Jacek Palęcki

Generowanie leadów na Linkedin

Data publikacji
19.09.2022
|
5 min czytania

Liczba użytkowników LinkedIn to już 810 mln. To znacznie mniej niż w przypadku choćby Facebooka, który ma ich blisko 3 miliardy, natomiast są to serwisy o innym charakterze. LinkedIn jest portalem dla specjalistów z różnych dziedzin. Wyróżnia go bardzo wysoka skuteczność pod względem generowania leadów, co oznacza, że inwestowanie w działania w tym serwisie są opłacalnym krokiem. Jak realizować takie cele? Na czym polega generowanie leadów na LinkedIn?

Generowanie leadów przez LinkedIn

Prowadzenie działań na LinkedIn ma wiele zalet. Zacznijmy od tego, że według analizy przeprowadzonej przez Hubspot ruch z tego serwisu jest bardzo skuteczny. Okazało się, że odwiedziny z LinkedIn przyniosły konwersję wynoszącą 2,74%. To oznacza wynik prawie trzykrotnie wyższy niż w przypadku Facebooka i Instagrama, które osiągnęły odpowiednio rezultaty 0,69% i 0,77%. To przede wszystkim miejsce znakomite do generowania leadów dla branży B2B. Co ciekawe, jak wynika z badań Akademii Leona Koźmińskiego, aż 97% polskich osób decyzyjnych ze wszystkich branż ma konto w LinkedIn. Potencjał biznesowy tego portalu jest zatem bezdyskusyjny. Jak generować leady w tym serwisie?

Jak pozyskiwać leady przez LinkedIn

Pozyskiwanie leadów przez ten serwis społecznościowy może się odbywać na różnych zasadach. Jak wynika z raportu „LinkedIn w Polsce w 2022 roku” przygotowanego przez Adriana Gamonia, w 2021 roku na portalu tym założono 2 miliony stron firmowych. Problem tkwi jednak w tym, że 74,5% takich profilów marek jest obserwowanych przez nie więcej niż 50 osób. Zatem publikacje docierają do niewielkiej liczby użytkowników. Jeśli chodzi o content w profilach prywatnych, to w grudniu 2021 roku na tę formę aktywności zdecydowało się tylko 2,7% polskich użytkowników LinkedIn. Skuteczność takiego postowania maleje.

Reklama na LinkedIn czy ogólnie działania zmierzające do generowania leadów mogą przybierać różną formę. Wystarczy wykorzystać możliwości, jakie daje ten serwis, i nie chodzi tutaj wyłącznie o korzystanie z płatnych kampanii reklamowych. Według LinkedIn 4 na 5 użytkowników tego portalu jest odpowiedzialnych za podejmowanie decyzji biznesowych. Warto to wykorzystać!

Budowanie sieci kontaktów

Skoro na LinkedIn znajdziesz mnóstwo osób decyzyjnych, to warto się z nimi skontaktować i spróbować nawiązać relację biznesową. W ramach standardowego konta wiadomość do innego użytkownika można wysłać wyłącznie wtedy, gdy należy on do naszej sieci kontaktów. W przypadku odpłatnych planów LinkedIn Premium wysyłanie wiadomości do innych członków serwisu tego nie wymaga, ale też w zależności od rodzaju konta możemy wysłać inną liczbę takich wiadomości. Jeśli korzystasz tylko z darmowego konta, to możesz zapraszać innych użytkowników do swojej sieci, a następnie kontaktować się z tymi osobami.

Wyszukaj odpowiednich użytkowników, którzy mogą być Twoimi potencjalnymi klientami. Możesz szukać na podstawie słów kluczowych, np. wyszukiwać różne branże LinkedIn i działających w nich specjalistów. Tygodniowo możesz wysłać ok. 100-200 takich zaproszeń. Limit kontaktów na jedno konto wynosi aż 30 tys. To może być bardzo skuteczny sposób na generowanie leadów LinkedIn, ale ważne jest kierowanie tych wiadomości do odpowiednich adresatów. Nie powinno się to odbywać na zasadzie budowania przypadkowych kontaktów. Uwagę użytkownika może zwrócić dodana przez nas rekomendacja na LinkedIn. Oczywiście powinna być prawdziwa. Dzięki temu internauta może przypomnieć sobie o współpracy i chętniej nawiązać kontakt.

LinkedIn Ads

LinkedIn ma swój system reklamowy. Działa on podobnej zasadzie jak rozwiązanie dostępne na Facebooku. Istnieją różne jego formy. Może to być reklama ze zdjęciem, która zachęca do odwiedzenia strony wewnętrznej, profilu na LinkedIn czy też pobrania aplikacji. Może to być również reklama wideo lub z karuzelą zdjęć. Jeszcze inną opcją jest wiadomość sponsorowana InMail, czyli wysyłanie treści sponsorowanej do wybranych odbiorców.

Zaproszenie użytkowników na wydarzenie

Jeśli zgłoszą oni chęć uczestnictwa w tym wydarzeniu, to wtedy warto do nich napisać. Zarówno organizator, jak i uczestnicy mogą zaprosić do udziału swoje kontakty. Można poprosić o zaproszenie przez tych uczestników swoich kontaktów z LinkedIn. Z osobami, które są Twoimi kontaktami, możesz się rozmawiać za pośrednictwem wiadomości LinkedIn, a z pozostałymi – dzięki wiadomościom InMail. Te ostatnie służą do kontaktowania się z innymi członkami, z którymi nie mamy połączenia. Na koniec należy wyeksportować szczegółową listę gości wraz z ich danymi.

Grupa na LinkedIn

Zainteresowanie tym rozwiązaniem jest na LinkedIn nieporównywalnie mniejsze niż w przypadku Facebooka, natomiast warto już teraz założyć grupę związaną z naszą branżą. Być może zgromadzenie dużego grona zainteresowanych potrwa, ale warto to zrobić już teraz, kiedy takich grup jest jeszcze stosunkowo mało. Możemy być nawet pierwsi w swojej branży. Następnie grupa może być wykorzystywana do publikowania contentu i umożliwiać dotarcie do większego grona niż przez profil prywatny czy firmowy. Jeśli dodajemy jakąś treść, to warto zadbać o jak największą liczbę reakcji i komentarzy – może to zwielokrotnić liczbę odbiorców tego contentu.

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 5.00 na bazie 5 opinii)
Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD