Jacek Palęcki

Jak dodać CV na LinkedIn

Data publikacji
2.09.2022
|
4 min czytania

Na pewno słyszałeś już o tym, że LinkedIn jest świetnym narzędziem do budowania swojego biznesowego wizerunku i poszukiwania pracy. Żeby w pełni korzystać z jej bogatych możliwości, musisz najpierw dodać swoje CV. Jeśli jeszcze nie wiesz, jak się do tego zabrać, to zapraszam Cię do lektury poniższego artykułu.

Jak wgrać CV na LinkedIn?

Zanim w ogóle pomyślisz o wgraniu CV na LinkedIn, wybierz najpierw odpowiednią formę konta. Możesz założyć zwykły profil – tak robi większość osób, które poszukują pracy. Rozwiązanie ma jednak swoje wady, ponieważ ogranicza wiele opcji. Jeśli chcesz działać na platformie w szerszym zakresie, to zdecydowanie wybierz LinkedIn Premium. W tej wersji masz do wyboru Konto Karier (dla szukających pracy), Konto Biznes (dla tych, którzy chcą budować swoją markę osobistą) lub Sales Navigator, który ułatwia zdobywanie klientów.

Jeśli szukasz pracy, to konto LinkedIn Premium będzie dla Ciebie idealnym rozwiązaniem. Przede wszystkim dlatego, że pozwoli Ci bezpośrednio odpisywać na wiadomości rekruterów. Dowiesz się, kto wyświetlił Twój profil. Gdy wyślesz swoje CV na wybraną ofertę pracy, to LinkedIn Premium porówna Twoją kandydaturę z innymi. Dodatkowo wybierając LinkedIn Premium uzyskasz dostęp do platformy z licznymi kursami. Po ich ukończeniu otrzymasz certyfikaty a zdobyte umiejętności będziesz mógł dodać do CV na LinkedIn.

Gdy już wybierzesz formę konta, zadbaj o dodanie branży na LinkedIn – dzięki nim rekrutujący łatwiej odnajdzie Twój profil w wyszukiwarce LinkedIn. Branże możesz dodać z poziomu swojego konta, klikając w ołówek po prawej stronie Twojego zdjęcia. Zostaniesz przeniesiony do edycji zakładki „O mnie”, w której znajdziesz pole „Branża”. Spośród wszystkich propozycji od LinkedIn wybierz tę, która najtrafniej oddaje charakter Twoich dotychczasowych doświadczeń zawodowych. Musisz skorzystać z podpowiedzi LinkedIn – dodanie branży spoza listy nie jest możliwe.

Wydawałoby się, że dodanie CV na LinkedIn sprawia, że Twój profil jest już prawie wypełniony. Prawie, bo na koniec zostało jeszcze Podsumowane na LinkedIn. To Twoja wizytówka na platformie, która w 2500 znakach opowiada o Tobie: kim jesteś i czym się zajmujesz. W tym miejscu możesz przedstawić się rekruterom jako specjalista w swojej branży. Tylko od Twojej wyobraźni zależy, czy Podsumowanie zachęci pracownika działu HR do szerszego zapoznania się z Twoim doświadczeniem. Nie zmarnuj tej dodatkowej szansy na zdobycie wymarzonej pracy.

LinkedIn – gdzie dodać CV?

Zastanawiasz się, jak i gdzie dodać CV na LinkedIn? Możesz to zrobić na trzy sposoby – przy czym każdy z nich posiada zarówno zalety, jak i wady. Pierwszą opcją jest ręczne wypełnienie sekcji, dotyczących przebiegu Twojej kariery zawodowej: Doświadczenie, Wykształcenie oraz Umiejętności. Te trzy moduły znajdziesz po lewej stronie, pod swoimi danymi kontaktowymi – musisz po prostu kliknąć w przycisk Dodaj część. Rozwiązanie wydaje się proste i naturalne, ale jego największą wadą jest żmudne przepisywanie kolejnych miejsc pracy z tradycyjnego CV.

W łatwiejszy sposób możesz wygenerować CV na LinkedIn przy pomocy funkcji Polecane. Wejdź na swój profil i naciśnij przycisk Dodaj część. Wybierasz Multimedia i jednym kliknięciem myszy załączasz gotowy plik CV ze swojego komputera, oszczędzając swój cenny czas. Zaletą tego sposobu jest fakt, że życiorys będzie widoczny na samej górze Twojego profilu. Z jednej strony rekruter nie będzie długo szukał informacji o Twoim życiu zawodowym. Z drugiej – może mylnie uznać, że nie do końca wiesz, jak wykorzystać sekcje swojego profilu.

Oczywiście, możesz z różnych powodów nie skorzystać z żadnej z powyższych możliwości. Wtedy zostaje Ci rozwiązanie, związane bezpośrednio z poszukiwaniem pracy. Wertując ogłoszenia na LinkedIn być może zauważyłeś, że niektórzy pracodawcy dołączają do nich niebieski przycisk Łatwe aplikowanie. To szybki sposób na podesłanie życiorysu w gotowej formie – ale „zamyka” Ci drogę do tych ogłoszeń, które go nie posiadają. Musisz sam odpowiedzieć sobie na pytanie, czy warto działać w ten sposób.

Niezależnie od tego, którą z przedstawionych możliwości wybierzesz, wypełnij swoje CV bardzo dokładnie. Poza podaniem nazw firm dodaj zajmowane stanowiska i w podpunktach wypisz swoje obowiązki. Pochwal się dodatkowymi umiejętnościami oraz zdanymi egzaminami a potem… „promuj” swój profil w tradycyjnych dokumentach aplikacyjnych. Dodanie linku do CV na LinkedIn jest dziecinnie proste - pod swoim zdjęciem klikasz Wyświetl profil i przechodzisz do Edytuj profil publiczny, w którym znajduje się adres URL Twojego konta.

Podsumowanie

LinkedIn jest rozbudowaną platformą, dedykowaną tematom zawodowym. Korzystają z niej zarówno osoby, które aktywnie poszukują pracy – jak i pracodawcy, którzy chcą zatrudnić nowego pracownika. Jeśli należysz również do tej drugiej grupy, to pewnie zastanawiasz się ile kosztuje oferta pracy na LinkedIn. O tym opowiem więcej w następnym artykule.

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 5.00 na bazie 7 opinii)
Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD