Zuzanna Sarapata

Hashtag – czym jest i jak działa?

Data publikacji
11.08.2022
|
5 min czytania

Kiedyś, przed epoką Social Media, ludzie komunikowali się między sobą w inny sposób. Jeśli szukali fachowca z danej dziedziny, to najpierw pytali o niego rodzinę i znajomych. Dziś tradycyjne formy polecenia ustąpiły miejsca swoim cyfrowym odpowiednikom. Naszym życiem zawładnęły hashtagi.

Co to jest hashtag

Od kiedy powstał Facebook, wszystkie nasze sprawy przeniosły się do przestrzeni cyfrowej. Za pośrednictwem Internetu rozmawiamy ze znajomymi, opłacamy rachunki, czytamy wiadomości z kraju i ze świata a także… szukamy potrzebnych produktów i usług. Wykorzystujemy do tego celu tajemniczo brzmiące hashtagi. Bez nich nie potrafimy wyobrazić sobie współczesnej komunikacji marketingowej. Skoro tak, to warto zadać sobie pytanie: co to jest hashtag?

W dosłownym tłumaczeniu: hashtag to znacznik (ang. tag), który składa się z wyrazu, poprzedzonego symbolem # (ang. # - hash). Początkowo hashtag był stosowany w technologii informacyjnej. Później, jako forma grupowania treści, pojawił się na Twitterze. Dziś, w obie cyfryzacji, jest dostępny również na innych platformach społecznościowych – takich, jak Facebook czy LinkedIn. Można powiedzieć, że hashtag to nowoczesna opcja linkowania do treści z danej kategorii.

Jak działają hashtagi

Być może zastanawiasz się: po co współczesnym markom hashtagi? Wytłumaczenie jest proste: po to, by zwiększać firmowe zasięgi w Social Mediach. Hashtag służy przede wszystkim do promowania na Facebooku oraz na innych platformach społecznościowych. Treść, wzbogacona hashtagami, może dotrzeć do większej grupy odbiorców, niż treść zupełnie ich pozbawiona. Hashtagi dają Twojej firmie dodatkową promocję w miejscu, w którym są wszyscy Twoi klienci. Dodatkowo dzięki hashtagom możesz znaleźć najnowsze trendy w swojej branży.

Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że w dobie ogromnej konkurencji na rynku bycie przed innymi jest niezwykle ważne. Hashtag jest Twoim sprzymierzeńcem w rynkowej walce o większe zyski. To prosty marketing, który działa. Wystarczy, że dodasz symbol # przed wyrazem – i już możesz „podpiąć” swój post pod content innych firm z wybranej kategorii. Krótko mówiąc: hashtag daje się po to, by łatwiej grupować wiadomości. Jeśli wciąż zastanawiasz się, czy stosowanie hashtagów naprawdę działa, to już spieszymy z przykładami.

Hashtag przykłady

Wyobraź sobie, że dopiero otwierasz salon kosmetyczny w Warszawie. W tak wielkim mieście prawdopodobnie są miliony identycznych salonów, jak Twój. Posiadają ten sam zakres usług w podobnych cenach. Pewnie mają też ugruntowaną pozycję na rynku i oddaną rzeszą klientów. Twoim zadaniem jest odróżnić się od konkurencji i przyciągnąć klientów innych salonów do siebie. Po to właśnie daje się hashtagi – by powiedzieć swojej grupie docelowej „hej, ja też tu jestem – i również mam salon kosmetyczny”.

Zauważ: w XXI wieku, jeśli potrzebujemy specjalisty od danej usługi, to nie szukamy go w gazecie czy na słupie ogłoszeniowym. Rolę tradycyjnych miejsc na reklamę przejął Internet. Bardzo prawdopodobne jest, że Twoja klientka również przegląda oferty zabiegów manicure w Internecie - m.in. na Facebooku. W wyszukiwarkę platformy wpisuje pewnie hashtagi typu #manicurewarszawa, #paznokciewarszawa czy #kosmetyczkawarszawa. Co znajdzie pod tymi hasłami – Twoją firmę czy konkurencję?

Jak dodać hashtag

Dobieranie odpowiednich (czyli popularnych) hashtagów to sztuka. W dzisiejszych czasach nowe hashtagi powstają praktycznie cały czas. Na pewno widzisz, że niektóre z nich pojawiają się częściej - to znak, że są chętniej wpisywane w wyszukiwarkę przez Twoją grupę docelową. Jeśli chcesz nadążyć za tym procesem, to sprawdzaj, jakich hashtagów używa Twoja konkurencja. Wystarczy, że wpiszesz hashtagi w wyszukiwarkę platformy społecznościowej.

Nie wiesz, jak zrobić hashtag na klawiaturze? To nic trudnego. Przytrzymaj prawy przycisk Shift i w tym samym momencie dodaj 3 z górnej klawiatury: dzięki temu uzyskasz znak #. Potem musisz dołożyć interesujące Cię słowo i już – Twój hashtag w Social Media gotowy! Stworzony znacznik dopisz na końcu treści, oddzielając go linijką spacji od reszty contentu – taki zabieg sprawi, że hashtag będzie lepiej widoczny dla potencjalnego odbiorcy. Uwaga: jeśli hashtag ma spełniać swoje zadanie, to pomiędzy wyrazem a symbolem # nie stawiaj spacji.

Jak używać hashtagów na LinkedIn

Pierwszym krokiem do tego, by prawidłowo używać hashtagów na LinkedInie, jest sprawdzenie ich popularności. Możesz to zrobić w wielu płatnych i darmowych platformach internetowych. Jeżeli chodzi o pierwszy typ narzędzi, to świetnym wyborem będzie znana polska marka – Brand24. Natomiast jeśli bardziej interesuje Cię bezpłatne wyszukiwanie popularnych hashtagów, to polecamy LinkedIn Hashtag Generator na platformie TuckTools.

Nie zapomnij jednak, że LinkedIn to platforma biznesowa, która rządzi się swoimi prawami. Jeśli chcesz zwiększyć ruch na swojej stronie, to musisz prawidłowo używać hashtagów. Na LinkedInie w przeciwieństwie do Facebooka czy Instagrama, nie zawsze „więcej znaczy lepiej”. Postaw bardziej na jakość; nie „zaśmiecaj” swojego poważnego contentu toną hashtagów. W biznesowym tonie nie wypada, by hashtagi zajmowały połowę (lub więcej) miejsca w Twoim komunikacie.

Nie lekceważ siły hashtagów, bo nie osiągniesz zbyt wiele w swoim biznesie. Hashtag to nie jest chwilowa moda, która przemija. To raczej sposób na łatwiejsze dotarcie do Twojego targetu, czyli zainteresowanych klientów. Stosując hashtagi, zwiększasz szanse swojej firmy na konkurencyjnym rynku.

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 5.00 na bazie 8 opinii)
Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD