Jacek Palęcki

Lista umiejętności linkedin - dodawanie, ewaluacja i potwierdzanie.

Data publikacji
19.09.2022
|
4 min czytania

Poprzez umieszczenie w sekcji Umiejętności na LinkedIn informacji o Tobie możesz pozwolić użytkownikom tego serwisu na poznanie Twoich atutów. Tym samym zwiększysz możliwość znalezienia Cię w sytuacji, kiedy ktoś będzie potrzebować takiego specjalisty jak Ty. Sprawdź, jak dodać umiejętności na LinkedIn, wprowadzać w nich zmiany i potwierdzać je.

Jak dodać umiejętności na LinkedIn?

Obecnie na Twoim profilu możesz dodać maksymalnie 50 umiejętności. Natomiast kolejność ich wyświetlania jest uzależniona od rekomendacji – te, które mają ich najwięcej, są prezentowane najwyżej. W przypadku umiejętności bez potwierdzenia są one prezentowane według daty dodania.

Jak dodać umiejętności w LinkedIn? Przede wszystkim sekcja ta nie pojawi się w Twoim profilu, jeśli nie masz dodanych żadnych umiejętności. W przypadku gdy chcesz, aby były widoczne:

  1. Kliknij na Ja, które widzisz na górze strony
    1.1.jpg
  2. Następnie wybierz Wyświetl profil.
  3. Kliknij Dodaj część w profilu.
    2.jpg
  4. Następnie wybierz Dodaj umiejętności.
  5. Zacznij wpisywać nazwę umiejętności, a wtedy zaczną pojawiać się propozycje. Możesz również wybrać jedną z sugerowanych, które serwis zaproponuje na podstawie Twojego profilu. Następnie kliknij Zapisz.
  6. Aby dodać kolejne Umiejętności, powtarzaj te same kroki.

Jakie umiejętności na LinkedIn?

Wprawdzie możesz dodać aż 50 zalet, ale możesz też mieć wątpliwości co do tego, jakie tam umieścisz. Dla pracodawców coraz większe znaczenie mają umiejętności miękkie, szczególnie na stanowiskach kierowniczych. Wynika to ze świadomości, że wieloletnie doświadczenie wcale nie musi oznaczać, że specjalista np. znakomicie zarządzać będzie zespołem. Natomiast to nie dotyczy wszystkich stanowisk. W przypadku technicznej pracy większe znaczenie ma know how, natomiast optymalnym rozwiązaniem jest dodanie zarówno umiejętności twardych, jak i miękkich.

Ważne jest również to, aby poszczególne umiejętności były poparte rekomendacjami. Dopiero wtedy osoba odpowiedzialna za rekrutację ma potwierdzenie, że rzeczywiście je masz. Samo wymienianie umiejętności to zbyt mało – to tylko informacja, ale też może ona zwrócić uwagę poszukującego specjalisty. Jeśli np. Twoją specjalizacją jest reklama na LinkedIn, to poproś klientów, aby potwierdzili w Twoim profilu tę umiejętność.

Jak potwierdzić umiejętności na LinkedIn?

Samo dodanie umiejętności jest ważne, ale istotniejszym elementem są potwierdzenia. Oznacza to, że dany użytkownik przyznaje, że rzeczywiście masz taką umiejętność, współpracował z Tobą i spełniłeś jego oczekiwania. Rekomendacja na LinkedIn ma ogromną wartość, tym bardziej jeśli pochodzi od znanego w branży specjalisty. Jak potwierdzić daną umiejętność innego użytkownika?

W pierwszym kroku znajdź profil danej osoby. Następnie przewiń stronę do sekcji Umiejętności i rekomendacje. Żeby była ona widoczna, najpierw użytkownik musiał dodać jakieś umiejętności. Znajdź tę, którą chcesz potwierdzić, i kliknij Potwierdź.

3.jpg

Po tym kroku Twoje nazwisko i zdjęcie znajdą się wśród osób, które zobaczysz po kliknięciu Potwierdzone.

4.jpg

Ewaluacja umiejętności LinkedIn

Ewaluacja umożliwia zaprezentowanie poziomu opanowania umiejętności dodanych do profilu. Robi się to poprzez testy tworzone przez ekspertów z danej dziedziny. Najczęściej składają się z 15 pytań, na które należy odpowiedzieć w ograniczonym czasie. Na LinkedIn możesz sprawdzić, jakie są przykładowe zapytania dla poszczególnych specjalizacji. W przypadku poradzenia sobie z nimi w profilu pojawi się odznaka Ewaluacje umiejętności. Oczywiście korzystanie z tej funkcji nie jest obowiązkowe. Jeśli jednak jej używasz i potwierdzisz swoje umiejętności, zwiększysz również szanse na to, że rekruterzy Cię zauważą. Jak możesz przystąpić do takiego quizu? Wejdź na Twój profil, następnie przewiń stronę do sekcji Umiejętności. Obok danej pozycji, o ile istnieje możliwość sprawdzenia się w danej dziedzinie, może się pojawić opcja Przystąp do quizu.

5.jpg

Pamiętaj, że możesz również prowadzić w LinkedIn profil firmowy. Jeśli masz działalność, to warto wykorzystać i tę funkcję, aby dotrzeć do potencjalnych klientów i dodatkowo potwierdzić umiejętności poprzez np. dodawanie case study.

Jak usunąć umiejętności w LinkedIn?

Jeśli z pewnych powodów daną umiejętność chcesz usunąć z Twojego profilu na LinkedIn, to nic nie stoi na przeszkodzie. Nie sprawi Ci to większych problemów. Aby to zrobić:

  • Kliknij w Ja na górze strony, a następnie wybierz Wyświetl Profil.
  • Przewiń stronę do sekcji Umiejętności.
  • Kliknij ikonę ołówka, która znajduje się po prawej stronie umiejętności, którą chcesz usunąć. Ukrywają się pod nią opcje edycji tej pozycji.
  • Następnie jedną z opcji do wyboru jest Usuń umiejętność. Kliknij zatem tę pozycję, a wówczas zniknie ona z Twojego profilu.

6.jpg

Funkcje związane z dodawaniem i potwierdzaniem umiejętności należą do kluczowych na LinkedIn. Dzięki nim zwiększasz szanse na pozyskanie klientów i partnerów w tym serwisie społecznościowym. Warto uzyskać jak najwięcej takich potwierdzeń, gdyż zwiększają one Twoją wiarygodność. Oczywiście powinny to być potwierdzenia od prawdziwych, wiarygodnych profili. Mogą ją dodać wyłącznie użytkownicy, którzy należą do Twojej sieci na LinkedIn.

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 5.00 na bazie 3 opinii)
Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD