Jacek Palęcki

Profil firmy na Linkedin - jak założyć i prowadzić?

Data publikacji
10.08.2022
|
6 min czytania

Prowadzenie stron na popularnych platformach społecznościowych to podstawa skutecznego marketingu. Obowiązkiem na Polskim rynku jest aktywny marketing na Facebooku, ponieważ to platforma, z której wg raportu "Social Media w Polsce 2021" korzysta niemal 90% aktywnych użytkowników Internetu, więc nie ma sobie równych w przypadku budowania zasięgu. Jeśli jednak chcemy docierać do węższej grupy odbiorców, np. do przedsiębiorców z ofertą B2B to najlepszym miejscem jest LinkedIn, z którego już dzisiaj korzysta niemal 25% aktywnych użytkowników Internetu w Polsce, a więc ponad 4 miliony osób. Do aktywnego marketingu na LinkedIn, tak jak w przypadku Facebooka, potrzebujemy strony firmowej na platformie - jak ją założyć i skutecznie prowadzić?

Jak założyć profil firmy na Linkedin?

Do założenia strony firmowej, potrzebujemy jedynie profilu na LinkedIn i dostępu do komputera, ponieważ strony nie można utworzyć w aplikacji mobilnej. Gdy jesteśmy już na stronie głównej LinkedIn. to wystarczy kliknąć ikonkę "praca" w prawym górnym rogu i wybrać: "utwórz stronę firmową" na samym dole. Następnie musimy wybrać rodzaj zakładanej strony firmowej, mając do wyboru: firmę, stronę marki oraz instytucję edukacyjną, uzupełnić podstawowe informacje i zatwierdzić utworzenie strony.

Podczas procesu zakładania profilu firmowego na LinkedIn warto zatrzymać się na etapie uzupełniania podstawowych informacji i skrupulatnie uzupełnić dane, które będą reprezentować naszą firmę. Powinniśmy przede wszystkim znaleźć dobry adres URL strony, który uwzględni nazwę naszej firmy, jednak nie będzie za długi, co pomoże w znalezieniu strony firmowej w przyszłości. Warto również już na samym początku dodać profesjonalne logo naszej firmy, krótki slogan wskazujący misję i cele firmy oraz adres firmowej strony internetowej.

Po zatwierdzeniu profilu zyskamy dostęp do panelu administracyjnego, gdzie będziemy mogli wykonać kolejne kroki uzupełniania profilu. Niewątpliwie najważniejszym miejscem jest opis firmy, który może liczyć aż 2000 słów, więc daje ogromną przestrzeń do opisania: misji i celów firmy, oraz wskazania jakich ludzi szukamy do pracy, kto jest targetem naszych produktów lub usług, czym w ogóle się zajmujemy i co nas wyróżnia.

Linkedin - jak prowadzić profil firmy?

Prywatny profil na LinkedIn to miejsce na wszelkiego rodzaju treści, pozostające w dość profesjonalnym tonie, a strona firmowa ma kreować odpowiedni wizerunek marki i realizować określone cele, więc treści muszą być nieco bardziej przemyślane, choć nadal ciekawe, co jest nie lada wyzwaniem.

Na stronie firmowej nie możemy publikować artykułów, czyli dłuższych wpisów tekstowych, jednak opcji do tworzenia treści nie brakuje:

  • Linki zewnętrzne - na profilu firmowym możemy publikować linki, np. do artykułów na zewnętrznej stronie firmowej
  • Grafiki - mogą być to ciekawe zdjęcia z życia firmy, inspirujące cytaty z branży czy infografiki
  • Filmy - to format mogący zastąpić długie artykuły, ponieważ w firmie jesteśmy w stanie przekazać znacznie więcej treści w krótszym czasie
  • Transmisje na żywo - jest to świetna forma kreowania wizerunku firmy i polepszania kontaktu z odbiorcami, których podczas transmisji możemy angażować do różnych działań
  • Dokumenty - mogą być to pliki PDF lub inne dokumenty, np. wycinki szkoleń czy raporty branżowe

Wszystkim wpisom na profilu firmowym LinkedIn powinien towarzyszyć krótki opis tekstowy zachęcający do działania (CTA), który może mieć długość do 700 znaków.

Skuteczny profil firmowy na Linkedin

Założenie i aktywne prowadzenie firmowego profilu na LinkedIn to krok w dobrą stronę, jednak co zrobić, żeby profil był skuteczny, a więc zdobywał zasięgi i nowych obserwujących?

Absolutną podstawą jest poprawne uzupełnienie profilu, a przede wszystkim bogatego opisu, sloganu, zdjęcia, ponieważ to te czynniki stanowią o pierwszym wrażeniu, a więc wpływają na to, jak profil naszej firmy jest postrzegany. Kolejnym ważnym elementem, szczególnie dla większych firm, jest zaangażowanie pracowników do aktywności na firmowym profilu, którzy powinni go przede wszystkim obserwować, a dodatkowo angażować się w publikowane treści na firmowym profilu - dodawać reakcje, komentarze czy nawet udostępniać. Dzięki takiemu działaniu dotrzemy do szerszego grona odbiorców, ponieważ treści będą się wyświetlać na tablicach pracowników. Warto również oznaczać pracowników w swoich wpisach i poprosić ich, żeby robili to samo - w taki sposób zapewniamy sobie cross promocję, poprawiamy wizerunek firmy i zwiększamy motywację pracowników do takiej aktywności.

Profil firmowy i publikowane na nim wpisy warto zoptymalizować pod SEO, ponieważ sam profil, jak i publikowane na nim wpisy, indeksują - wyświetlają się, w wyszukiwarkach. Podstawą jest ustalenie odpowiedniego adresu URL firmowego profilu, który będzie zawierał pełną nazwę firmy, lub jej skróconą wersję, ponieważ nie może być za długi. Do tego należy dodać bogaty opis, i przemycić w nim kilkakrotnie nazwę firmy, żeby profil wyświetlał się w Google pod zapytania dotyczące naszej firmy, co zapewni mu organiczny dopływ zainteresowanych osób.

Co więcej, admin profilu firmowego ma możliwość zapraszania swoich kontaktów pierwszego stopnia do obserwowania profilu firmowego, więc warto z tej opcji skorzystać. Jest to bardzo dobry sposób na zdobycie podstawowego zasięgu, jednak należy pamiętać, żeby profil autora był odpowiednio uzupełniony, a więc zawierał: zdjęcie profilowe, nagłówek, bogatą listę potwierdzonych umiejętności na LinkedIn, dobry opis, aktywność profilu oraz rekomendacje od innych użytkowników LinkedIn.

Skuteczne prowadzenie profilu firmowego na LinkedIn sprowadza się również do działań poza platformą, a więc wspominaniu o aktywności na LinkedIn w innych kanałach promocji, jak np. na firmowej stronie internetowej, w stopce maili z newslettera czy nawet podczas wydarzeń firmowych na żywo.

Oczywiście najprostszym sposobem na zdobywanie zasięgu i obserwujących jest reklama na LinkedIn, choć takie działanie wymaga odpowiedniego budżetu. Jednak jeśli koszty nie mają dla nas znaczenia, a zależy nam na długofalowym rozwijaniu profilu firmowego i pozyskiwaniu leadów B2B to najlepszym rozwiązaniem jest kupno konta premium - Sales Navigatora, łącząc go z naszym narzędziem do LinkedIn - Sales Robots, które pomaga zautomatyzować proces reklamy.

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 5.00 na bazie 3 opinii)
Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD