Zuzanna Sarapata

Jaki program do mailingu wybrać?

Data publikacji
22.11.2022
|
2 min czytania

Automatyczne wysyłanie e-maili oraz przemyślana strategia mailingowa zwiększają szanse, że wybrany przez Ciebie program mailingowy będzie dla Ciebie skutecznym wsparciem. Na szczęście cena takich potencjalnych programów nie jest zbyt wysoka ze względu na dużą konkurencję. Przed zakupem należy wziąć pod uwagę kilka ważnych kwestii.

Program do skutecznego mailingu

Skuteczność to często zasługa dobrze opracowanego programu. Pomóc w tym mogą 4 podstawowe cechy:

  1. Oszczędzaj czas — nie musisz tworzyć skomplikowanych statystyk, aby zobaczyć, że jedną z najważniejszych korzyści jest oszczędność czasu. Wyobraź sobie, że musisz napisać mailing reklamowy do wszystkich, którzy subskrybują Twój newsletter. Chcesz kontrolować, do kogo wysłano wiadomość e-mail, do kogo nie została ona wysłana i czy klient nie odpowiedział podczas kampanii, ponieważ nie był zainteresowany ofertą. Tworząc plan kampanii, możesz zminimalizować czas potrzebny na jego uruchomienie. Automatyzacja poczty e-mail pozwala efektywniej skalować kampanie marketingowe.

  2. Spersonalizuj wrażenia klienta — właściwe przypisanie właścicieli segmentów pozwala zautomatyzować Twój mailing za pomocą bardziej spersonalizowanych i angażujących treści. Jest to jeden z głównych powodów, dla których automatyczne wiadomości e-mail osiągają znacznie wyższe wskaźniki zaangażowania niż standardowe kampanie e-mailowe.

  3. Mierz wyniki — obliczenie ROI dla automatycznego dostarczania wiadomości e-mail jest stosunkowo proste. Podobnie jak w przypadku każdego przedsięwzięcia, musisz znać koszty, czasy realizacji, powiązane przychody itp. Post może również mierzyć koszty pozyskania klienta i średnie długości życia klienta. Korzystanie z programu pocztowego jest zwykle opłacane w ramach miesięcznego abonamentu. W dowolnym momencie pod koniec miesiąca możesz przeglądać statystyki dotyczące skuteczności wysłanych i dostarczonych wiadomości. Dzięki dodatkowym narzędziom możesz nawet dowiedzieć się, co czytają Twoi odbiorcy i ile czasu przy tym spędzili :)

  4. Współpraca z innymi kanałami sprzedaży — automatyzacja poczty e-mail to jedno. Wiele narzędzi ułatwia łączenie kampanii z innymi kanałami w celu uzyskania pełniejszego obrazu. Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego niektóre firmy wysyłają oferty w wiadomościach e-mail jako linki? Prawdopodobnie dlatego, że chcą śledzić podejmowane na nich działania. Czy go otworzyłeś, jakie strony przeczytałeś i jak długo drukowałeś?

W większości przypadków program pocztowy pozwoli Ci połączyć się z Twoim systemem CRM. Może to prowadzić do pozyskiwania nowych leadów w systemie, odpowiadając na e-mail.

Darmowy program do mailingu

Oczywiście nie musisz korzystać z płatnych programów. Pamiętaj, że większość programów ma również darmowe wersje, które przeważnie są ograniczone pod względem wielkości Twojej bazy mailingowej. Przemyśl do ilu osób chcesz kierować swoje wiadomości, bo może się okazać, że email marketing w Twojej firmie nie będzie aż tak rozbudowany i w zupełności wystarczy darmowa wersja jakiegoś popularnego programu. Jeśli Twoja grupa odbiorców nie jest większa niż 500 osób (co w przypadku niewielkich firm jest wielce prawdopodobne), to program GetResponse jest idealnym rozwiązaniem. Nie ma on limitów maili na miesiąc ani maili na kontakt. Dzięki temu jest w pełni darmowy i idealny na początkową drogę z mailingami.

Programy do masowego mailingu

Na rynku możemy znaleźć takie programy do mailingu jak:

  • Mailchimp
  • Mailer Lite
  • Getresponse
  • Aweber
  • Madmini
  • Freshmail

Każdy z nich ma trochę inne funkcjonalności i trafi do innego klienta. Freshmail ma możliwość integracji z takimi platformami jak WordPress, czy integrację z Google Analytics. Mailchamp ma bardzo czytelne raporty oraz niski stopień skomplikowania przy tworzeniu kampanii. Mailer Lite ma funkcję tworzenia mailingów na zasadzie drag & drop. Natomiast Aweber posiada dedykowaną aplikację mobilną i dużą bibliotekę darmowych przykładowych szablonów.

Ustal co w Twojej firmie jest istotne podczas kampanii mailingowych, określ wielkość grupy docelowej i zobacz jakie statystyki potrzebujesz mieć ze swoich kampanii. Na tej podstawie będziesz mógł skutecznie wybrać optymalny dla Ciebie program mailingowy.

Polski program do mailingu

Wsparcie w języku polskim jest dla wielu osób bardzo istotne. Jak mamy problem z wysyłką lub funkcjonowaniem programu, to zależy nam na uzyskaniu szybkiej i zrozumiałej dla nas odpowiedzi. Właśnie z tego powodu wiele firm szuka polskich programów do mailingu lub chociaż takich, które mają suport w naszym języku. Pamiętaj, żeby sprawdzić też, w jakich godzinach działy wsparcia pracują. Ważne jest również dowiedzenie się zawczasu, czy pomoc jest tylko w postaci maila, czy może jest jakaś forma on-line taka jak chat, który zdecydowanie przyspiesza pomoc. Jeśli zależy Ci jednak nie tylko na polskim supporcie, ale na w pełni polskim programie, to dobrym wyborem będzie GetResponse, bo nie tylko ma on menu w naszym rodzimym języku, ale jest to również w całości polska firma.

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 4.00 na bazie 8 opinii)
Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD