Jacek Palęcki

Czym są narzędzia Sales Robots

Data publikacji
12.04.2022
|
6 min czytania

LinkedIn to prawdziwa kopalnia leadów B2B, jednak działania ręczne nie są w stanie zapewnić szybkich i zarazem okazałych rezultatów. Z pomocą przychodzi Agencja Sales Robots, która umożliwia automatyzację wielu działań podejmowanych w portalu - m.in.: wysyłki zaproszeń do nawiązania kontaktu, promocji wydarzeń, wysyłki spersonalizowanych wiadomości prywatnych, czy promocji postów. Dzięki temu można zaoszczędzić mnóstwo czasu, a przy tym zwielokrotnić efekty swojej pracy!

Kampania Sales Robots – co to jest?

Kampania w LinkedIn by Sales Robots to usługa budowania zasięgu i relacji wzbogacona o zestaw inteligentnych narzędzi do automatyzacji działań w portalu LinkedIn, przeznaczona zarówno dla indywidualnych użytkowników, jak i całych zespołów. Działanie narzędzi Sales Robots odbywa się w chmurze i daje możliwość integracji z najpopularniejszymi systemami CRM (m.in. Freshdesk, Salesforce, Livespace, Hubspot i wiele innych). W ramach kampanii użytkownik otrzymuje dostęp do zaawansowanego panelu Sales Robots, służącego do konfiguracji automatycznych scenariuszy sprzedażowych, marketingowych lub reklamowych, a także do LinkedIn Chat Pro, dzięki któremu zarządzanie korespondencją całego zespołu z jednego miejsca staje się możliwe i bardzo proste (to unikalna funkcjonalność dostępna wyłącznie z Sales Robots).

Kampanie Sales Robots, w porównaniu do działań ręcznych, pozwalają zwiększyć efektywność działań w LinkedIn nawet 30-krotnie, ponieważ w oparciu o obszerny zbiór danych Big Data potrafią ominąć martwe konta i bardzo precyzyjnie dotrzeć do określonych grup docelowych poprzez zaproszenia oraz wiadomości wysyłane do użytkowników portalu. Skuteczność całego procesu wzmacniają dodatkowo powiadomienia e-mail wysyłane na skrzynkę pocztową interesujących nas osób - dzięki temu informacja o naszej aktywności nie powinna ich ominąć.

Wdrożenie kampanii Sales Robots jest szybkie, a obsługa panelu i intuicyjna. Ponadto każdy może liczyć na profesjonalne wsparcie Doradców Sales Robots - praktyków z zakresu lead generation, marketing automation i growth hacking.

Generowanie leadów B2B w LinkedIn czas zacząć! Ile trwa uruchomienie oraz konfiguracja kampanii Sales Robots?

Wszystko zaczyna się od wyboru wariantu wsparcia, czasu trwania kampanii i liczby kont osobistych pracowników zaangażowanych w kampanię. Już na tym etapie warto skonsultować decyzje z doradcą Sales Robots podczas krótkiego spotkania online - można je zarezerwować w tym kalendarzu - www.salesrobots.pl/kalendarz

Po zamówieniu już następnego dnia roboczego podłączymy konta LinkedIn pracowników do systemu i pomożemy uruchomić budowanie zasięgu w pożądanej grupie docelowej. Już po kilku godzinach pojawią się pierwsze efekty i nowe osoby decyzyjne dołączą do sieci kontaktów pracowników, a postępy można będzie śledzić w raportach dostępnych w panelu Sales Robots w czasie rzeczywistym.

W kolejnym kroku konta LinkedIn pracowników rozpoczną wysyłkę spersonalizowanych wiadomości do nowych kontaktów, a na efekty nie trzeba będzie długo czekać. Dzięki powiadomieniom e-mailowym wbudowanym w portal, niemal 100% adresatów odczytuje wiadomości, a ok 20% z nich odpowiada bardzo sprawnie. Wśród nich znajdą się zainteresowani współpracą.

Czy korzystanie z LinkedIn jest bezpieczne i zgodne z przepisami RODO (GDPR)?

Każdy użytkownik LinkedIna przy zakładaniu konta jest zobowiązany do akceptacji regulaminu portalu, co wymaga wyrażenia zgody na uczestniczenie we wszystkich kanałach komunikacji, w tym nawiązywanie kontaktów, przeglądanie profili innych osób oraz korespondencję za pomocą wbudowanego komunikatora.

Generowanie leadów B2B i wiele więcej – możliwości kampanii Sales Robots

Kampanie Sales Robots dają możliwość bardzo szybkiego i efektywnego generowania leadów sprzedażowych B2B dla wszystkich 416 branż obecnych w LinkedIn. Korzystając z inteligentnych narzędzi automatyzujących znacząco rośnie liczba wysłanych zaproszeń do nawiązania kontaktu ze 100 ręcznie do nawet ponad 600 tygodniowo. Istotnie wzrośnie również Twój wskaźnik akceptacji zaproszeń, ponieważ narzędzia dostępne w Sales Robots skutecznie omijają martwe konta i kierują zaproszenia do osób chętnie włączających do swojej sieci zawodowej innych użytkowników. Większość z nich będą stanowić osoby decyzyjne, czyli właściciele, prezesi, członkowie rad nadzorczych, dyrektorzy oraz managerowie średniego i wyższego szczebla. Dzięki temu nawiązanie współpracy biznesowej stanie się dużo łatwiejsze niż w przypadku realizowania kolejnych etapów tradycyjnego lejka sprzedażowego.

Specjaliści Sales Robots szacują, że LinkedIn pomaga skrócić aż o 70% dotarcie do osób decyzyjnych, a dzięki zastosowaniu automatyzacji można osiągnąć jeszcze bardziej imponujące efekty - 10 kont osobistych pracowników podłączonych do systemu Sales Robots pozwala bowiem dotrzeć do ok. 150 tys. osób decyzyjnych na przestrzeni 6 miesięcy! Tak obszernej bazy kontaktów B2B nie jest w stanie zapewnić żadna inna platforma wspierająca generowanie leadów sprzedażowych czy marketingowych.
Kampanie Sales Robots są też wykorzystywane do przeprowadzenia akcji marketingowych B2B. Szczegółowe filtry, takie jak branża, stanowisko, staż pracy, wielkość czy lokalizacja firmy, pomagają bowiem skierować działania marketing automation do konkretnej grupy odbiorców biznesowych, a targetowanie jest wielokrotnie trafniejsze niż chociażby w przypadku Google Ads czy Facebook Ads.

Narzędzia dostępne podczas realizacji kampanii Sales Robots ułatwiają podejmowanie szeroko zakrojonych działań z zakresu growth hacking czy personal branding. Wszystkie wymienione strategie mają na celu poszerzenie grupy potencjalnych kontrahentów i przybliżenie ich do decyzji zakupowej albo podjęcia współpracy.

Najważniejsze funkcjonalności i zalety kampanii Sales Robots

Największą zaletą kampanii Sales Robots jest znacząca oszczędność czasu i zmniejszenie kosztów przy jednoczesnym wzroście efektywności pracy. Działając ręcznie przez tydzień i każdego dnia poświęcając aż kilka godzin można nawiązać w LinkedIn ok. 30-40 nowych połączeń. Podczas gdy ze wsparciem Sales Robots liczba ta wzrośnie od 6 do 10 krotnie, a czas potrzebny na obsługę kampanii to zaledwie kilka minut dziennie.

System Sales Robots wykonuje za użytkowników LinkedIn szereg żmudnych i czasochłonnych procesów, takich jak wysyłanie i akceptacja zaproszeń do nawiązania kontaktu, rozsyłanie spersonalizowanych wiadomości prywatnych, czy też agregowanie danych kontaktowych osób z sieci zawodowej lub promowanie wydarzeń i firmowych postów. Z kolei zaawansowana personalizacja w języku polskim znacząco zwiększa wiarygodność całej korespondencji i wpływa na skuteczność pozyskiwania leadów B2B.
Nieocenionym ułatwieniem codziennej pracy jest narzędzie LinkedIn Chat Pro, dzięki któremu z jednego miejsca łatwo i sprawnie można zorganizować korespondencję nawet bardzo licznego zespołu. Wbudowana w Chat opcja automatycznego eksportu leada pozwala za pomocą zaledwie jednego kliknięcia pobrać wszystkie dane z profilu osoby, z którą udało nam się nawiązać kontakt, a także jego firmy. Informacje te gromadzone są w wygodnej tabeli, do której dostęp mogą mieć inne Twoje systemy (API). Monitorowanie postępów kampanii Sales Robots jest możliwe w czasie rzeczywistym w module raportowym.

Osobom, które w gąszczu odpowiedzi od potencjalnych klientów nie są w stanie wyłonić tych najbardziej wartościowych, z pomocą przychodzi inteligentny folder - to właśnie do niego automatycznie trafia korespondencja z użytkownikami, którzy w odpowiedzi przesłali swój e-mail i/lub telefon. Takie kontakty określa się mianem „hot leadów” (z ang. ciepłe leady, gorące leady), a więc klientów mocno zainteresowanych kupnem naszego produktu lub usługi. Odpowiednie foldery uporządkują zatem całą korespondencję według potrzeb, zaś reguły „autoprzeczytane” oszczędzą Twoje oczy i czas przenosząc do odczytanych odpowiedzi typu: „Dziękuję, ale nie jestem zainteresowany”. Uprawnienia do zarządzania jedynie wybranym obszarem korespondencji można przydzielić konkretnym pracownikom.
Jeśli z kolei trudno Ci ocenić, jakie kontakty masz w zasięgu sieci swojej firmy, przydatne okaże się narzędzie „Kontakty w zasięgu” czyli szczegółowa tabela wszystkich „znajomych” całego Twojego zespołu wraz z najważniejszymi danymi. Dziesiątki tysięcy kontaktów możesz wyeksportować jednym kliknięciem i wyświetlić w jednym pliku w Excelu. Na każdym etapie będziesz mieć pełną kontrolę nad kolejkami zadań oraz podgląd wykonanych operacji. Dodatkowo ulepszysz swoje działania zarządzając wykluczeniami całych firm i wskazanych osób.

Inne udogodnienia to automatyzacja promocji postów oraz wydarzeń. Pierwsza opcja sprawdza się idealnie w sytuacji, gdy pracownikom sprawia kłopot polecenie i udostępnienie firmowego posta - inteligentne Sales Roboty mogą wszak wykonać to zadanie za nich w zaledwie kilka chwil. Drugi wariant to doskonałe wsparcie dla organizatorów wydarzeń online. Narzędzie do automatyzacji wydarzeń w ramach kampanii Sales Robots pozwala, aby wszystkie konta LinkedIn w Twoim zespole zapraszały do udziału tysiące kontaktów tygodniowo. Później można łatwo wygenerować szczegółową listę zapisanych gości wraz z ich adresami e-mail lub automatycznie zintegrować ją z popularnym systemem webinarowym ClickMeeting.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat możliwości Kampanii Sales Robots, umów się na indywidualną konsultację z dedykowanym Doradcą i ustal własną strategię generowania leadów B2B z LinkedIn!

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 5.00 na bazie 3 opinii)
Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD