Jacek Palęcki

Czym jest Quora?

Data publikacji
31.08.2022
|
3 min czytania

Aktywność w mediach społecznościowych nie jest już nowinką technologiczną, a podstawą strategii marketingowej niemal każdej firmy. Na Polskim rynku obowiązkiem jest obecność na Facebooku, z którego korzysta niemal 18 milionów Polaków, a dodatkowo możemy publikować treści video na YouTube czy TikTok, budować profil na Instagramie czy szukać leadów B2B na LinkedIn. Jednak na tym możliwości się kończą, a swoją markę możemy budować, nawet odpowiadając na pytania na platformach społecznościowych - content marketing, wśród których króluje Quora.

Quora - co to?

Typowym przykładem serwisu społecznościowego, na którym możemy się łączyć ze znajomymi i budować relacje jest Facebook. Natomiast Quora to serwis z pytaniami i odpowiedziami z dodatkowym modelem społecznościowym - użytkownicy mają swoje profile, statystyki pytań czy odpowiedzi oraz różne odznaczenia. Tym, co wyróżnia Quore spośród innych portali tego typu, jest wysoki poziom odpowiedzi, dobra moderacja i algorytmy, które podrzucają odpowiednie pytania osobom, które lubią odpowiadać, oraz wyświetlają ciekawe i pomocne odpowiedzi, tym, którzy ich szukają.

Firma została założona w Kalifornii przez dwóch byłych pracowników Facebooka - Adama D’Angelo i Charliego Cheevera. Pierwsza strona powstała w czerwcu 2009 roku i została oddana do użytku publicznego już rok później. Początkowo trzon platformy stanowili użytkownicy Stanów Zjednoczonych - około 35% wszystkich użytkowników, a w ostatnim czasie Quora staje się niezwykle popularna na wschodzie, szczególnie w Indiach - 15% wszystkich użytkowników. Jesienią 2019 roku doczekaliśmy się testów beta Polskiej wersji platformy, która została finalnie otwarta 9 grudnia 2019 roku.

I choć Quora nie zdominowała Polskiego rynku, to patrząc, jak radzi sobie na świecie, można założyć, że to tylko kwestia czasu. Według serwisu Similarweb, Quora zajmuje 74 miejsce wśród wszystkich stron internetowych na świecie, notując ponad 600 milionów odwiedzin miesięcznie, 53 miejsce w Stanach Zjednoczonych oraz 2 w swojej kategorii ustępując jedynie Wikipedii. Skąd takie wyniki? Quora ma bardzo dobrze przemyślany model marketingowy. Ponad 70% odwiedzin platformy pochodzi z wyszukiwarek internetowych, kolejne 25% stanowią wejścia bezpośrednie, które wynikają ze zbudowania silnej marki, a jedynie 5% z innych kanałów pozyskiwania ruchu.

Model marketingowy platformy daje ogromne pole do Content Marketingu dla marek oraz osób, które chcą budować swoją markę osobistą. Skuteczny marketing na Quorze sprowadza się do wyszukiwania ciekawych pytań i udzielania wartościowych odpowiedzi, w których przewija się np. link do strony czy inne CTA zachęcające do innego działania. Każda odpowiedź uzyskuje swój adres URL i zaczyna pozycjonować się w wyszukiwarce, korzystając z ogromnego autorytetu domeny głównej, który wg narzędzia MOZ, wynosi aż 93/100.

Quora - jak usunąć konto?

Usunięcie konta na platformie jest bardzo proste, ponieważ nie psuje modelu marketingowego - po usunięciu konta odpowiedzi nie znikają, a zmienia się jedynie ich autor na "Quora User" czy po polsku "Użytkownik Quora." To dzięki takim rozwiązaniom - sprytnym dbaniu o prywatność bez tracenia wartościowych treści, Quora tak świetnie radzi sobie w wyszukiwarkach. Jednak jak usunąć konto na Quora?

W celu usunięcia konta wystarczy kliknąć swój awatar w prawym górnym rogu, przejść do ustawień, następnie do zakładki prywatność, gdzie znajdziemy przycisk "usuń konto." Po potwierdzeniu chęci usunięcia konta, zostanie ono dezaktywowane na okres 14 dni, podczas których udzielone odpowiedzi będą widoczne jeszcze pod naszą nazwą. Te 14 dni to czas, gdy możemy wycofać się z chęci usunięcia konta i odzyskamy pełną funkcjonalność, a jeśli tego nie zrobimy, to konto zostanie usunięte, a autor napisanych z tego konta odpowiedzi, zmieni się na "użytkownika Quora."

Oceń ten artykuł
Oceń artykuł na 2 gwiazdekOceń artykuł na 3 gwiazdekOceń artykuł na 4 gwiazdekOceń artykuł na 5 gwiazdekOceń artykuł na 6 gwiazdek
(średnia ocen: 4.00 na bazie 2 opinii)
Kategorie wpisów

Kategorie wpisów

Bezpłatny kurs
Najlepsze praktyki generowania i ogrzewania leadów B2B z LinkedIn
Dołącz do wydarzenia VOD