Zuzanna Sarapata

Emotikony na LinkedIn

Data publikacji
1.11.2022
|
3 min czytania

Korzystamy z nich codziennie, zarówno w pracy, jak i w życiu osobistym. Emotikony są integralną częścią naszego codziennego życia i udowodniły, że są czymś pozytywnym. Potrafią zatrzymać i rozbawić, czyli wywołać więcej emocji niż dosłowny opis. Przyciągają one ludzi i wywołują reakcję.

Brzmi pięknie, ale nie każdy jest o tym przekonany. Niektóre firmy mogą uznać, że taka forma komunikacji im nie odpowiada. Kojarzy im się z młodością, frywolnością wręcz dziecinnością. Niektóre marki wprowadziły emoji do codziennej komunikacji, ale w sposób, który raczej odpycha niż przyciąga. Przedstawiamy więc nie tylko powody, dla których warto używać emoji, ale przede wszystkim sposoby ich wykorzystania. Sam pomysł łatwo może zostać zrujnowany przez złą realizację.

Kiedy warto używać emotikonów na LinkedIn?

Codziennie wysyłanych jest około 60 milionów emoji! Ich liczba rośnie, nie tylko w codziennym użyciu, ale także w komunikacji marketingowej. Ważne jest, aby wiedzieć, jak używać emoji na LinkedIn, aby zdobyć uwagę i zwiększyć zaufanie potencjalnych klientów. Oto 6 wskazówek dotyczących wykorzystania emoji w kampaniach marketingowych.

  • W zależności od docelowej grupy konsumentów należy dobrać rodzaj i liczbę emoji. Na przykład wybór emoji powinien być inny dla klientów biznesowych, a inny dla konsumentów kupujących słodycze.
  • Interakcja w czasie rzeczywistym za pomocą emoji — umiejętne wykorzystanie emoji i ich dopasowanie do treści może szybko zwrócić uwagę i pozwoli rozpocząć rozmowę. W ten sposób widzisz, jak odbiorcy reagują na wydarzenia i treści, które im dostarczasz!
  • Używanie więcej niż czterech emoji na LinkedIn może spowodować, że Twoja wiadomość zostanie odrzucona przez odbiorcę.
  • Użyj emotikonów, aby dodać osobisty element — emotikony, których używasz powinny pasować do Twojej marki jako naturalne przedłużenie Twojego głosu. Jeżeli w postach nie używasz emotikon, to zastosowanie ich w profilu na LinkedIn lub nagłówku LinkedIn może powodować niespójność Twojej osoby.
  • Ułatwiaj komunikację dwukierunkową — emojis można wykorzystać do ułatwienia komunikacji, a nie tylko do jednostronnych przekazów.
  • Rozważ, kiedy i gdzie należy używać emojis — emojis są nieodpowiednie w pewnych sytuacjach, więc wiedz, kiedy należy ich używać, a kiedy usunąć z marketingu na LinkedIn.

Być może emoji nie są konieczne dla wszystkich. Warto jednak jasno powiedzieć, że wszyscy powinni się zastanowić nad tym tematem i sprawdzić, czy nie warto do swojej komunikacji dorzucić właśnie emotikon. Dlaczego?

  • Według badań Experian, maile z emoji w temacie są otwierane o 56% częściej niż zwykłe.
  • Według Swiftpage, używanie emoji tematach wiadomości zwiększa unikalne wskaźniki otwarcia o 29%.

Zanim jednak zaczniesz tworzyć emoji i wykorzystywać je w tematach swoich wiadomości, to pamiętaj, że każda branża charakteryzuje się innym zachowaniem użytkownika. Przedstawiane przez nas wyniki badań zostały stworzone na pewnej konkretnej grupie docelowej. Sprawdź, co będzie w Twojej komunikacji sprawdzało się najlepiej. Jeśli masz LinkedIn premium, to możesz wyszukać osoby o podobnej specyfice branży do Twojej i sprawdzić, w jaki sposób one się komunikują. To może Ci pomóc w odpowiednim zbadaniu rynku.

Pewne jest jedno, nie należy przesadzać w żadną ze stron. Pamiętaj, że emotikony mają podbijać przekaz Twojej komunikacji, a nie ją zagłuszać. Jeśli dasz zbyt duże emotikon, to cały przekaz stanie się nieczytelny, a może nawet niepoważny. Pamiętaj, że czasem mniej znaczy więcej,

Jak wstawić emotikony na LinkedIn?

Wstawianie emotikon jest rzeczą niezwykle prostą. Wystarczy, że wpiszesz w Google „Emotikony LinkedIn” i pojawi się dużo stron, które będą prezentowały pełny zestaw emoji podzielonych na konkretne sekcje tematyczne. Gdy znajdziesz już tę odpowiednią dla siebie, to wystarczy, że ją zaznaczysz i skopiujesz. Następnie przejdź do swojej wiadomości na LinkedIn, którą tworzysz i użyjesz polecenia „wklej”.

Warto poznać dokładne znaczenie symboli, które planujesz zamieścić w swoim poście. Niektóre ikony mogą mieć podwójne znaczenie lub mogą nie pasować do sytuacji. Najbardziej oczywistym zastosowaniem symboli jest wstawienie ich do artykułu/tekstu/wiadomości w miejsce odpowiedniego słowa. Istnieje około 2000 różnych piktogramów, więc całkiem możliwe jest stworzenie postu z użyciem tylko symboli i bez żadnych słów. Z takich rozwiązań należy jednak korzystać bardzo ostrożnie, gdyż takie komunikaty nie zawsze mogą być prawidłowo zrozumiane.

Niewszystkie grupy docelowe docenią pojawienie się kolorowych symboli w przekazach marki. Emoji przemawiają do młodych ludzi, ale mogą nie mieć sensu dla osób starszych.

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 5.00 na bazie 5 opinii)
Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD