Zuzanna Sarapata

Czym są banery Google Ads (Adwords) i jakie mają wymiary?

Data publikacji
12.10.2022
|
5 min czytania

Zapewne nie raz przeglądając strony w Internecie, zdarzyło Ci się zobaczyć banner reklamowy, a może nawet w niego kliknąłeś, zainteresowany ofertą. Może przeglądałeś ofertę jakiegoś sklepu w sieci, zamknąłeś kartę, a na kolejnej wyświetliła Ci się reklama poprzedniego sklepu? Tak właśnie działa Google Ads. Czym są banery reklamowe, do czego służą i jak się je tworzy? Przeczytaj artykuł, by poznać szczegóły.

Banery Google Ads – co to jest i do czego służy?

Reklamy displayowe, czyli m.in. banery, które wyświetlają Ci się przy tekście głównym na stronie, pomiędzy akapitami artykułu albo nad nim, przyciągają wzrok użytkowników w dwóch milionach witryn i sieci reklamowej Google. Takie reklamy mogą przyjmować także formę wyskakujących okienek lub reklam pełnoekranowych, które możesz wyłączyć po określonym czasie. Google Ads – w ogólnym znaczeniu – to cały system reklamowy służący do wyświetlania opłaconych linków w wynikach wyszukiwania. Banery stanowią jedną z form Google Ads, wspomagających marketing internetowy. Do pozostałych możemy zaliczyć reklamę tekstową, czyli pierwsze wyniki wyszukiwania. Reklama tekstowa składa się z dwóch nagłówków, pola tekstowego (do 80 znaków) oraz adresu strony, czyli adresu URL. Marketing wykorzystuje także kampanie graficzne, czyli właśnie banerowe. Od reklamy tekstowej odróżnia się tym, że cały przekaz reklamowy znajduje się na jednym zdjęciu. W związku z tym banery powinny zawierać najważniejsze informacje. W przypadku promocji w drogerii będzie to m.in. czas jej trwania, oferta, rodzaj zniżki czy przecenione produkty. Reklamy banerowe wyświetlane są w sieci reklamowej Google Display Network, czyli stronach współpracujących z Google. Baner stanowi łącznik pomiędzy dwiema strona, po kliknięciu obrazka, zostajesz przeniesiony na witrynę internetową z daną ofertą. Reklamodawcy mogą linkować grafiki do wybranych zakładek na stronie, na stronę startową lub na specjalnie stworzony landing page. Obecnie sieć Display Network Google obejmuje ponad dwa miliony stron, a jej treści trafiają aż do 90% użytkowników na całym świecie. Trafią oni na Twoją reklamę, przeglądając swoje ulubione strony, sprawdzając skrzynkę mailową czy wyświetlając film ulubionego vlogera na platformie YouTube. Dlatego to świetne narzędzie marketingowe, które pozwoli Ci trafić do potencjalnego klienta. Reklama Google Ads wykorzystywana jest przez różne marki, firmy i sektory. Korzystają z niej właściciele komisów rowerowych, salonów fryzjerskich, agencje reklamowe, kawiarnie, czy duże firmy takie jak operatorzy komórkowi, czy popularne supermarkety. Do poszerzenia wiedzy na temat reklam Google Ads, czy też reklamy w ogóle pomocne z pewnością będą kursy digital marketingu.

Rozmiary banerów Google Ads

Google nie zamyka się na jeden typ czy rozmiar grafiki, którą możesz wykorzystać w reklamie. Na początek możesz skorzystać z samouczka Google Ads lub kursów digital marketingu, które podpowiadają, jakie wymiary są najskuteczniejsze. Pierwszy to tak zwany długi baner, czyli grafika o wymiarach 728 × 90 pikseli. Taka reklama świetnie sprawdzi się jako grafika wyświetlana nad główną treścią lub na forach internetowych. Jest też dobrym wyborem, jeśli strony zoptymalizowane są pod kątem tabletów. Kolejnym wymiarem jest tak zwany duży prostokąt o wymiarach 336 × 280. To najbardziej dostępny format, który może zwiększyć Twoje zasoby reklamowe. Dobrze sprawdzi się w tekście lub na jego końcu. Tak zwany średni prostokąt to baner o wymiarach 300 × 250. Podobnie jak w przypadku dużego prostokąta – dla jego wymiarów dostępnych jest najwięcej źródeł reklam. Ostatnie dwa najbardziej polecane wymiary przez Google Ads to tak zwany baner mobilny o wymiarach 300 × 50 oraz tak zwany szeroki wieżowiec, czyli grafika o rozmiarach 1600 × 600. Baner mobilny przystosowany jest do smartfonów z większymi ekranami. Wtedy reklama będzie wyświetlana na dole lub na górze ekranu. Szeroki wieżowiec możesz spotkać obok bocznych pasków na stronach internetowych.

Program do tworzenia banerów Google Ads

Znając wymiary polecane przez Google, sam możesz zaprojektować banery, m.in. w programie Adobe Photoshop. To profesjonalny program, z którego korzystają graficy i agencje reklamowe na całym świecie. Jeśli jednak jesteś na początku swojej drogi z reklamą Google Ads i rozpoczynasz przygodę z projektowaniem graficznym, to sprawdzą się narzędzia marketingowe, z których możesz korzystać online. Są to między inny strony takie jak: bannersnack.com, canva.com, snappa.com czy spark.adobe.com. Możesz także skorzystać darmowego edytora graficznego AdWords. Dostęp do niego uzyskasz po utworzeniu kampanii kierowanej na sieć reklamową. Po rozwinięciu menu wyświetli Ci się kilka opcji do wyboru. Wybierając „reklamę graficzną”, możesz przesłać własne gotowe materiały lub utworzyć propozycję reklam na podstawie adresu strony internetowej. System przeskanuje jej zawartość, wygeneruje przykładowe zestawy reklam, a Ty będziesz mógł wybrać tę, która Ci najbardziej odpowiada.

Baner Adwords cena

Przygotowanie baneru Adwords różni się w zależności od tego, czy wykonasz ją sam, czy skorzystasz z pomocy profesjonalistów. Polegając tylko na sobie, wiedzy, którą możesz zdobyć dzięki kursom digital marketingu i darmowym narzędziom marketingowym, przygotowanie baneru może być darmowe. Możesz także wykupić subskrypcję na bardziej zaawansowanej stronie oferującej szablony banerów, wtedy Twój koszt to od kilku do kilkunastu dolarów miesięcznie. Jeśli zdecydujesz się przekazać projekt w ręce profesjonalnego grafika lub agencji reklamowej, ceny mogą wahać się od 200 do 800 zł za pakiet (kilka lub kilkanaście wymiarów).

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 4.00 na bazie 6 opinii)
Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD