LinkedIn ma ponad 810 milionów użytkowników i jest jednym z największych serwisów social media. To portal profesjonalistów, który dla wielu internautów okazał się sposobem na zdobycie zatrudnienia. Według danych LinkedIn tygodniowo pracy przez ten serwis szuka około 49 milionów ludzi. Ile kosztuje wystawienie tam oferty zatrudnienia? Czy możesz to zrobić bezpłatnie?
Użytkownicy szukają pracy przez LinkedIn
W każdej sekundzie na LinkedIn składanych jest 77 aplikacji do pracy. To oznacza 4 620 na minutę, 277 200 na godzinę i 6,65 mln dziennie. W portalu działa 58 milionów firm. Dla specjalistów z wielu branż może to być najlepsze miejsce do znalezienia zatrudnienia. Jeśli jesteś przedsiębiorcą lub rekruterem, to możesz tam szukać kandydatów do pracy. Masz różne możliwości. Jedną z opcji są poszukiwania bez wystawienia oferty. Możesz skorzystać z wyszukiwarki i znajdować odpowiednie osoby według ustalonych kryteriów. Inną opcją jest dodanie oferty pracy na LinkedIn. Jak to zrobić i ile to kosztuje?
Sprawdź również: LinkedIn szukanie pracownika
Publikacja oferty pracy na LinkedIn – cena
Jeśli chcesz szukać specjalistów przez LinkedIn, to nie musisz koniecznie ponosić kosztów. Możesz wystawić ofertę bez opłat – jeśli nie zdecydujesz się na płatną promocję, to wtedy nie będzie się to wiązać z jakimikolwiek wydatkami. Natomiast skorzystanie z tych płatnych opcji umożliwi Ci dotarcie do większej liczby kandydatów. Jak wystawić bezpłatną ofertę zatrudnienia? Żeby to zrobić:
- Kliknij opcję Praca, którą powinieneś widzieć na górze strony, obok miniatury zdjęcia profilowego.
- Następnie z dostępnych opcji wybierz Opublikuj ofertę pracy bezpłatnie.
- LinkedIn następnie poprosi Cię o ponowne wprowadzenie danych do logowania.
- W kolejnym kroku pojawi się krótki formularz do wypełnienia, w którym musisz podać podstawowe informacje związane z wystawioną ofertą, takie jak stanowisko, firma, miejsce wykonywania obowiązków czy też forma zatrudnienia. Po ich uzupełnieniu kliknij Zacznij bezpłatnie.
- W następnym kroku zobaczysz kolejne pola do wypełnienia. To szczegóły oferty pracy. Tutaj do uzupełnienia jest opis oczekiwań w stosunku do kandydata, możesz także podać wymagane kluczowe umiejętności, aby poprawić widoczność oferty dla odpowiednich kandydatów. Takich umiejętności możesz wybrać maksymalnie 10 i zdecydowanie warto to zrobić, gdyż możesz dzięki temu dotrzeć do większego grona osób, które mogą spełnić Twoje oczekiwania. Można wybrać m.in. oczekiwane branże LinkedIn.
- Na tym etapie możesz kliknąć Podgląd, żeby zobaczyć, jak wygląda na ten moment Twoje ogłoszenie po wypełnieniu tych danych. Jeśli wszystko jest w porządku, to wybierz Kontynuuj.
- W kolejnym kroku do wypełnienia są opcje dotyczące kandydatów. Tutaj masz opcję dodania m.in. pytań sprawdzających, na które muszą odpowiedzieć zainteresowani. Na przykład możesz zapytać, jak długo dana osoba posługuje się konkretnym narzędziem i oznaczyć, czy jest to kwalifikacja wymagana. W ustawieniach masz opcję zaznaczenia wykluczenia wszystkich kandydatów, którzy nie mają wszystkich niezbędnych kwalifikacji. Tutaj ponownie możesz skorzystać z podglądu, a jeśli wszystko jest w porządku, to wybierz Opublikuj ofertę pracy bezpłatnie.
- Następnie LinkedIn zaproponuje Ci ofertę bezpłatną, która dociera średnio do 121 użytkowników portalu miesięcznie. Jest ona pokazywana w wynikach wyszukiwania. Ewentualnie możesz wybrać ofertę promowaną. Wtedy wraz z propozycją pojawi się sugerowana kwota dzienna na reklamę, ale oczywiście możesz ją dostosować do swoich możliwości finansowych. W zależności od stawki zobaczysz również, do ilu kandydatów szacunkowo dotrze ta oferta. Korzyści, jakie z tego wynikają, to m.in. pokazywanie propozycji zatrudnienia na początku wyników wyszukiwania oraz na początku rekomendacji ofert pracy.
- W ostatnim kroku musisz wybrać formę płatności i zapłacić. Po tym oferta będzie promowana. Wydatek dzienny nie przekroczy ustalonego budżetu.
Możliwości i koszty zależą również od tego, z jakiego planu korzystasz. Jeśli jest to płatny LinkedIn Premium, to masz więcej różnych opcji. Dostępne są różne plany, mianowicie:
- Konto kariera (Premium Career) – dla szukających zatrudnienia.
- Konto biznes (Premium Business) – dla chcących rozwijać swoją markę w tym serwisie. Daje więcej niż Premium Career.
- Konto sprzedaż, nazywane Sales Navigatorem – dla chcących budować siatkę klientów i generować leady przez LinkedIn.
- Konto zatrudnienie (Recruiter Lite) – dla rekruterów. Uwaga: w tym przypadku nie dodasz bezpłatnie oferty pracy. Za to musisz dodatkowo zapłacić, ale za to możesz utworzyć m.in. 100 projektów rekrutacyjnych.
Ile kosztuje publikacja oferty pracy na LinkedIn? To zależy od Twoich decyzji. Możesz to zrobić bez ponoszenia kosztów, ale dostępna jest również opcja promocji. Ile kosztuje taka reklama na LinkedIn dla oferty zatrudnienia? System sam zaproponuje stawkę dzienną i wskaże, do ilu kandydatów dzięki temu orientacyjnie dotrzesz. Oczywiście możesz ją dostosować do swoich możliwości finansowych – jeśli zaproponujesz zbyt wysoką, to LinkedIn poinformuje Cię o tym.