Jacek Palęcki

Jak potwierdzić umiejętności na LinkedIn?

Data publikacji
28.09.2022
|
5 min czytania

LinkedIn to serwis przeznaczony do kontaktów b2b, na którym jest 95% wszystkich managerów. LinkedIn zdobywa coraz większą popularność i wiele osób decyduje się na założenie tam profilu, bo wie, że na tym portalu może znaleźć swoich przyszłych klientów czy inwestorów. Odpowiednie budowanie własnego profilu na LinkedIn jest bardzo istotne, bo w ten sposób stajemy się bardziej wiarygodni dla naszych przyszłych kontaktów i pokazujemy się z profesjonalnej strony. Jednym z ważnych elementów są umiejętności i to właśnie nimi zajmiemy się w dzisiejszym artykule. Powiemy sobie więcej o tym, czym są umiejętności i co to jest potwierdzenie umiejętności na LinkedIn.

Jak poprosić o potwierdzenie umiejętności na LinkedIn

Nasz profil w LinkedIn mówi o nas bardzo dużo, zwłaszcza jeśli mówimy o kontaktach typowo biznesowych. Warto więc przeznaczyć chwilę czasu na to, aby go dobrze i sumiennie uzupełnić. Oczywiście nieprawdą jest to, że Twoje konto na LinkedIn służy jedynie do poszukiwania pracy. Dzięki temu serwisowi można zdobyć dużo więcej, a ograniczanie go tylko do miejsca z ogłoszeniami jest bardzo nietrafionym porównaniem. Jak więc stworzyć dobrze profil na LinkedIn?

  • Imię i nazwisko – możesz sobie myśleć, że co takiego trudnego może być we wpisaniu tych danych. Jednak inne media społecznościowe sprawiły, że często nasze dane zapisywaliśmy w zabawnej, zmienionej lub skróconej formie. Na LinkedIn takie pisanie to błąd. Ważne jest, abyś od początku był traktowany poważnie. Właśnie dlatego warto wpisać po prostu Twoje imię i nazwisko zgodnie z zasadą „mniej znaczy więcej”

  • Własny adres URL – to kolejny detal, który bardzo pozytywnie wpłynie na odbiór Twojego profilu. Z jednej strony możesz sądzić, że co to za różnica jaki jest link do Twojego profilu. Jeśli jednak umieszczasz link na materiałach zewnętrznych, to estetyczny adres URL robi przewagą nad innymi profilami

  • Dodaj odpowiednie zdjęcie profilowe – tutaj dyskusje cały czas trwają. Co to znaczy odpowiednie. Czy powinno być ono bardzo biznesowe, czy może luźniejsze. Odpowiedź jest chyba jedna. Dodaj takie, które jest najbardziej zbliżone do Ciebie i najbardziej z Tobą tożsame. Nie ma nic gorszego jak spotkanie osobiste z człowiekiem, który na zdjęciu wyglądał zupełnie inaczej lub kreował się na innego człowieka.

  • Dodaj atrakcyjne zdjęcie w tle – może się to wydawać mało istotny element, ale zdjęcie w tle daje bardzo duże możliwości. Dzięki niemu idealnie przekażesz to, co dla Ciebie ważne. Gdy ktoś wchodzi na Twój profil, to pierwsza większa grafika, którą widzi, to właśnie zdjęcie w tle. Jest to swego rodzaju Twoja własna reklama na LinkedIn. Dobrze ją wykorzystaj, a może dzięki niej będziesz w stanie od razu kogoś przekierować na swoją stronę czy produkt.

  • Stwórz dobry nagłówek – z jednej strony możesz pomyśleć, że wystarczy wpisać tam swoje stanowisko. I oczywiście masz rację. Z drugiej jednak strony im Twój nagłówek będzie ciekawszy, tym może zostać lepiej zapamiętany, a Twój profil chętniej odwiedzony. Właściwie napisany nagłówek może również pełnić funkcję pozycjonowania Twojego profilu podczas wyszukiwania go przez inne osoby.

  • Napisz dobre, atrakcyjne podsumowanie zawodowe. Możesz to uważać za najtrudniejszą rzecz do zrobienia, ale uwierz nam, że warto przeznaczyć na to swój czas. Zastanów się co robiłeś w poprzednich pracach (oraz tej obecnej). Wybierz te elementy, które były najważniejsze i opisz je w atrakcyjny sposób. Pamiętaj, że im prościej będzie drugiej osobie zrozumieć Twoją specyfikę pracy i Twoje stanowiska, tym lepiej Ciebie pozna. Unikaj ogólników, które nic nikomu nie powiedzą. Wiemy, że każda praca jest inna i zawsze Twoje obowiązki wyglądają inaczej, ale zastanów się jak sam chciałbyś przeczytać o takiej pracy, aby być zachęconym. Oczywiście zawrzyj tylko to, co realnie wykonywałeś. Nie ma sensu koloryzować, bo to prędzej czy później i tak wyjdzie, a przecież prawdziwość jest najważniejsza. Pamiętaj, że dokładne uzupełnienie profilu, to ułatwienie dla osób, które chcą Cię znaleźć. Korzystają one z konta LinkedIn premium oraz z narzędzia LinkedIn Sales Navigator, gdzie metod wyszukiwania jest bardzo dużo. Co za tym idzie im lepiej uzupełnisz profil, tym łatwiej będzie Cię odszukać osobom, które chcą nawiązać z Tobą biznesowe kontakty.

  • Umiejętności – to nic innego jak przedstawienie Ciebie w pigułce. Zastanów się jakie Twoje cechy są najbardziej pożądane przez osoby, które będą Cię wyszukiwać. Co Ciebie wyróżnia spośród innych osób. Ważne jest, aby dobrze uzupełnić umiejętności i zawrzeć te najbardziej istotne, bo osoby, które je będą potwierdzać po prostu powinny Ciebie z nimi utożsamiać.

Pamiętaj, że jeśli z jakimkolwiek użytkownikiem na LinkedIn współpracowałeś lub miałeś z nim do czynienia, to warto napisać do niego wiadomość prywatną (to jest najskuteczniejszy sposób kontaktu w tym serwisie) oraz poprosić o wejście na Twój profil, oraz potwierdzenie umiejętności na Twoim profilu.

Warto również takiemu użytkownikowi powiedzieć, jak to zrobić, bo może on odruchowo pomyśleć, że jest to coś trudnego lub czasochłonnego. A prawda jest taka, że:

  1. Wystarczy wejść na profil osoby, którą mamy w sieci kontaktów
  2. Zjechać w dół profilu do sekcji umiejętności
  3. Kliknąć guzik potwierdź umiejętność
  • Drugim ważnym elementem potwierdzającym wiarygodność Twojego profilu zaraz po umiejętnościach są rekomendacje na LinkedIn. To nic innego jak odpowiednik ocen na Google. Dobrze napisana rekomendacja potwierdza Twoją dobrą i owocną współpracę z drugą osobą. Warto po każdej współpracy prosić o taką rekomendację, bo to przekonuje przyszłych klientów jeszcze bardziej do Twojej osoby.

  • Zadbaj o swoją sieć – to ostatni z elementów, który jest niezwykle istotny. Nie traktuj swojej sieci jak listy znajomych. Zapraszaj do listy kontaktów osoby wartościowe, inspirujące, ciekawe oraz takie z którymi jesteś w stanie wspólnie zrobić jakiś biznes. Stale rozwijaj swoją sieć i zapraszaj nowe osoby. Publikując wartościowe wpisy, komentuj i udostępniaj materiały, a Twój profil dla innych użytkowników będzie stawał się coraz bardziej wartościowy, dzięki czemu będą oni chcieli widzieć co publikujesz na swojej tablicy, a co za tym idzie sami będą Ci wysyłali zaproszenia.

Jak widzisz LinkedIn to portal, na którym możesz zrobić bardzo dużo, ale najpierw warto skupić się na tym, aby Twój profil prezentował się profesjonalnie i wiarygodnie, a umiejętności i ich potwierdzanie z pewnością w tym pomogą.

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 4.00 na bazie 6 opinii)
Powiązane artykuły

Powiązane artykuły

Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD