Jacek Palęcki

LinkedIn czy Goldenline – co wybrać?

Data publikacji
25.08.2022
|
4 min czytania

Większość z nas chce być dobrze postrzegana przez przyszłych pracodawców lub inne osoby z branży. Właśnie z tego powodu często dwa razy zastanawiamy się zanim umieścimy nowe zdjęcie lub post. Jeśli to właśnie media społecznościowe służą Ci do pozyskiwania kontaktów, to pewnie zastanawiasz się na których najlepiej mieć konto. Facebook czy LinkedIn, Goldenline? Warto się na jeden konkretny zdecydować, bo ciężko może być Ci dobrze prowadzić konto we wszystkich. Pamiętaj, że nawet jeśli dziś nie szukasz pracy, to budowanie swojego wizerunku jako specjalisty może sprawić, że nowa dużo lepsza praca znajdzie Ciebie sama. W dzisiejszym wpisie zrobimy porównanie Goldenline i LinkedIn, czyli dwóch największych portali przeznaczonych do kontaktów b2b i powiemy czy warto prowadzić profil firmowy na LinkedIn.

LinkedIn a Goldenline różnice

Mimo że oba portale służą do kontaktów biznesowych, to jednak są między nimi zauważalne różnice.

Goldenline

Warto zaznaczyć, że jest to polska strona. Ten argument często przekonuje na wstępie osoby, bo wolą oni wspierać „to, co nasze”, a dodatkowo duże grono użytkowników (zwłaszcza kilkanaście lat temu) utworzyło tam konto, bo sądziło, że jeśli szukają oni pracy w Polsce, to lepiej być widocznym na polskim serwisie b2b. Należy zaznaczyć, że od 2014 roku Goldenline notuje systematyczny spadek liczby odwiedzin. Wielu ekspertów twierdzi, że Goldenline jest serwisem skierowanym bardziej do osób zajmujących stanowiska niższego szczebla (do specjalistów włącznie). Jeśli chodzi o dane demograficzne, to na ten serwis wchodzą w większości kobiety, a najczęstszy przedział wiekowy użytkownika to 25 – 34 lat. Również na Goldenline można zaobserwować więcej osób posiadających wykształcenie średnie niż na LinkedIn.

LinkedIn

Na tym serwisie możemy zobaczyć znacznie więcej osób posiadających wyższe wykształcenie, pełniących stanowiska kierownicze oraz właścicieli firm. Również osoby w dojrzalszym wieku decydują się na założenie konta właśnie w tym serwisie. Z danych demograficznych, również widać dominacje młodych w wieku 25 – 34 lata, podział płci jest jednak dużo bardziej zbalansowany niż w Goldenline. Warto zaznaczyć, że to raczej naturalna tendencja, że osoby w przedziale 25 – 34 są większością, bo to są często ludzie aktywnie poszukujący swojej ścieżki zawodowej, a do tego jest to pierwsze pokolenie w pewien sposób wychowane naturalnie z komputerami, przez co korzystanie z Internetu oraz „bycie w nim” jest dla tych osób w pewien sposób naturalne. Warto zaznaczyć, że profil na LinkedIn daje więcej możliwości graficznych od swojego polskiego konkurenta. Można w nim dodać zdjęcie w tle, prowadzić w ramach serwisu swojego bloga, czy podzielić się swoimi dokumentami i prezentacjami na koncie (za pośrednictwem SlideShare). Nie da się ukryć, że LinkedIn jest również lepszy, jeśli chcemy prowadzić firmę w międzynarodowym środowisku. W związku z tym, że jest to serwis dostępny w większości krajów, to również użytkownicy są tam z całego świata. Sporo osób podkreśla, że na LinkedIn prowadzi się więcej wartościowych dyskusji biznesowych.

LinkedIn czy Goldenline?

Jak to zwykle bywa w takich przypadkach nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie „co lepsze LinkedIn czy Goldenline”. Należy przede wszystkim wziąć pod uwagę, do czego będziesz dany serwis wykorzystywać i jakiej pracy poszukujesz. Jeśli nastawiony jesteś na „prostsze” zawody, to Goldenline wydaje się rozsądniejszym wyborem. Pamiętaj jednak, że nawet jeśli dziś wykonujesz prosty zawód, nie oznacza to, że za dwa lata nie postanowisz się przebranżowić i zostać ekspertem w danej dziedzinie. W takiej sytuacji tworzenie konta na nowo na LinkedIn może być bardzo problematyczne, bo na nowo musisz nawiązywać sieci kontaktów, wszystko uzupełniać i tworzyć swój kontent.

Dodatkowo pamiętaj, że od ponad 10 lat Goldenline stale traci popularność (liczbę aktywnych użytkowników), więc jeśli taka tendencja się utrzyma, to może w pewnym momencie z tym serwisem stanie się to, co z „Naszą Klasą”.

Biorąc pod uwagę powyższe czynniki, to bardziej przyszłościowe i biznesowo opłacalne wydaje się stworzenie i prowadzenie konta na LinkedIn, bo masz nie tylko większe możliwości, większy zasięg, ale też stale rozwijający się serwis i dostęp do dużo większej ilości osób decyzyjnych.

Jednak końcowy wybór należy do Ciebie. Przeanalizuj, do czego potrzebujesz wykorzystywać dane konto. Zobacz z naszego artykułu jakie każde z nich ma plusy i minusy i wybierz to, co Ci najbardziej odpowiada.

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 5.00 na bazie 3 opinii)
Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD