów logicznych. Nazwa może budzić Twoje przerażenie, ale nie ma się czego bać. Korzystanie z operatorów logicznych nie powinno Ci sprawić większych problemów, a łatwiej znajdziesz poszukiwany profil na LinkedIn, grupę, firmę, uczelnię i nie tylko.

Uwaga: jeśli korzystasz z operatorów, to używaj wielkich liter.
Możesz skorzystać z następujących:

AND – za pomocą tego operatora możesz znaleźć użytkowników LinkedIn, którzy spełniają jednocześnie kilka kryteriów. Na przykład wysłanie zapytania marketing AND Częstochowa spowoduje, że zobaczysz w wynikach wyszukiwania osoby, które mieszkają w wymienionym mieście i są związane z marketingiem. Fraza nie musi się składać tylko z dwóch słów. Możesz oczekiwać spełnienia większej liczby kryteriów.

Zrzut ekranu 2022-11-8 o 21.35.17.png

OR – ten operator przyda Ci się wtedy, gdy wyszykujesz specjalistów, którzy zajmują się daną działalnością, ale jest ona różnie nazywana. Za pomocą OR informujesz LinkedIn, że interesują Cię jedni i drudzy. W tym przypadku również określisz wiele kryteriów, a poszczególne oddzielasz operatorem OR.

Zrzut ekranu 2022-11-8 o 21.35.36.png

NOT – za pomocą tego operatora możesz wykluczyć z wyników wyszukiwania osoby, które spełniają dane kryterium. Zerknij na poniższy przykład. Wysłanie zapytania dyrektor NOT Częstochowa spowodowało, że wyświetliły się oferty pracy dla takiego eksperta, ale nie znajdziesz wśród nich propozycji z wykluczonego miasta.

Zrzut ekranu 2022-11-8 o 21.35.59.png

Wyszukiwanie zaawansowane LinkedIn

Korzystanie z operatorów to nie wszystko. Zwróć również uwagę na zaawansowane wyszukiwanie osób na LinkedIn. Skorzystaj z opcji szukania. Zwróć uwagę, że nad wynikami wyświetliły się następujące opcje:

Zrzut ekranu 2022-11-8 o 21.49.59.png

LinkedIn umożliwia Ci szukanie w określonych zasobach, czyli możesz wybrać, że interesują Cię np. tylko osoby lub oferty pracy. Kiedy wybierasz jedną z grup, możesz dodatkowo skorzystać z filtrów. Kliknij np. Osoby. Wtedy powinny pojawić się kolejne filtry:

Zrzut ekranu 2022-11-8 o 21.50.12.png

Dzięki nim możesz ograniczyć wyniki do osób, które pracują w danej firmie albo mieszkają w konkretnym mieście. To nie wszystko. Kliknij Wszystkie filtry, a wtedy pojawi się jeszcze więcej możliwości.

Zrzut ekranu 2022-11-8 o 21.36.51.png

Zatem możesz bardzo dokładnie określić, kogo szukasz. W poszczególnych grupach wyników są różne opcje filtrowania. Na przykład w przypadku Uczelni aktualnie nie ma żadnych.
Wyszukiwanie zaawansowane w LinkedIn znacznie ułatwi Ci znalezienie odpowiednich kandydatów do pracy, osób zatrudnionych w danej firmie czy wykonujących określone usługi. W tym przypadku również możesz korzystać z operatorów.

Wyszukiwanie w płatnych planach

Jeszcze większe możliwości mają użytkownicy LinkedIn Premium, czyli płatnych planów. Dostępne są 4 pakiety, przeznaczone dla różnych grup użytkowników. Różnią się możliwościami, funkcjami i ograniczeniami.

Wiele filtrów zapewnia Linkedin Sales Navigator. Ten plan umożliwia Ci łatwiejsze i precyzyjniejsze wyszukiwanie kontaktów. Możesz zastosować wiele filtrów. Korzystanie z tego planu ułatwia pracę rekruterów, handlowców czy marketingowców. Jeden z filtrów umożliwia Ci wykluczenie z wyników jednym kliknięciem wszystkich osób, z którymi miałeś już interakcję. Innym jest możliwość segregacji wyników po wielkości firmy. To bardzo przydatny filtr, jeśli ofertę kierujesz do przedsiębiorstw o określonej wielkości.

Płatny plan nie jest rozwiązaniem dla każdego. Zanim się zdecydujesz na wydatek, przemyśl, czy na pewno wykorzystasz możliwości pakietu premium. Za pomocą wyszukiwarki w darmowej wersji rozwiązania możesz sprawnie szukać, ale jeśli będziesz to robić masowo, to LinkedIn może Ci zablokować dalsze wyszukiwanie.

Dzięki Sales Navigator skuteczniejsza może być Twoja reklama na LinkedIn. Dotrzesz do takich użytkowników, którzy spełniają oczekiwania, mogą ich interesować Twoje produkty czy usługi.

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 5.00 na bazie 3 opinii)
Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD