Mateusz Walczak

Jak generować leady z LinkedIn - poradnik Sales Robots

Data publikacji
2022-4-9
|
6 min czytania
Spis treści

    LinkedIn to nie tylko idealne miejsce do nawiązywania nowych kontaktów zawodowych, ale przede wszystkim nowoczesny kanał wspierający pozyskiwanie klientów w internecie. W tym artykule wyjaśniamy, dlaczego warto prowadzić działania biznesowe z wykorzystaniem tego portalu oraz podpowiadamy, jak generować leady sprzedażowe.

    LinkedIn vs inne kanały umożliwiające generowanie leadów sprzedażowych B2B

    LinkedIn to obecnie największy serwis społecznościowy dla profesjonalistów wspierający kluczowe procesy biznesowe, takie jak marketing B2B, sprzedaż B2B oraz generowanie leadów sprzedażowych. W zestawieniu z innymi popularnymi kanałami dotarcia do klienta, portal ten wypada nadzwyczaj korzystnie. Przede wszystkim za działania reklamowe, marketingowe czy sprzedażowe w LinkedIn nie trzeba płacić - wystarczy założyć darmowe konto i umiejętnie wykorzystywać wszystkie funkcjonalności portalu. Efektywność pracy można dodatkowo zwiększyć przy pomocy inteligentnych narzędzi automatyzujących od Sales Robots.

    Na wymierne rezultaty działań podjętych na portalu LinkedIn - w przeciwieństwie do reklam Google Ads czy Facebook Ads - nie trzeba czekać długimi tygodniami. Znacznie trafniejsze targetowanie grupy docelowej z sektora B2B daje bowiem możliwość szybkiego i skutecznego dotarcia w LinkedIn do szerokiego grona osób decyzyjnych z Twojej branży, które chętnie akceptują zaproszenia do nawiązania kontaktu i są nastawione na współpracę biznesową. Stosując odpowiednie metody można pozyskać nawet ponad 20 tysięcy wysokiej jakości leadów na przestrzeni roku! Co ważne, zgromadzona w ten sposób baza kontaktów B2B jest w pełni zgodna z RODO, dlatego nie ma obawy o ewentualne konsekwencje prawne, jak chociażby w przypadku cold mailingu czy cold callingu.

    Generować leady w LinkedIn może zatem każdy - bez konieczności nabywania specjalistycznej wiedzy dotyczącej prowadzenia kampanii lead generation w social mediach ani dostosowywania się do ograniczeń związanych ze zmianami sposobu działania algorytmów.

    LinkedIn - zalety i najważniejsze funkcjonalności portalu

    Niebagatelnym atutem LinkedIna jest jego ogromny potencjał biznesowy - aktualnie zarejestrowanych jest ponad 810 mln kont na całym świecie, a liczba użytkowników stale rośnie z roku na rok. W Polsce także nastąpił znaczący, 12-procentowy przyrost osób korzystających z tego portalu i obecnie wynosi już 4,7 mln. Jak dowodzą badania Akademii Leona Koźmińskiego, w tym licznym gronie znajduje się aż 97% polskich liderów biznesu ze wszystkich branż.

    Użytkownicy LinkedIna mają dostęp do wielu funkcjonalności wspierających generowanie leadów B2B. Darmowa wyszukiwarka osób decyzyjnych pozwala zawęzić wyniki wyszukiwania względem głównych kryteriów, takich jak branża, stanowisko, obecna i poprzednia firma, czy lokalizacja. Jeszcze większą trafność zapewnia płatna zaawansowana wyszukiwarka, w której dostępnych jest aż kilkadziesiąt precyzyjnych filtrów (m.in. hierarchia stanowisk pracy w firmie czy staż pracy na obecnym stanowisku).

    Korespondencja z osobami, które przyjęły zaproszenie do sieci kontaktów w LinkedIn, odbywa się z wykorzystaniem bezpłatnego komunikatora wbudowanego w portal. Umożliwia on wysyłkę spersonalizowanych wiadomości prywatnych z propozycją nawiązania współpracy albo krótką prezentacją oferty. Szansę na szybką odpowiedź zwiększają indywidualne powiadomienia dostarczane na skrzynkę e-mail naszego rozmówcy.

    Wizerunek wiarygodnego kontrahenta warto również wzmacniać poprzez publikowanie merytorycznych artykułów branżowych, tworzenie autorskiego newslettera, udzielanie się w grupach dyskusyjnych oraz organizację wydarzeń online. Szczególnie ostatnia z wymienionych form komunikacji z potencjalnymi klientami zyskuje na popularności, ponieważ pozwala dotrzeć do tysięcy nowych osób, którym w nowoczesny i przystępny sposób można zaprezentować dany produkt czy usługę. Przed rozpoczęciem wydarzenia organizator może zarządzać listą zadeklarowanych osób i nawiązać kontakt z tymi, których nie ma w swojej sieci zawodowej.

    Istnieją też nowoczesne narzędzia zewnętrzne usprawniające i ulepszające proces generowania leadów w LinkedIn. Najskuteczniejsze z nich oferuje platforma Sales Robots.

    LinkedIn - główne wady portalu

    Jeśli chodzi o mankamenty portalu LinkedIn, na pierwszy plan wysuwa się bardzo niska skuteczność działań na profilach firmowych. Wpływ na to ma fakt, iż 74,5% stron firmowych obserwuje nie więcej niż 50 osób, dlatego zasięgi publikowanych tam postów są minimalne.

    Spada także skuteczność dotarcia do odbiorców poprzez posty publikowane na profilach prywatnych - w grudniu 2021 roku raptem 2,7% rodzimych użytkowników LinkedIna zdecydowało się na taką formę aktywności w portalu (dane pochodzą z najnowszego raportu „LinkedIn w Polsce w 2022 roku” autorstwa Adriana Gamonia).

    Dlaczego warto zautomatyzować ręczne działania na LinkedIn?

    Pozyskiwanie klientów B2B w LinkedIn wymaga też znaczącego nakładu czasu przy działaniach ręcznych. Specjaliści Sales Robots szacują, że aby samodzielnie wygenerować 12-32 leady w miesiąc, trzeba poświęcić ok. 3-5 godzin dziennie, podczas gdy z wykorzystaniem inteligentnej automatyzacji wystarczy jedynie kilka minut każdego dnia, aby zgromadzić od 50 do nawet 170 leadów miesięcznie.

    Inteligentna automatyzacja działań na LinkedIn pozwala zatem istotnie zwiększyć wydajność codziennej pracy oraz wykorzystać pełen potencjał tego rozwojowego portalu. Zaawansowane narzędzia, dostępne w ramach platformy Sales Robots, zapewniają znacznie wyższy poziom akceptacji zaproszeń, pozwalają agregować jeszcze więcej danych kontaktowych oraz umożliwiają integrację z różnymi systemami CRM.

    Generowanie leadów z LinkedIn - gotowe metody

    Jakie działania można podjąć, aby pozyskać nowe leady B2B w portalu LinkedIn? Oto kilka sprawdzonych metod:

    1) Wyszukaj, a następnie zaproś do kontaktu ok. 200 osób tygodniowo - tyle wynosi bowiem limit LinkedIn. Do osób, które zaakceptują Twoje zaproszenia, wyślij spersonalizowane wiadomości i follow-upy.

    2) Zaproś użytkowników na Twoje wydarzenie oraz napisz do nich wiadomość, gdy zgłoszą chęć udziału. Następnie wyeksportuj szczegółową listę gości wraz z ich danymi kontaktowymi.

    3) Przejrzyj listę swoich kontaktów, pobierz ich dane (w tym adresy e-mail) i dołącz do mailingu.

    Wszystkie wymienione sposoby wygenerują dla Ciebie leady B2B, jednak warto mieć na uwadze, iż działania te wymagają sporego nakładu czasu.

    Kategorie wpisów

    Kategorie wpisów