Zuzanna Sarapata

Czym jest Linkedin InMail?

Data publikacji
14.11.2022
|
3 min czytania
Spis treści

    Nawiązywanie profesjonalnych kontaktów jest kluczem do rozwoju każdej firmy - wpływa na zwiększenie sprzedaży produktów lub usług oraz pozwala pozyskać wartościowe współprace. Nie jest to jednak takie proste, szczególnie gdy chodzi o pozyskiwanie danych kontaktowych do menadżerów lub innych osób decyzyjnych dużych firm, a szczególnie korporacji, ponieważ do takich osób zwyczajnie trudno dotrzeć w tradycyjny sposób - wymaga to odpowiedniego networkingu, a więc np. wyjazdów na przeróżne wydarzenia branżowe. Okazuje się jednak, że pozyskiwanie leadów B2B nigdy nie było prostsze, gdy wykorzystamy profesjonalną platformę społecznościową - LinkedIn wraz z kontem premium i funkcją InMail - czym jest, jak działa i jak dokupić?

    Linkedin InMail - co to jest?

    LinkedIn to profesjonalna siec społecznościowa pozwalająca nam na łączenie się z osobami, które znamy, budowanie sieci kontaktów z danej branży lub obserwowanie interesujących nas osób.

    Platforma daje nam możliwość wysłania zaproszenia do połączenia niemal każdej osobie, a wyjątkiem są tak naprawdę osoby, które osiągnęły limit połączeń - 30000. Oznacza to, że możemy spróbować nawiązać kontakt z niemalże każdą osobą, a do prośby o połączenie możemy dodać krótką wiadomość, informującą odbiorcę kim jesteśmy i dlaczego zdecydowaliśmy się wysłać zaproszenie. Taka wiadomość zwiększa szansę nawiązania połączenia, a jeśli do niego dojdzie, to staniemy się z tą osobą kontaktem pierwszego stopnia, zyskując możliwość wysyłania wiadomości prywatnych z wykorzystaniem komunikatora LinkedIn.

    Możliwość wysłania zaproszenia do kontaktu wraz z krótką wiadomością powitalną to już bardzo dużo, jednak wartościowe osoby na wysokich stanowiskach dostają takich zaproszeń dziesiątki, jeśli nie setki miesięcznie i choć dobra wiadomość powitalna może pomóc się wyróżnić, to część z tych osób w ogóle nie zagląda w zakładkę zaproszeń z przytłoczenia czy nawet lenistwa. Dlatego LinkedIn Premium, poza możliwością reklamy na LinkedIn, daje możliwość pominięcia tego procesu i wysłania bezpośredniej prywatnej wiadomości do dowolnej osoby na całej platformie, a funkcja nosi nazwę LinkedIn InMail.

    Gdy wyszukamy profil interesującej nas osoby lub mamy jej adres URL na LinkedIn, a nie jesteśmy z tą osobą połączeni, to zobaczymy kłódkę przy opcji wysłania wiadomości w jej profilu. Jednak, będąc użytkownikiem premium w dowolnym planie, możemy po prostu kliknąć przycisk wysłania wiadomości i napisać wiadomość bez konieczności łączenia się z tą osobą czy innej prośby o nawiązanie kontaktu - możemy od razu wysłać wiadomość.

    Taka wiadomość nie różni się co do zasady niczym od standardowej wiadomości do kontaktu pierwszego stopnia, a jedyną różnicą jest drobny napis “inmail” na początku wysłanej wiadomości, który jest prawie niezauważalny i nie wpływa negatywnie na procent uzyskiwanych odpowiedzi - będzie on podobny co w przypadku zwykłej wiadomości.

    Wiadomości InMail mogą mieć 200 znaków w temacie i 2000 znaków treści samej wiadomości, co jest wystarczające do rozpoczęcia rozmowy - przedstawienia siebie, powodu kontaktu, swojej oferty, a gdy użytkownik odpowie, to możemy kontynuować rozmowę, jak z kontaktem pierwszego stopnia.

    Jak dokupić inmail Linkedin?

    Wiadomości InMail są potężnym narzędziem do pozyskiwania wartościowych kontaktów, jednak nie są nieograniczone. W zależności od wybranego planu LinkedIn premium otrzymamy możliwość wysłania: 3 wiadomości InMail na miesiąc w planie “kariera,” 15 wiadomości InMail miesięcznie w planie “Biznes,” 20 wiadomości inMail na miesiąc w planie “Sprzedaż” oraz 30 wiadomości InMail miesięcznie w planie “Rekruter.”

    Gdy wyślemy wiadomość InMail, to stracimy jeden z dostępnych kredytów na wiadomość InMail, jakie mamy dostępne na miesiąc. Jednak kredyt ten wróci do nas, gdy w ciągu 90 dni nasza wiadomość zostanie zaakceptowana, czyli uzyskamy odpowiedź. Oznacza to, że w miesiącu mamy pewien limit zgodny z wybranym planem, jednak jeśli będziemy uzyskiwać szybkie odpowiedzi na nasze wiadomości, to będziemy mogli wysyłać więcej wiadomości, niż sugeruje posiadany przez nas plan. Wszystkie kredyty resetują się po 90 dniach od momentu wysłania, niezależnie od tego czy uzyskaliśmy odpowiedź czy nie. System ten ma zapobiec masowemu wysyłaniu bezwartościowych wiadomości, zachęcając do dbania o temat, treść wiadomości oraz poprawnej oceny profilu osoby, z którą się kontaktujemy - czy faktycznie jest zainteresowana naszą wiadomością.

    Maksymalna ilość kredytów, jakie możemy zgromadzić to: 15 w planie “Kariera,” 45 w planie “Biznes,” 150 w planie “Sprzedaż” oraz 90 w planie “Rekruter.”

    Nie istnieje plan z nieograniczoną ilością wiadomości InMail, jednak na koncie premium “Rekruter” mamy możliwość zakupienia dodatkowych wiadomości, przechodząc do ustawień produktu, następnie do zarządzania kontem i wybierając “kup miesięczne kredyty na wiadomości InMail.” Wiadomości sprzedawane są w pakietach po 10 sztuk, a ich rozliczanie następuje na podstawie daty zakupu, więc niezależnie od odnowienia planu konta premium.

    Kategorie wpisów

    Kategorie wpisów